Allen,
Daarstraks downtime gehad van ongeveer een uurtje, naar Telenet gebeld, ze konden mij daar ook geen
uitleg geven (typische procedures doorlopen, voedingskabel uittrekken etc ...) Nu na nog is een uurtje kwam ie spontaan terug op,
maar ondertussen had ik al een betalende interventie gepland voor 's avonds.
Question: What should I do ?
Afspraak alsnog laten doorgaan of was dit gewoon een "network hickup" ?
EVEN MORE IMPORTANT: als ze de modem proactief zouden vervangen, welk exemplaar krijg ik dan ?
Ik richt mij met deze vraag dan vooral naar mensen die bij Telenet of één van hun onderaannemingen werken, of iemand die al in een soortgelijke
situatie heeft gezeten.
Probleem is: ik heb hier zelf mijn eigen router staan en zou die graag blijven gebruiken, zonder op limitaties alla BBOX2 & nieuwe telenetmodems te vallen.
Ben normaal DSL-gebruiker maar ik ben ook op locatie met Telenetkabelmodem, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie feedback !
Greetz,
Agent Vortex
Telenet Expressnet modem down
- AgentVortex
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
- Locatie: BE - Antwerp
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
Het hangt af van je abonnementstype en modem maar een defecte modem wordt vervangen door hetzelfde type.
Best die afspraak afbellen, want als het probleem is opgelost en de technieker kan niks vinden dan betaal je verplaatsing + werkuren. Tenzij je de echte oorzaak wil weten en daar wat geld voor over hebt natuurlijk
Best die afspraak afbellen, want als het probleem is opgelost en de technieker kan niks vinden dan betaal je verplaatsing + werkuren. Tenzij je de echte oorzaak wil weten en daar wat geld voor over hebt natuurlijk

-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zou die afspraak afbellen.
Ik heb hier een paar maand een gelijkaardig probleem gehad. Mijn modem disconnecteerde spontaan en kwam spontaan terug bij.
Dit gebeurde ongeveer 1 keer per week en ik was de enige in de straat. Telenet heeft hier alles vervangen maar het probleem was niet opgelost.
Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gehad gehad die er eens serieus wou naar kijken en toen bleek het een probleem te zijn in het "kopstation".
Probleem hebben ze verholpen en ondertussen geen problemen meer gehad (knock on wood
).
Ik heb hier een paar maand een gelijkaardig probleem gehad. Mijn modem disconnecteerde spontaan en kwam spontaan terug bij.
Dit gebeurde ongeveer 1 keer per week en ik was de enige in de straat. Telenet heeft hier alles vervangen maar het probleem was niet opgelost.
Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gehad gehad die er eens serieus wou naar kijken en toen bleek het een probleem te zijn in het "kopstation".
Probleem hebben ze verholpen en ondertussen geen problemen meer gehad (knock on wood

-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Hmm, 'k weet nu niet als dit mijn modem is of het telenet netwerk, maar vandaag had ik een disconnect van 7u55 tot 14u55. Voorheen had ik dit af en toe eens voor ongeveer 'n uurtje (om de 2-3 weken ofzo). Net als ik eens naar Mechelen ging bellen werkte het terug.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3667
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Toch beter eens bellen en dat vertellen (mss best op 070 69.69.69 daar kunnen ze wel meteen uw lijn testen) zo kunnen ze uw lijn even in de gaten houden op een eventuele disconnect en kunnen ze uitzoeken wat de oorzaak is.Roygenz schreef:Hmm, 'k weet nu niet als dit mijn modem is of het telenet netwerk, maar vandaag had ik een disconnect van 7u55 tot 14u55. Voorheen had ik dit af en toe eens voor ongeveer 'n uurtje (om de 2-3 weken ofzo). Net als ik eens naar Mechelen ging bellen werkte het terug.
want dat is zeker niet normaal hoor.
Greetz

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36
Mijn modem is vandaag vervangen en ik had een Arris, nu heb ik een Motorola. Turbonet XL en telefoon.xayana schreef:Het hangt af van je abonnementstype en modem maar een defecte modem wordt vervangen door hetzelfde type.