Vraag ivm. overdracht telefoonnummer

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Allen,

Momenteel heb ik een classic BGC telefoonlijn met een VDSL abonnement op die lijn. Stel dat ik het telefoonnummer naar Weepee laat porteren, blijft de VDSL dan actief of sluit Belgacom dan de lijn volledig af ?

VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

VOiD schreef:Momenteel heb ik een classic BGC telefoonlijn met een VDSL abonnement op die lijn. Stel dat ik het telefoonnummer naar Weepee laat porteren, blijft de VDSL dan actief of sluit Belgacom dan de lijn volledig af ?
Op het overnameformulier van WeePee kan je aanduiden dat je Internet wil behouden.
Theoretisch zou dat moeten lukken, maar de praktijk leert dat dit in vele gevallen niet vlekkeloos verloopt. Je krijgt een nieuw ADSL Abonnement, namelijk "Internet Go zonder vaste lijn", en je krijgt een "identificatienummer" (dit is een soort telefoonnummer - maar zonder actief telefoonsignaal - waarmee je lijn geïdentificeerd wordt)
Ik zou toch voorzichtigheidshalve contact nemen met Belgacom (van zodra je de schriftelijke bevestiging ontvangen hebt van Belgacom m.b.t. de overdracht)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Als je een nummer transfer doet geeft BGC door aan je provider dat je xDSL op raw-copper zit.

Jij moet daar NIETS voor doen, immers het is enkel het nummer, niet alle diensten.

BGC sluit de lijn NOOIT af, tenzij:

1 Er geen diensten meer op zitten

2 Er niet voor betaald wordt

Als je xDSL via een ander heb, dan gaat die automatisch over naar Raw-Copper en gaat je ISP dat aanrekenen.
Je hoeft WeePee NIET in te lichten.

Belgacom is wel een tamelijk STOM bedrijf, kan goed zijn dat je nog een paar maanden facturen blijft krijgen, die moet je dan gewoon betwisten.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hou er rekening mee dat je hetzelfdeals mij kan overkomen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Maglor schreef:Hou er rekening mee dat je hetzelfdeals mij kan overkomen...
hopelijk is er op een jaar veel veranderd :wink: binnenkort ga ik hetzelfde doen, scary stuff

hoe is het bij jou afgelopen, VOiD?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Er is niks scary aan!
Je moet gewoon niks opzeggen, je nummer porteren en als BGC begint te klagen gewoon protesteren.
Je VDSL heeft er niks mee te maken.

Als je naar PeeWee gaat, dan is je nummer weg, daar staat een datum op, en per die datum protesteer je tegen BGC mochten ze nog rekeningen sturen.
Je huidige Internet provider zal dan RAW copper aanrekenen.

Maar je VDSL is NIET weg....ECHTER je moet NOOIT iets OPZEGGEN!! Doe je dat wel kan de boel kruizen en sluit iemand iets ergens af.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik weet dat Belgacom de kwalijke gewoonte heeft van als ze een nummer zien geporteerd worden naar een andere provider om er dan alle diensten van af te halen. ben dus beetje bang dat ik zonder vdsl zou vallen zoals Maglor overkwam, dat is de scary part. ik heb geen vrees dat Belgacom mij verder gaat doen betalen voor de telefoonlijn - daar zijn ze wel correct in... ik ga niets opzeggen, gewoon nummer porteren en hopen ze mijn vdsl er niet afgooien.... (ik zal vooral nog wel eens bellen naar Belgacom, maar of dat veel gaat opleveren?)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

xenne schreef: ... ik ga niets opzeggen, gewoon nummer porteren en hopen ze mijn vdsl er niet afgooien.... (ik zal vooral nog wel eens bellen naar Belgacom, maar of dat veel gaat opleveren?)
Van zodra Belgacom de portatie aanvraag van WeePee (via BT) ontvangt, krijg je een schriftelijke bevestiging toegestuurd dat je nummer geporteerd wordt. In de regel enkele dagen - tot enkele weken - voor de effectieve datum van de overdracht.
Bel dan voor de zekerheid nog eens met de BGC klantendienst...
In principe wordt je huidig ADSL abonnement omgezet naar "Internet zonder vaste lijn" en krijgt je lijn een nieuw (fictief) telefoonnummer toegewezen (misschien begint er wel terug een 12-maand contract).
Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ik weet dat Belgacom de kwalijke gewoonte heeft van als ze een nummer zien geporteerd worden naar een andere provider om er dan alle diensten van af te halen. ben dus beetje bang dat ik zonder vdsl zou vallen zoals Maglor overkwam, dat is de scary part. ik heb geen vrees dat Belgacom mij verder gaat doen betalen voor de telefoonlijn - daar zijn ze wel correct in... ik ga niets opzeggen, gewoon nummer porteren en hopen ze mijn vdsl er niet afgooien.... (ik zal vooral nog wel eens bellen naar Belgacom, maar of dat veel gaat opleveren?)
Belgacom gaat zeuren en moeilijk doen, ja dat klopt.
Ze hebben speciale teams om mensen bang te maken en de portatie ongedaan te maken.
Zelf al uit diverse bronnen mogen ondervinden!
Niets van dat alles aantrekken en de portatie gewoon doorzetten, ze draaien wel om eens het gedaan is.
De enige storende factor is Belgacom, ze doen werkelijk alles om het tegen te houden!
En neen, ze zeggen niets op als JIJ dat niet toegeeft of gevraagd hebt! Echter sommigen laten zich vangen en het is daar dat er dingen mis gaan, en dan komt Belgacom eruit als de grote redder!
Terwijl het continu Belgacom is die sabotage pleegt.

