Telenet Expressnet modem down

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Allen,

Daarstraks downtime gehad van ongeveer een uurtje, naar Telenet gebeld, ze konden mij daar ook geen
uitleg geven (typische procedures doorlopen, voedingskabel uittrekken etc ...) Nu na nog is een uurtje kwam ie spontaan terug op,
maar ondertussen had ik al een betalende interventie gepland voor 's avonds.

Question: What should I do ?

Afspraak alsnog laten doorgaan of was dit gewoon een "network hickup" ?

EVEN MORE IMPORTANT: als ze de modem proactief zouden vervangen, welk exemplaar krijg ik dan ?
Ik richt mij met deze vraag dan vooral naar mensen die bij Telenet of één van hun onderaannemingen werken, of iemand die al in een soortgelijke
situatie heeft gezeten.

Probleem is: ik heb hier zelf mijn eigen router staan en zou die graag blijven gebruiken, zonder op limitaties alla BBOX2 & nieuwe telenetmodems te vallen.

Ben normaal DSL-gebruiker maar ik ben ook op locatie met Telenetkabelmodem, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie feedback !

Greetz,

Agent Vortex
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Het hangt af van je abonnementstype en modem maar een defecte modem wordt vervangen door hetzelfde type.

Best die afspraak afbellen, want als het probleem is opgelost en de technieker kan niks vinden dan betaal je verplaatsing + werkuren. Tenzij je de echte oorzaak wil weten en daar wat geld voor over hebt natuurlijk :)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zou die afspraak afbellen.

Ik heb hier een paar maand een gelijkaardig probleem gehad. Mijn modem disconnecteerde spontaan en kwam spontaan terug bij.
Dit gebeurde ongeveer 1 keer per week en ik was de enige in de straat. Telenet heeft hier alles vervangen maar het probleem was niet opgelost.
Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gehad gehad die er eens serieus wou naar kijken en toen bleek het een probleem te zijn in het "kopstation".
Probleem hebben ze verholpen en ondertussen geen problemen meer gehad (knock on wood :bang: ).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Hmm, 'k weet nu niet als dit mijn modem is of het telenet netwerk, maar vandaag had ik een disconnect van 7u55 tot 14u55. Voorheen had ik dit af en toe eens voor ongeveer 'n uurtje (om de 2-3 weken ofzo). Net als ik eens naar Mechelen ging bellen werkte het terug.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Roygenz schreef:Hmm, 'k weet nu niet als dit mijn modem is of het telenet netwerk, maar vandaag had ik een disconnect van 7u55 tot 14u55. Voorheen had ik dit af en toe eens voor ongeveer 'n uurtje (om de 2-3 weken ofzo). Net als ik eens naar Mechelen ging bellen werkte het terug.
Toch beter eens bellen en dat vertellen (mss best op 070 69.69.69 daar kunnen ze wel meteen uw lijn testen) zo kunnen ze uw lijn even in de gaten houden op een eventuele disconnect en kunnen ze uitzoeken wat de oorzaak is.
want dat is zeker niet normaal hoor.

Greetz :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

xayana schreef:Het hangt af van je abonnementstype en modem maar een defecte modem wordt vervangen door hetzelfde type.
Mijn modem is vandaag vervangen en ik had een Arris, nu heb ik een Motorola. Turbonet XL en telefoon.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”