Changes in 29.04.82:
- Internet: NEW: Online-Monitor informs about internet connection, data transfer and online time
- Internet: option to disconnect internet connection manually (expert mode)
- Internet: removed PPPoE pass through
- System: Improved remote access and WLAN connectivity for iPhone, Nokia E71 and Android devices
- System: extended TR-064-interface
- System: removed possibility to configure separate LANs for the ethernet ports in user interface
- Telephony: automatically delete message answering machine messages after forwarding via eMail (expert mode)
- Telephony: improved wizards for "telephony devices" and "numbers"
- Telephony: transition from combined fixed line and DSL connection to All-IP connection simplified
- Telephony: improved fax interoperability (T.38)
- Telephony: improved audio quality (MOS)
- USB/NAS: display available USB storage space in the USB device overview
- USB/NAS: display technical detail information about USB storage devices in the USB device overview (mouseover)
- USB/NAS: improved USB performance
- USB/NAS: optimised power saving options with Samsung, Western Digital and Seagate hard drives
- WLAN: faster availability of the WLAN module after changes in the user interface
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... h/annex_b/
(annex B,english)
fritzbox 7170: new firmware! Improve call quality, ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De Annex A versie bestaat ook: 58.04.82_AnnexAsilencer schreef:Changes in 29.04.82:
- Internet: removed PPPoE pass through
- System: removed possibility to configure separate LANs for the ethernet ports in user interface
- Telephony: automatically delete answering machine messages after forwarding via eMail
- removed PPPoE pass through is wel een groot nadeel van deze versie. Dat wil dus zeggen dat je met een PC achter de FritzBox geen eigen PPPoE verbinding kan maken. Ik gebruikte die mogelijkheid af en toe indien ik eens een nieuwe publieke IP nodig had op de PC.
- removed possibility to configure separate LANs for the ethernet ports in user interface. Hier is in feite alleen de webinterface gewijzigd, zodat je dit niet meer kan instellen (via de webinterface). Deze functionaliteit is echter in de Firmware behouden (met andere woorden: als je voordien separate LAN's had ingesteld, zal deze Firmware update hier niets aan wijzigen).
- automatically delete answering machine messages: een goede wijziging. Als je de boodschappen van de mailbox per e-mail ontvangt, dan wil je ze niet nog eens beluisteren via de telefoon. Dat was echter nodig om de berichten te wissen. Tenzij je een USB memory stick ingeplugd hebt, kom je intern geheugen tekort als er teveel messages in je mailbox zitten. Nu kan je ze dus automatisch deleten.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Gisteren de update geïnstalleerd op mijn 7170. Na downloaden en rebooten bleven de LED's van mijn Fritz flikkeren, precies alsof het kerstverlichting was. Ik heb dat zo een aantal minuten laten doorgaan totdat ik vond dat het zo niet verder kon. De Fritzbox van de stroom gehaald, halve minuut gewacht en weer onder stroom gezet. Toen pas bleek alles in orde te zijn. Blijkbaar is het reboot commando niet goed gegaan bij mij. Bij anderen ook?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Nee is perfect verlopen (wel +5 minuten gewacht).Jack Daniels schreef:Gisteren de update geïnstalleerd op mijn 7170. Na downloaden en rebooten bleven de LED's van mijn Fritz flikkeren, precies alsof het kerstverlichting was. Ik heb dat zo een aantal minuten laten doorgaan totdat ik vond dat het zo niet verder kon. De Fritzbox van de stroom gehaald, halve minuut gewacht en weer onder stroom gezet. Toen pas bleek alles in orde te zijn. Blijkbaar is het reboot commando niet goed gegaan bij mij. Bij anderen ook?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb ook geprobeerde om de nieuwe firmware te installeren, maar ik krijg telkens de foutmelding:
"The specified file does not contain any valid firmware for your device."
Ik heb het zowel via auto-update geprobeerd als via het uploaden van de firmware-file.
Het gaat om een Annex B, die gepatched is naar een Annex A.
Ik heb dan ook de Annex A file gedownload.
Weet iemand hoe ik de nieuwe firmware zou kunnen installeren?
Alvast bedankt!
Ik heb het zowel via auto-update geprobeerd als via het uploaden van de firmware-file.
Ik heb dan ook de Annex A file gedownload.
Weet iemand hoe ik de nieuwe firmware zou kunnen installeren?
Alvast bedankt!
