Beste,
Voor een (kleine) SMS-gateway ben ik op zoek naar een passend prepay/abo-versie van om het even welke provider.
De bedoeling is om dit te gebruiken in onze SMS-gateway. Deze stuurt, afhankelijk van de dag, tussen de 10 en 200 berichten per dag. Momenteel werken wij via een kaartje van Mobile Vikings, en dit werkt perfect.
Echter willen wij uitkijken naar een alternatief waarbij zoveel mogelijk berichten (binnen BE) gratis kunnen worden verstuurd.
Iemand een idee welke provider en welke formule we het beste gebruiken?
Goedkoopste GSM provider voor SMS-only gebruik
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Met abonnement:
ongetwijfeld BASE. http://www.base.be/nl/opties-onbeperkt-smsen
5 euro per maand -> 5000 nr BASE;
10 euro per maand -> 5000 nr alle netwerken (met postpaid 0 = 0 euro/maand).
ongetwijfeld BASE. http://www.base.be/nl/opties-onbeperkt-smsen
5 euro per maand -> 5000 nr BASE;
10 euro per maand -> 5000 nr alle netwerken (met postpaid 0 = 0 euro/maand).
- krisken
- userbase crew
We zijn hier van op de hoogte, maar aangezien wij alles ZELF onder controle willen (dus geen derde partij erbij betrekken) hebben we geen andere keus. De abo's die dit wel toestaan (lees : speciale voorwaarden, sms-only simcards, ...) kosten dan weer een pak geld. We hebben dit ook een tijdlang draaiende gehad in het begin en uiteindelijk besloten dat hier teveel geld naar uitging. Na contact met MV bleek smsjes via server geen enkel probleem te zijn, zolang wij geen "abnormaal verbruik" hadden. En het aantal smsjes dat wij doen per dag, doet een gemiddelde tiener ookmeon schreef:Let wel, machine-smsjes zijn met die abonnementsvormen niet altijd toegestaan, lees de voorwaarden dus zeker na!

Telefonie = EDPnet + OVH
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Spam versturen ?krisken schreef:We zijn hier van op de hoogte, maar aangezien wij alles ZELF onder controle willen (dus geen derde partij erbij betrekken) hebben we geen andere keus. De abo's die dit wel toestaan (lees : speciale voorwaarden, sms-only simcards, ...) kosten dan weer een pak geld. We hebben dit ook een tijdlang draaiende gehad in het begin en uiteindelijk besloten dat hier teveel geld naar uitging. Na contact met MV bleek smsjes via server geen enkel probleem te zijn, zolang wij geen "abnormaal verbruik" hadden. En het aantal smsjes dat wij doen per dag, doet een gemiddelde tiener ookmeon schreef:Let wel, machine-smsjes zijn met die abonnementsvormen niet altijd toegestaan, lees de voorwaarden dus zeker na!

- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
MV is toch al pokkegoedkoop... Ik denk echt niet dat het sop de kolen waard zal zijn om nu nog energie te stoppen in het veranderen. Trouwens, MV kan alle steun wel gebruiken
.

- krisken
- userbase crew
Voor ons is het - naar alle eerlijkheid - wel de moeite waard. MV heeft nog teveel fouten in het systeem zitten (die ik reeds heb gemeld) waar wij - zonder we er iets aan kunnen doen trouwens - misbruik van maken.Goztow schreef:MV is toch al pokkegoedkoop... Ik denk echt niet dat het sop de kolen waard zal zijn om nu nog energie te stoppen in het veranderen. Trouwens, MV kan alle steun wel gebruiken.
Wij sturen berichten ivm invoices naar zowat overal ter wereld, maar MV rekent die nooit aan. Vandaar dat we nu filteren om enkel +32 nummers.
Ook bvb surfen in het buitenland kost je niks (bizar???). En zo zijn er nog foutjes...
PS : neen het is geen spam rondsturen. Het gaat over informatie over afgenomen diensten binnen een bedrijf en berichten voor als één van onze servers raar doet (nagios berichten).
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Is toch leuk als MV 1000 smsberichtjes (ook internationaal) gratis aanbiedt? Ik ga ervan uit dat als het onbedoeld is...
ze er nog hetzelfder uur die sms bundel aanpassen zodat het beperkt is tot nationaal of base of mobile vikings traffiek...
De enige limitaties nu zijn het aantal (1000) en de duur (1 maand na reload)
Die van andere telco's bieden vaak miljoenen smsjes aan...naar hun eigen... niet naar andere (base) netwerken...
ze er nog hetzelfder uur die sms bundel aanpassen zodat het beperkt is tot nationaal of base of mobile vikings traffiek...
De enige limitaties nu zijn het aantal (1000) en de duur (1 maand na reload)
Die van andere telco's bieden vaak miljoenen smsjes aan...naar hun eigen... niet naar andere (base) netwerken...
- krisken
- userbase crew
Klopt, maar doordat wij goede contacten hebben met MV (al meerdere keren op bezoek geweest) willen wij niet teveel profiteren van deze situatieGoztow schreef:Op zich is dat jullie probleem niet maar het hunne...

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
als dat tijdens al die bezoeken nog niet is rechtgezet door MV... dan zal het wel niet erg zijn...krisken schreef:Klopt, maar doordat wij goede contacten hebben met MV (al meerdere keren op bezoek geweest) willen wij niet teveel profiteren van deze situatieGoztow schreef:Op zich is dat jullie probleem niet maar het hunne...
ik herinner me iemand die zei dat je ook "gratis" kunt stemmen voor Mijn Restaurant, Eurosong, enzovoorts

hint hint hint

- krisken
- userbase crew
Gelukkig hou ik mij met dergelijke programma's niet bezigskynetbbs schreef:als dat tijdens al die bezoeken nog niet is rechtgezet door MV... dan zal het wel niet erg zijn...krisken schreef:Klopt, maar doordat wij goede contacten hebben met MV (al meerdere keren op bezoek geweest) willen wij niet teveel profiteren van deze situatieGoztow schreef:Op zich is dat jullie probleem niet maar het hunne...
ik herinner me iemand die zei dat je ook "gratis" kunt stemmen voor Mijn Restaurant, Eurosong, enzovoorts
hint hint hint

Vroeger was het nog leuker : als je smste (buiten je gratis bunden en je geld was op) dan...kwam er geld bij ipv geld af

Telefonie = EDPnet + OVH