Internetsharing

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Miles

Hallo
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 2 pc's, allebei winpx en het netwerk tussen deze 2 is perfect. (ik kan ze allebei zien, lezen, schrijven, kortweg alles wat in een netwerk moet) Maar mijn internetsharing gaat niet.
Ik gebruik deze ipnummers
pc1 192.168.0.1
255.255.255.0

pc2 192.168.0.2
255.255.255.0
gate 192.168.0.1
Dns : 195.238.2.21
195.238.2.22

thx
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geef eens wat meer info wat betreft modem, en dergelijke.

Heb je de internet connection sharing aangevinkt bij:
netwerk en externe toegang>uw verbinding rechtermuistoets-> sharing/delen --> internet connectie.

Wat steeds heel goed werkt, vooral bij een ADSL usb modem:
analogproxy Site

Je installeert dit probleem op de 'server' en de client zet je internet explorer de proxy server het ip van de server. Zeer goede proxy!
Geeft enkel wat problemen als je wilt pop-emailen vanaf de client.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

als je de ics van windows zelf gebruikt dan moet je dns niet invullen, win XP doet dat automatisch, probeer anders eens als DNS het IP van de hoofd pc te zetten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Miles

Het is de speedtouch USB
Maar ik vind nergens een optie hoe ik de connectie moet sharen. Ik heb geprobeerd de dns te veranderen maar het helpt niet... Normaal gezien moet mijn 2de pc toch ook de manier van verbinden vinden op de eerste maar dat gebeurt ook niet...
Miles

Ok ik blijk dus niet te kunnen pingen vanaf de 2de pc naar een internetsite...weten jullie nu iets meer? :D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Miles,

je kan volgende zaken doen om je internet te sharen:

1. manual settings
2. windows ics gebruiken
3. proxy server of ics software gebruiken

1. Dat is de manier die jij proberen opzetten hebt, het manueel instellen van dns,ip,...

2. Als je de ics in windows gebruikt dien je zoals Sensei zegt GEEN manuele instellingen qua dns, ip,... te gebruiken.
Je vindt deze optie om je verbinding te sharen bij:
Start > Settings(instellingen) > Controlpanel (configuratiescherm)> Network&DialUpConnections (netwerk en externe toegang)

Rechtermuisklik op de verbinding die je gebruikt voor je adsl > properties (eigenschappen): dan krijg je onderstaande afbeelding.
Hier kies je voor Sharen(delen) en vervolgens vink je internet connectie sharen aan.

Afbeelding

dat je niet kan pingen naar een andere site is vrij logisch als je geen internet sharing opgezet hebt of toch niet met succes. Wat belangrijk is, is dat je je Server kan pingen, om te zien of je netwerk werkt. Maar vermoedelijk wel. Probeer anders Analog Proxy eens, zéér handig. Installeren op Server wanneer het programma runt, kan je surfen op de client pc. Door op de client InternetEXplorer te configureren met als proxy server het ip van de server pc. Het is echt zéér handig bij gebruik van een USB Alcatel modem. En belangrijk het is GRATIS.
Laatst gewijzigd door The Oddity 18 apr 2003, 10:28, in totaal 1 gewijzigd.
Miles

Oddity i could kiss you right now :D
ik had al een paar keer rechtermuisknop geklikt op mijn internetconnectie maar dan vroeg hij of ik een zonenummer wilde geven en ja ik dacht dat ik daar moest vanaf blijven...maar nu had ik dat gedaan en ineens ging hij door naar het schermpje wat jij juist toonde...

Heel fel bedankt...allebei.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Let wel op dat bij gebruik van de ICS binnen Windows en de ICS van andere programma's (zoals een proxy server (analog proxy)) de ip settings default moeten staan, maw, je mag er geen dnsen ingeven, gateways,...

Geen enkel probleem Miles, we zijn er om te helpen.
SKaNDaL

pf omg

kheb prolly uren en uren bezig geweest en blijven proberen

server: 195.168.0.1
dns: dns van skynet

client: als ik ip gebruik, dan kan ik geen connectie meer maken met netwerk

dus automatisch ip krijgen

gateway ingesteld, dns ook

proxy op beide?
of is dit niet nodig?

mor kheb toch goeie tip gekreven van die free proxy
eens proberen
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

de dns moet je normaalm niet ingeven, gewoon op automatisch verkrijgen,
als standard gateway moet je je main pc zetten (die waar inet binnenkomt)

ik zou geen proxy gebruiken, ik heb die ook niet ingesteld ik hoor er veel slechte reacties van dus heb ik die nooit ingesteld
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als je werkt gewoon met ICS van windows dien je geen proxy's in te stellen en zeker die van Skynet niet! (te traag). Wanneer je niet met Windows ICS werkt dien je het ip in te geven waar de desbetreffende proxyserver runned! (vb. AnalogProxy).
SKaNDaL

lolz nice and 1337 :p

ik kan nu pingen op client naar website
mor kan em nie bezoeken in iexplorer

proxy staat op ip van server op de client met poort 6588 (analogx)
mor als ik ip instel op client dan kan ik niet meer pingen naar server

indien "automatisch ip verkrijgen" dan kan ik wél pingen naar server?
ain't that ph00ked?
superstrange

en moet de xp internet ding ook nog gedeeld zijn wanneer ik analogx gebruik?

tnx for fast reply ;x
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij analogX moet je WinXp ICS afzetten!!!!

Tevens moet je gewoon de netwerkkaarten installeren, niks anders, geen gateways, dnsen, static ip's.... dat gebeurt automatic als ge nic's installeerd!

Wanneer je AnalogX installeert op de server, dien je op de client enkel de proxy van IExplorer in te stellen met het ip van de server en het poortnummer. Tevens moet je zien, dat je netwerk, niet geblocked wordt door een firewall. Deze is standaard ingebakken in WindowsXp (network&dial up >> netwerk-connectie >> properties >> laatste tabblad 'security' >> uizetten!)

Verder moet je echt nix doen. Normaal moet je geen dns'en definieren met analogX proxy. Ik weet niet wie welke modem je hebt? normaal met SPT USb geeft dit echt geen problemen, gewoon zien dat netwerkkaarten correct zijn geinstalleerd, zonder gateways, dns,...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”