-
- Moderator
Als je met "patchen" bedoelt dat je gewoon via telnet de Annex A variable hebt aangepast, dan kan je inderdaad noch de originele, noch de Annex A firmware installeren.johcla schreef:Ik heb ook geprobeerde om de nieuwe firmware te installeren, maar ik krijg telkens de foutmelding:
Er zijn 2 mogelijkheden:
- de laatste Annex A Firmware installeren via het programma "ruKernelTool": http://www.rainerullrich.de/ruKernelTool.html
Je hebt hiervoor wel redelijke kennis van Duits nodig, programma bestaat niet in het Engels.
- een Recovery doen met de Annex A recovery image van de avm website: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... -image.exe
Pas: ook hier moeten enkele variabelen gewijzigd worden via een telnet sessie om deze recovery succesvol te laden.
In beide gevallen zal je FritzBox (7170) een echte Annex A versie worden (inclusief de Annex A drivers), en niet een "gepatchte" (die nog steeds de Annex B drivers gebruikt, en dus bij langere lijnen een minder goede sync kan geven)
Welke Firmware staat er nu op (dit zie je in het hoofdmenu) ? Welke taal ?
Welke Firmware wil je erop ?
PS - Als je het zelf niet vertrouwt, kom gerust langs, ik kan jouw Box flashen met de correcte Firmware (graag PM voor afspraak)
Philippe.
-
- Elite Poster
Hallo Philippe,
Het gaat om de Fritzbox 7170 die ik een maandje geleden bij jou gekocht hebt. Zou het bij deze mogelijk moeten zijn om de firmware op de gewone manier up te graden?
Het tooltje ruKernelTool ken ik nog niet, ik zal het eens bekijken of ik het met mijn Pfaff-Duits begrijp.
Alvast bedankt voor je het aanbod om me te helpen. Ik heb nu firmware 58.04.78 en had dus gezien dat er een versie 58.04.82 is. Ik wou de upgrade vooral uit interesse doen, er is niet meteen een wijziging waar ik echt nood aan heb.
Johan
Het gaat om de Fritzbox 7170 die ik een maandje geleden bij jou gekocht hebt. Zou het bij deze mogelijk moeten zijn om de firmware op de gewone manier up te graden?
Het tooltje ruKernelTool ken ik nog niet, ik zal het eens bekijken of ik het met mijn Pfaff-Duits begrijp.
Alvast bedankt voor je het aanbod om me te helpen. Ik heb nu firmware 58.04.78 en had dus gezien dat er een versie 58.04.82 is. Ik wou de upgrade vooral uit interesse doen, er is niet meteen een wijziging waar ik echt nood aan heb.
Johan
-
- Moderator
Sorry, ik had de link niet gelegd.
Inderdaad, daar is een volledige Annex A versie op geflasht (58.04.78), een normale upgrade naar 58.04.82 zou in principe zonder problemen moeten lukken.
let wel, als je een recovery doet, of flasht via de ruKernelTool, dan verlies je alle settings
Philippe.
Inderdaad, daar is een volledige Annex A versie op geflasht (58.04.78), een normale upgrade naar 58.04.82 zou in principe zonder problemen moeten lukken.
let wel, als je een recovery doet, of flasht via de ruKernelTool, dan verlies je alle settings
Philippe.
-
- Elite Poster
Philippe,
Bedankt voor de info.
Ik heb de upgrade geprobeerd vanop afstand uit te voeren, maar ik vermoed dat dat geen invloed kan hebben?
Volgende week ben ik zelf aan zee, dan zal ik het nog eens proberen.
Kan je nog bevestigen dat ik inderdaad de Annex A file moet installeren?
Bedankt voor de info.
Ik heb de upgrade geprobeerd vanop afstand uit te voeren, maar ik vermoed dat dat geen invloed kan hebben?
Volgende week ben ik zelf aan zee, dan zal ik het nog eens proberen.
Kan je nog bevestigen dat ik inderdaad de Annex A file moet installeren?
-
- Moderator
Je moet inderdaad de Engelstalige Annex A Firmware installeren (58.04.xx), gezien jouw FritzBox omgeflasht werd met een originele - Engelstalige - Annex A Firmware.johcla schreef:Kan je nog bevestigen dat ik inderdaad de Annex A file moet installeren?
Philippe.
-
- Elite Poster
Het is inderdaad de Engelstalige firmware die ik gedownload heb. Ik had eerst de duitstalige website, maar zag dat die versie-nummers totaal verschillend zijn, dus heb ik de Engelse website genomen.