Jaarverslag 2009 Ombudsman Telecom: meer klachten verwerkt

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In 2009 ontving de Ombudsdienst voor Telecommunicatie exact 23.964 schriftelijke klachten, dat is meer dan het jaar daarvoor (23.829). Over een tijdspanne van 5 jaar is dat een verdubbeling. Er is een zeer sterke toename van het aantal klachten met betrekking tot Mobistar (+29,46%) en Proximus (+28,59%). Er is ook een stijging te zien bij BASE (+8,48%) en Telenet (+6,57%), maar die is minder uitgesproken.

Het minder slechte nieuws is dat er minder klachten ontvangen werden met betrekking tot KPN/TELE2 (-37,32%), Scarlet (-24,54%) en Belgacom (-15,81%).

In absolute cijfers qua aantal klachten per operator, is er met vorig jaar weinig veranderd. De top vijf bestaat uit: Belgacom, Mobistar, Proximus, Telenet en BASE; vorig jaar werd de top vijf afgesloten door KPN/TELE2 (BASE is onderdeel van KPN, dus niets veranderd).

In negen van de tien behandelde klachten werd er een minnelijke schikking bereikt.

Het volledige jaarverslag 2009 kan gedownload worden via de website van de Ombudsman voor Telecom.

Met dank aan Astralon voor de tip.

UB Frontpage
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

De klachten voor 2010 zullen voor Scarlet wel weer terug de hoogte in gaan na de overname door BGC.
Sedert begin dit jaar hebben ze er een puinhoop van gemaakt en de helpdesk is nagenoeg onbestaande.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Het aantal klachten over EDPnet bij de ombudsman in 2009 is gedaald tov 2008 van 87 naar 69
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”