BRUSSEL / HONGKONG - Als het op namaak aankomt, zijn ze in China voor niks beschaamd. Voor geen geld kan je er een namaakversie van de iPad krijgen, met slechts één letter verschil.
De ‘iPed’ lijkt sterk op de iPad, maar heeft een paar belangrijke verschillen. Het toestel wordt uiteraard niet gemaakt door Apple. En het draait ook niet op het besturingssysteem van Apple, maar op Android van Google. En uiteraard is er de prijs: amper 105 dollar of omgerekend 86 euro, tegen 499 dollar / euro voor het Amerikaanse origineel.
Op Chinese tv-beelden is te zien hoe het toestel vlot over de toonbank gaat in een supermarkt in de Chinese stad Shenzen. Het moet een schok zijn voor Apple dat zelfs de verpakking schaamteloos afgekeken is van het iconische Amerikaanse merk.
Apple zelf kondigde maandag nog aan dat het al twee miljoen iPads verkocht heeft.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100601_111
Chinese namaak-iPad heet iPed (android !)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als ge het videootje gezien hebt, moet ge wel toegeven dat hij tergend traag loopt. Met zo'n toestel zou ik mijn haar uittrekken. 

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Ze zijn makkelijk via eBay te verkrijgen, maar draaien een erg oude Android versie op vrij ondermaatse hardware. Persoonlijk zou ik hem niet moeten hebben, maar het geeft wel een beetje aan hoe belachelijk overpriced de iPad niet is... 

ooh. shiny.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Sommige mensen kijken niet naar de prijs
Voor mensen die dat wél doen is dat moeilijk te geloven 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat doet naartschijnt niet zeer...selder schreef:Sommige mensen kijken niet naar de prijsVoor mensen die dat wél doen is dat moeilijk te geloven

Nu, alle gekheid even opzij geschoven en in alle eerlijkheid: ik denk dat prijs _altijd_ een rol moet spelen in een oordeel over een bepaald produkt. En afgezien van het praktische nut van een tabloid, is prijs - net zoals bij vele Apple produkten - een zwak punt. Een van de enige trouwens, want als je echt een tabloid wil, dan kan er momenteel weinig aan tippen natuurlijk (zoals dat indertijd met de eerste iPhone ook was).
Geef de "namakers" (ook de serieuze alla Asus) nog een paar maand de tijd en de early adopters zijn er weer aan voor de moeite (zoals steeds

ooh. shiny.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
En om on-topic te blijven:
Volledige review: http://www.androidplanet.nl/12548/iweb- ... na-review/De grootste troef van de APad is zonder twijfel de prijs. Op Ebay is het hier besproken tablet voor ongeveer €180 inclusief verzendkosten te vinden. Ben je in de markt voor een budget Android-tablet dan is de iWeb/iRobot APad zeker het overwegen waard.
ooh. shiny.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 139 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Goztow
Bedoel je naar 'namaak' of naar de ipad op zich? Ik vind bijvoorbeeld die 'namaak' of eerder look a like van i-pod bijvoorbeeld prettiger werken dan een i pod zelf, met al die itunes toestanden.
Bedoel je naar 'namaak' of naar de ipad op zich? Ik vind bijvoorbeeld die 'namaak' of eerder look a like van i-pod bijvoorbeeld prettiger werken dan een i pod zelf, met al die itunes toestanden.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik ben niet pro apple maar ik moet toegeven die ipad heeft mij aangenaam verrast. Heb hem nu een paar weken en ben er echt verslingerd aan. Nu over die iped heb ik toch m'n twijfels. Ik denk dat dit toestel enorm laggy is als ik zie naar die video van die chinezen. Maar laat ze maar doen.