Overstap van Mobistar naar MV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik ben jaren klant geweest bij mobistar, sinds ik 16 was (rond de 12 jaar intussen dus). Laatste jaar meerdere malen teleurgesteld in prijzen en promo's voor bestaande klanten en de onbeleefdheid naar klanten toe.
Maar dat valt in het niets wat je meemaakt als je wegwilt bij hun.

Ik wou dus van mobistar naar MV, met nummertransfer. Iets dat normaal gezien op 123 geregeld is. Niet dus.
22-06 , sim kaartje aangevraagd, met nummerporting, en alle gegevens overgenomen van factuur.
01-07 , sim kaartje aangekomen, nummerporting gestart.

en dan begint het ...

-De nummerporting lukt niet, ze krijgen een fout op de gegevens

-ik scan een factuur in en neem de info van contract van op de website in een screenshotje en mail dat naar MV, nog steeds een fout

-ik krijg van MV het advies om eerst bij mobistar naar prepaid te gaan, dat zou de zaken vergemakkelijken

-ik bel naar mobistar, vraag dat aan, ahja , geen probleem, voor een dag kan ik dat aanzetten. dus ik zeg dat het permanent moet zijn, "ah neen dat kan niet, u kan niet naar prepaid omdat er nog openstaande facturen zijn (let wel : nog niet voorbij vervaldatum).

-betaal factuur, bel terug, "ahneen meneer, daarvoor moeten we een aangetekende brief of fax hebbe, en dat kan een aantal dagen duren".

-ik bel terug, vraag naar facturatiedienst, vermeld dat ik asap naar prepaid wil, en dat ik weet dat contract nog paar maanden loopt. toen zijn ze nattigheid beginnen voelen, want ineens was het tranfer naar customer retention. (intussen zijn we donderdag 08/07)

-die mens ( de enige die professioneel was bij mobistar de afgelopen week) wist me te vervellen dat mijn uitrekening van verbrekingsvergoeding klopte, dat mobistar ook wel goedkopere abo's had, maar niks dat aan MV kon tippe qua data. Uiteindelijk was hij dan zo vriendelijk om even met mij de gegevens na te kijken, en blijkt dat iemand de afgelopen tijd (geen idee wanneer) de gegevens heeft veranderd zodat mijn voornaam bijstond in het veld met achternaam, waardoor de de gegevens op site en factuur niet meer overeenkwamen met de data in hun systeem, waardoor de transfer naar Mv niet lukte.

-Dat doorgegeven aan Mv, en vrijdag was de transfer van nummer in orde.

Al bij al een serieus foute zet van mobistar want op deze manier garandeer je dat klanten nooit zullen terugkomen. Ik zal door deze hele soep zelfs niet meer denken aan mobistar als ik nog eens een andere telco zoek.

Over Mv daarentegen niet te klagen, die hebben tot 6x toe een nummertransfer moeten proberen, zonder klagen of grommelen, altijd vriendelij gebleven, etc...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

begrijp niet goed, dat als je al jaren klant bent, waarom moet je dan nog een verbrekingsvergoeding betalen?

ik zit zelf ook al jaren bij mobistar en denk ook te vertrekken naar MV, maar ik ging er vanuit dat ik niet meer vasthing aan een contract? hoe kan ik dat uitvissen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

xenne schreef:begrijp niet goed, dat als je al jaren klant bent, waarom moet je dan nog een verbrekingsvergoeding betalen?

ik zit zelf ook al jaren bij mobistar en denk ook te vertrekken naar MV, maar ik ging er vanuit dat ik niet meer vasthing aan een contract? hoe kan ik dat uitvissen?
mja, business contract, dat is altijd verlenging van een jaar en niet per direct opzegbaar blijkbaar .
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

xenne schreef:begrijp niet goed, dat als je al jaren klant bent, waarom moet je dan nog een verbrekingsvergoeding betalen?

daarvoor moet je een paar keer bellen tot je een hebt die het wil vertellen....of ga naar hun winkel
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”