Gisteren heb ik de Fritzbox Fon achter mijn router gehangen.Sindsdien blijft de Fritzbox nog 10 sec verder bellen bij de correspondent wanneer de telefoonhoorn bij mijn is neergelegd.
Voordien stond de Fritzbox ingesteld als modem en had ik dit probleem niet.
Kan dit ergens een foute instelling zijn op de Fritzbox?
Fritzbox Fon
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Voor zover ik weet kan een FritzBox Fon alleen gebruikt worden als een ADSL modem / router, en niet als een IP Client. De FritzBox Fon heeft maar één ethernet poort (LAN), en deze kan waarschijnlijk niet als "WAN" ingesteld worden.
Ik druk mij voorzichtig uit, gezien ik niet 100 pct zeker ben, maar ik zie in de gebruiksaanwijzing http://www.avm.de/en/service/manuals/ot ... Fon_nl.pdf niets over zo'n alternatieve instelling.
* Zorg er in ieder geval voor dat in de FritzBox Fon DHCP uitgeschakeld is, en dat je een manueel IP instelt binnen het subnet van je router (en het IP adres van je router als gateway)
* Waarschijnlijk zal de UPnP niet werken (gezien niet bedoeld als IP Client), dan moet je op de router een aantal poorten gaan openzetten richting FritzBox Fon (SIP poort 5060 + RTP poorten ?)
* Of probeer eens het IP van de FritzBox Fon in "DMZ" te zetten op je hoofdrouter ?
Philippe.
Ik druk mij voorzichtig uit, gezien ik niet 100 pct zeker ben, maar ik zie in de gebruiksaanwijzing http://www.avm.de/en/service/manuals/ot ... Fon_nl.pdf niets over zo'n alternatieve instelling.
* Zorg er in ieder geval voor dat in de FritzBox Fon DHCP uitgeschakeld is, en dat je een manueel IP instelt binnen het subnet van je router (en het IP adres van je router als gateway)
* Waarschijnlijk zal de UPnP niet werken (gezien niet bedoeld als IP Client), dan moet je op de router een aantal poorten gaan openzetten richting FritzBox Fon (SIP poort 5060 + RTP poorten ?)
* Of probeer eens het IP van de FritzBox Fon in "DMZ" te zetten op je hoofdrouter ?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb eens verder gezocht, en nu blijkt dat deze FritzBox (met één LAN poort) toch als ATA achter een router kan gebruikt worden.
Je moet hem dan wel configureren via de USB aansluiting, of via de WLAN (als die er is). Hiervoor heb je dan de USB driver nodig, zodat je PC via de USB aansluiting een netwerk heeft.
Dan wordt de éne LAN poort omgevormd naar een WAN poort.
Om jouw probleem op te lossen, zou ik
* indien je een ADSL aansluiting hebt: de FritzBox (aangesloten op je adsl modem/router) een eigen PPPoE verbinding laten opbouwen. Dan krijgt hij een eigen extern IP, en dan werkt hij zoals voordien.
* Indien dit niet gaat, zorg ervoor dat UPnP ingeschakeld staat in je hoofdrouter.
* Eventueel het IP adres van de FritzBox in DMZ zetten.
* De instelling "poorten open houden" op een kleinere waarde zetten (Internet telefony > advanced settings)
Philippe.
Je moet hem dan wel configureren via de USB aansluiting, of via de WLAN (als die er is). Hiervoor heb je dan de USB driver nodig, zodat je PC via de USB aansluiting een netwerk heeft.
Dan wordt de éne LAN poort omgevormd naar een WAN poort.
Om jouw probleem op te lossen, zou ik
* indien je een ADSL aansluiting hebt: de FritzBox (aangesloten op je adsl modem/router) een eigen PPPoE verbinding laten opbouwen. Dan krijgt hij een eigen extern IP, en dan werkt hij zoals voordien.
* Indien dit niet gaat, zorg ervoor dat UPnP ingeschakeld staat in je hoofdrouter.
* Eventueel het IP adres van de FritzBox in DMZ zetten.
* De instelling "poorten open houden" op een kleinere waarde zetten (Internet telefony > advanced settings)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.