Speeptouch thomson + wireless router + accesspoint vraag

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

Internet is aangesloten op de thomson en ik heb alles automatisch laten instellen, daar ik eerst zocht om dat router gedoe af te zetten, maar dit vond ik niet, heb ik nu in dit forum gelezen dat ik bridged moet kiezen.

Hierop heb ik die wireless router gehangen nu zit ik 1 verdiep hoger en 1 kamer ernaast en heb ik nog een ontvangst van 70Kb/s downstream terwijl toen ik net was aan het teste effe de volle snelheid had, raar, nu kom ik nooit meer boven die 70Kb/s wat ik ook doe met da antennetje.

Nu is men vraag als ik een accesspoint koop wat toch niet zo duur is dacht ik, gaat dit mijn snelheid naar bove kunnen helpen?
Is de installatie van zo een accesspoint makkelijk?
Ik moet zeggen ik heb al veel bijgeleerd van deze 2 dagen prutsen met die routertoestanden :) zo leert ne mens nog eens iets bij he :D hehe

Of moest iemand toevallig de oplossing wete waarom ik bij de ALLER eerste test de volle snelheid haalde :D maar die kans is klein denk ik :D hehe

A ja het is een 802.1g router en men netwerkkaart is van hetzelfde ook "g". ik dacht dat G sneller was dan B. maar nu blijkt als ik men router instel om enkel op G uit te zenden dat ik geen ontvangst heb :s

Ik heb ook al geprobeert er een langere antenne aan te zetten, maar dit helpt helemaal niet, in tegendeel zelfs :D

In het configuratie tooltje van men netwerkkaart staat er:
Link Quality 100% & Signal strenght 50%

Die 50% haal ik die op met een accesspoint? En is deze 50% de schuldige aan de tragere snelheid?

Bedankt voor de antwoorde!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

pm schreef:Hierop heb ik die wireless router gehangen nu zit ik 1 verdiep hoger en 1 kamer ernaast en heb ik nog een ontvangst van 70Kb/s downstream terwijl toen ik net was aan het teste effe de volle snelheid had, raar, nu kom ik nooit meer boven die 70Kb/s wat ik ook doe met da antennetje.
Toen je net aan het testen was... waar zat je toen ?

Kan je hier terug gaan zitten... wat is de snelheid dan ?

Trouwens blijkbaar heb je een AP... waarom spreek je dan over eentje aan te schaffen ?
pm
Premium Member
Premium Member

Bij die aankoop heb ik het over dat extra accesspoint r2504 dat ik nog niet heb gekocht omdak ik zeker wil zijn dat dit mijn verbinding zou verbeteren...
Over die plaats, ik heb op geen andere plaats getest dan hij hier nu staat en heb geen objecten errond verzet ofzo... is ook niveel mogelijkheid toe sinds mijn pc net tusse mijn bureau en muur past met de nodige bekabeling dat achteraan rond die antenne hangt, maar wat ik ook doe met de antenne en de beweegruimte dat er is, ik kom nooit bove die 70Kb/s
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pm schreef:Bij die aankoop heb ik het over dat extra accesspoint r2504 dat ik nog niet heb gekocht omdak ik zeker wil zijn dat dit mijn verbinding zou verbeteren...
Je wil dus meerdere APs plaatsen en roaming doen ? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar je zal dan APs moeten hebben die in repeater mode kunnen geplaatst worden geloof ik.
pm schreef:Over die plaats, ik heb op geen andere plaats getest dan hij hier nu staat en heb geen objecten errond verzet ofzo...
Dan is het mij niet duidelijk... dacht dat op je eerste plaats alles prima ging, en op het andere verdiep/kamer het slecht ging ? Trouwens, is het 70 Kb/s of 70 KB/s ? Beide zijn trouwens zeer slecht, maar hoe meet je dit ?

Op basis van enkele details kan ik besluiten dat je een US Robotics hebt... welke snelheid geeft hij in z'n status window... 54 Mbps of lager ? In ieder geval, test eerst al eens terug naast je AP om te zien of dan alles goed gaat.

