sta op het punt 2 routers D-link DI624+ aan te kopen.
bedoeling is om een internetverbinding draadloos door te sturen naar een acces-point een 200 meter verder (daarom dus 2 routers waarvan één geconfigureerd als client van de eerste met internetverbinding)
het acces-point op zijn beurt zou ik dan gebruiken om een paar pc's via utp-kabel te voorzien van internet.
vraag is nu : heeft iemand van jullie ervaring met dit type router en/of vooropgestelde configuratie ?
kan men vanop een pc aangesloten op het accespoint aan file-sharing doen met een pc aangesloten op de andere router (die met de internet/wan verbinding)
hoe gaat dit configureren van een router als client in zijn werk (vind dit zo direct niet terug op de site van D-Link.
router-client
waarom 2 routers ?
gebruik 1 router , en 2 points maak een brigde verbinding
200meter is te veer voor dlink !!
waar ga je het gebruiken ? op kantoor ?
gebruik 1 router , en 2 points maak een brigde verbinding
200meter is te veer voor dlink !!
waar ga je het gebruiken ? op kantoor ?
die 200 meter is wel open zicht (geen gebouwen tussen en de 2 routers achter een venster) > handleiding spreekt van een bereik van 400 meter !?
points > bedoel je daarmee een draadloze netwerkkaart en dan ics gebruiken , moet er wel altijd één pc opstaan vooraleer de andere internet hebben ?
te gebruiken tussen 2 privé woningen
points > bedoel je daarmee een draadloze netwerkkaart en dan ics gebruiken , moet er wel altijd één pc opstaan vooraleer de andere internet hebben ?
te gebruiken tussen 2 privé woningen
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Beste,
Beter is dat je 1 router aankoopt (Di-624 bvb) en 1 wireless bridge en daar een hubje achtersteekt.
Dat is goedkoper en heb je een betere ontvangst. Zorg wel voor betere antennes .. want zelfs in open zicht geraak je geen 200m ver. Allez, lukt wel, maar de eindsnelheid is dan max 1-4Mbit ofzo.
Grtz,
Sasuke
PS: D-Link heeft antennes is alle geuren en kleuren .. ook buitenantennes !
Beter is dat je 1 router aankoopt (Di-624 bvb) en 1 wireless bridge en daar een hubje achtersteekt.
Dat is goedkoper en heb je een betere ontvangst. Zorg wel voor betere antennes .. want zelfs in open zicht geraak je geen 200m ver. Allez, lukt wel, maar de eindsnelheid is dan max 1-4Mbit ofzo.
Grtz,
Sasuke
PS: D-Link heeft antennes is alle geuren en kleuren .. ook buitenantennes !
dan kan op het acces-point (200 mtr. verder) opnieuw draadloos aangemeld worden (repeator-functie) en kan men in de volledige woning draadloos gaan.dlinky schreef:waarom 2 routers ?
router -------->>>>> Accesspoint I <<<<<<------Accesspoint II------
zo kan je uw signaal versterken, je bridged gewoon je accesspoints
zo kan je uw signaal versterken, je bridged gewoon je accesspoints
aangezien hier op het forum eerder wordt gesteld dat 200 mtr. voor een D-link wat ver is nog even volgende vraag :
heeft iemand ervaring met Senao wireless multi client bridge/ap ( http://www.wisp-router.com/product_info ... cts_id=247)
eventueel in 200 W uitvoering > zie routershop.nl
heeft iemand ervaring met Senao wireless multi client bridge/ap ( http://www.wisp-router.com/product_info ... cts_id=247)
eventueel in 200 W uitvoering > zie routershop.nl
als je met die goedkope toestellen 100 meter ver raakt mag je al blij zijn.
Die goedkope wireless toestellen zijn verre van ideaal vind ik, allemaal buitengesmeten.
Om te surfen is het nog te doen, maar van zodra je bestanden moet copiëren wordt het toch wat traag.
Lang leve de goede oude utp kabel
Als je dan toch een goed wireless toestel zoekt dan heb ik goede ervaringen met toestellen van cisco, deze zijn dan natuurlijk wat duurder maar doen wel wat ze zouden moeten doen in vergelijking tot de andere.
ik heb ook zo een di 624 gehad en was er niet echt tevreden van,
wel binnen gebruikt en dan zijn er veel factoren die een rol spelen voor de goede werking.
Heb hem aan mijn zus verkocht en daar werkt het toch wat beter
Die goedkope wireless toestellen zijn verre van ideaal vind ik, allemaal buitengesmeten.
Om te surfen is het nog te doen, maar van zodra je bestanden moet copiëren wordt het toch wat traag.
Lang leve de goede oude utp kabel
Als je dan toch een goed wireless toestel zoekt dan heb ik goede ervaringen met toestellen van cisco, deze zijn dan natuurlijk wat duurder maar doen wel wat ze zouden moeten doen in vergelijking tot de andere.
ik heb ook zo een di 624 gehad en was er niet echt tevreden van,
wel binnen gebruikt en dan zijn er veel factoren die een rol spelen voor de goede werking.
Heb hem aan mijn zus verkocht en daar werkt het toch wat beter