Cap snelheid?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ambassador
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 maa 2009, 21:09

Enkele dagen geleden (01/07/2010) hebben wij "Volume pack unlimited" besteld op e-services. Sindsdien ben ik eigenlijk non-stop aan het downloaden geweest.
Vroeger waren wij gecapped op 2 Mbps. Sinds de eerste dag dat ik die pack besteld heb op e-services, werd de cap op 3Mbps gezet en vandaag staat ie op 4.
Maar men noise margin is wel serieus gezakt.
http://img697.imageshack.us/img697/8163/hghghggh.jpg

Ik heb wel nog geen enkele disconnect ondervonden ook al is men noise margin 1db(downstream).

Is dit normaal?

PS: Ik heb niets gevraagt aan belgacom. Snelheid ging vanzelf hoger.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je zit redelijk ver van de centrale (46 dB). Uw noise margin is gevaarlijk laag, ben benieuwd wanneer de geregelde disconnects gaan voorvallen. (hoe hoger jouw profiel, hoe lager je noise margin)
Ambassador
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 maa 2009, 21:09

Ik vraag me af waarom ze me op zon "hoog profiel zetten" als mn noise margin daar 1db op is (normaal zou het minimum toch 6db moeten zijn?).
Op 2Mbps had ik 9db en op 3 Mbps had ik 6db.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is raar dat Belgacom zo'n risico zou nemen. Die 6 dB is idd het minimum. Misschien een foutje? Misschien kan een technieker hier een beter antwoord op geven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ambassador schreef:Ik vraag me af waarom ze me op zon "hoog profiel zetten" als mn noise margin daar 1db op is (normaal zou het minimum toch 6db moeten zijn?).
Op 2Mbps had ik 9db en op 3 Mbps had ik 6db.
Ik zou mij daar niet teveel zorgen om maken ...
- een goede modem (en ik neem aan dat jouw Philips daartoe behoort) zal automatisch naar de maximum snelheid syncen wat de lijn aankan - en dit onafhankelijk van het profiel dat Belgacom op jouw lijn gezet heeft. Zelfs al geven ze je 9 Mbps of 12 Mpbs. Dit is eigen aan het ADSL 2+ protocol.
- Jouw modem synct nu aan 4160 kbps. Dit is géén standaard Belgacom profiel. Waarschijnlijk sta je op een 4.6 Mpbs profiel. Dus jouw Philips heeft wel degelijk deze lagere snelheid "onderhandeld" met de ADSL centrale (en zal waarschijnlijk aan die snelheid stabiel lopen).
- De 1dB SNR downstream is niet geloofwaardig. Met deze waarde kan je theoretisch geen verbinding opbouwen.

Mijn advies: wees kontent met de hogere snelheid (verdubbeld in korte tijd), maak er geen probleem van en hou het in de gaten. Indien je toch zou merken dat de lijn niet stabiel is (disconnects), bel dan de helpdesk om jou op een lager profiel te zetten.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”