PS. Staat je WEP op of af ? (zet eens af voor de test).
pm
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
pm schreef:Bij die aankoop heb ik het over dat extra accesspoint r2504 dat ik nog niet heb gekocht omdak ik zeker wil zijn dat dit mijn verbinding zou verbeteren...
Je wil dus meerdere APs plaatsen en roaming doen ? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar je zal dan APs moeten hebben die in repeater mode kunnen geplaatst worden geloof ik.)
Roaming ken ik niet :s maar ik dacht dat een accesspoint tussenbeide centraal te plaatsen het signaal versterkt terug kan doorzenden als een soort doorsluis antenne, of ben ik hier mis?
r2504 schreef:
pm schreef:Over die plaats, ik heb op geen andere plaats getest dan hij hier nu staat en heb geen objecten errond verzet ofzo...
Dan is het mij niet duidelijk... dacht dat op je eerste plaats alles prima ging, en op het andere verdiep/kamer het slecht ging ? Trouwens, is het 70 Kb/s of 70 KB/s ? Beide zijn trouwens zeer slecht, maar hoe meet je dit ?
De setup van de apparaten is nooit verzet geweest omdat er voor router en desktop ontvanger geen andere mogelijke plaatsten zijn, het is mij ook een misterie waarom de aller eerste test de volle snelheid haalde en nu niet meer, maar daar ga ik niet meer achter zoeken, is gewoon niet te doen die oorzaak te vinden.
Ik had het hier over 70KB/Sec download, ik haal wel een goeie 14KB/Sec upload.
Ik meet dit via het programma dat bij men netwerkkaart zat, via netmonetering, deze site zijn snelheidstest,... de snelheid is wel degelijk max. 70KB/Sec :s
r2504 schreef:Op basis van enkele details kan ik besluiten dat je een US Robotics hebt... welke snelheid geeft hij in z'n status window... 54 Mbps of lager ? In ieder geval, test eerst al eens terug naast je AP om te zien of dan alles goed gaat.

PS. Staat je WEP op of af ? (zet eens af voor de test).
Geeft idd 54 Mbps aan
Ik heb een TopCom Skyr@cer pro pci 154 gekocht speciaal omdat deze ook de 802....G ondersteund net zoals men router, ik dacht dat G sneller was :D maar als ik men router enkel G laat uitzenden heb ik geen ontvangst :s

i v m die WEP zal die eens checke, ben ik niet aangeweest dus k verwacht dat deze afstaat.

EDIT:
WEP stond dus idd al af.
Ook merkwaardig als ik met de cursor in men system tray op men
Skyr@cer Pro PCI 154 Configuration Utility icoontje blijf stilstaan krijg ik dit te zien:
Afbeelding
Als ik op netwerk icoon blijf stilstaan komt er dit op:
Afbeelding
Dus ze geven beide een ander signal strenght aan :s is dat ook normaal?

Hier nog een klein avi bestandje waar je alle netwerkinstellinge kunt zien
http://users.skynet.be/fa914919/wireless.avi

Bedankt vor de hulp!
pm
Premium Member
Premium Member

Ik heb het onvermijdelijke gedaan, om te testen heb ik de pc afgebroken en opgesteld aan de andere kant van men kamer, en jawel daar heb ik de volle sterkte van de ontvangst en hoe verder ik mijn pc verzette hoe minder ontvangst.
Nu is het probleem de pc kan absoluut niet verhuizen dus ik moet een oplossing vinden op het signaal sterker hier te krijgen aan de kant van de kamer waar ik slechte ontvanst heb.

Is het mogelijk een draadloos tussenstation of zoiets te plaatsen in het centrum dat het signaal opvangt en gewoon doorzend???

Dan zou ik deze plaatsen aan die kant in men kamer met goeie ontvanst en normaal gezien zal men desktop die kleine afstand zonder muren wel kunnen overbruggen dan.

Thx in advance ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pm schreef:Is het mogelijk een draadloos tussenstation of zoiets te plaatsen in het centrum dat het signaal opvangt en gewoon doorzend???
Dit is inderdaad mogelijk als je AP in een speciale mode kan gezet worden. Hiervoor zal je eerst de documentatie van de leverancier eens moeten raadplegen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”