Het Urbizone-project van het Brusselse Gewest breidt zich verder uit, voortaan tot op de kade van de Haven van Brussel.
Urbizone is op poten gezet door het Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest (CIBG) om te strijden tegen de digitale kloof. Het wifi-netwerk wordt nu verder uitgerold in de hoofdstad. Nadat recentelijk ook de campus van UCL in Woluwe draadloze internetdekking kreeg, heeft vandaag ook een stuk van de haven van Brussel, met name tussen de Van Praet- en Budabrug, wifi-dekking.
Bron: http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/ ... atanews-nl
Wifi nu tot in Brusselse haven
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Deel van't meubilair
Het blijkt hier te gaan over een investering van 190.000 euro... voor 10 antenne's... da's dus 19.000 euro/antenne ?
Wie is hier weer stevig z'n zakken aan het vullen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
En als er een event op die campus is...wordt die wifi zelfs uitgeschakeld en vervangen 
kwestie dat alleen studenten op die wifi mogen(?)
Btw in Brussel mogen ze die accesspoints maar op 3 milliwat laten uitstralen ipv 100milliwat dacht ik zo even om aan hun eigen "volt per meter" criteria (strengste van europa?) te geraken... dacht ik zo....

kwestie dat alleen studenten op die wifi mogen(?)
Btw in Brussel mogen ze die accesspoints maar op 3 milliwat laten uitstralen ipv 100milliwat dacht ik zo even om aan hun eigen "volt per meter" criteria (strengste van europa?) te geraken... dacht ik zo....
-
- Deel van't meubilair
Milliwatt is iets anders dan volt/meter !skynetbbs schreef:Btw in Brussel mogen ze die accesspoints maar op 3 milliwat laten uitstralen ipv 100milliwat dacht ik zo even om aan hun eigen "volt per meter" criteria (strengste van europa?) te geraken... dacht ik zo....
Om aan 3V/m te geraken mag je heel wat meer dan 3 milliwatt gebruiken hoor.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad, ..r2504 schreef:Het blijkt hier te gaan over een investering van 190.000 euro... voor 10 antenne's... da's dus 19.000 euro/antenne ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik moet eerlijk toegeven dat Urbizone op de VUB niet goed werkt. Amper bereik en als je bereik hebt, dan gaat dat niet zo vlot.
Maar het is wel een "goed" project, al vind ik het raar dat het op een universiteit beschikbaar is. Ze zijn op de VUB trouwens een nieuw netwerk aan het uitrollen, VUB.net en dat draadloos netwerk werkt wel vlot.
Maar het is wel een "goed" project, al vind ik het raar dat het op een universiteit beschikbaar is. Ze zijn op de VUB trouwens een nieuw netwerk aan het uitrollen, VUB.net en dat draadloos netwerk werkt wel vlot.