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik had gisteren al fkes contact met belgacom en terloops gevraagd van die portatie van m'n nummer en dat zou normaal gezien geen enkel probleem mogen geven. maar ik zal de raad van Philippe opvolgen
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BasMSI schreef: Belgacom gaat zeuren en moeilijk doen, ja dat klopt.
Ze hebben speciale teams om mensen bang te maken en de portatie ongedaan te maken.
Zelf al uit diverse bronnen mogen ondervinden!
Niets van dat alles aantrekken en de portatie gewoon doorzetten, ze draaien wel om eens het gedaan is.
De enige storende factor is Belgacom, ze doen werkelijk alles om het tegen te houden!
En neen, ze zeggen niets op als JIJ dat niet toegeeft of gevraagd hebt! Echter sommigen laten zich vangen en het is daar dat er dingen mis gaan, en dan komt Belgacom eruit als de grote redder!
Terwijl het continu Belgacom is die sabotage pleegt.
Ik begrijp niet waarom het nodig is om iedere keer BGC zo in het verkeerd daglicht te stellen. Ikzelf ben ook geen Belgacom fan, en bel sedert jraen niet meer via Belgacom (in het begin van de liberalisering via Carrier Select, nu via VOIP).
Maar tot nu toe heb ik de ervarig altijd correct behandeld te worden door Belgacom.
Ik heb zelf al 5 nummers naar WeePee geporteerd, en ook familie/kenissen .... en telkens is dit probleemloos en correct verlopen, en was er absluut géén sprake van enige sabotage. Je krijgt een schrifteleijke bevestiging dat je nummers overgedragen zullen worden, en dat het tijdstip van de overdracht door de nieuwe provider bepaald wordt.
De overdracht zelf ben je niet gewaar: vanaf een bepaald ogenblik komen je telefoons gewoon via de andere lijn binnen.

Dat Belgacom speciale teams inzet om mensen "bang te maken", of erger nog, te "saboteren" zijn toch fabeltjes.
Als je daar bewijzen van hebt, dan zal de Ombudsman dat graag horen.

PS - ik wil hier geen polemiek starten voor/tegen Belgacom, alleen enkele onwaarheden rechtzetten.

Groeten,
Philippe.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Philippe, ik kom dagelijks mensen tegen waar Belgacom de portatie probeert tegen te houden en mensen bang te maken met de grootst mogelijke onzin.

Of je het geloofd moet jij weten, maakt mij niet uit, ik weet dat ze het doen en zal niet nalaten de wan-praktijken van BGC te vermelden.
Net als hun Raw-Copper misbruik van monopolie, waar trouwens de FOD NIETS mee wil doen, waarom zeggen ze niet.
En de Ombudsman kan je niets mee, want die dienst dient enkel voor geschillen tussen jou (klant) en een provider, aangezien ik gelukkig OOK geen BGC meer heb, maar ver verplicht ben Raw-copper te betalen via Dommel, kan de Ombudsman daar ook niets doen, want het is enkel BGC klanten die het NIET hoeven te betalen!
Liberalisering me neus, instandhouding en misbruik van Monopolie, dat is wat het is. :bang:

Snap niet dat jij het nog altijd loopt te verdedigen.

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BGC-klanten betalen ook voor hun raw copper, enige verschil: het zit begrepen in hun abonnement.
Kleine providers adverteren met prijzen zonder raw copper.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Stel dat ik nu voor een nummerportering kies en mijn vaste Classic lijn opzeg nadat de portering is doorgevoerd opzeg. Loopt mijn huidige contract Belgacom Favorite (Generation) met de verkregen kortingen, dan gewoon door of wordt dit beschouwd als een nieuw contract (Internet favorite zonder vaste lijn) waardoor ik mijn verkregen kortingen op mijn buik mag schrijven? Heeft iemand hier enige ervaring mee?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

bij portering wordt de telefoonlijn automatisch opgezegd
belgacom generation is toch ook mogelijk zonder vaste lijn, dus ik veronderstel dat het gewoon blijft doorlopen - maar 't is wel mogelijk dat dit als nieuw contract gezien wordt? nog geen ervaring, maar ben er zelf mee bezig
xenne
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:Ik heb zelf al 5 nummers naar WeePee geporteerd, en ook familie/kenissen .... en telkens is dit probleemloos en correct verlopen, en was er absluut géén sprake van enige sabotage. Je krijgt een schrifteleijke bevestiging dat je nummers overgedragen zullen worden, en dat het tijdstip van de overdracht door de nieuwe provider bepaald wordt.
volgens Weepee staat de portatie van m'n telefoonnummer gepland op 03/05, van Belgacom heb ik voorlopig nog niets gehoord.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

proz schreef:Stel dat ik nu voor een nummerportering kies en mijn vaste Classic lijn opzeg nadat de portering is doorgevoerd opzeg. Loopt mijn huidige contract Belgacom Favorite (Generation) met de verkregen kortingen, dan gewoon door of wordt dit beschouwd als een nieuw contract (Internet favorite zonder vaste lijn) waardoor ik mijn verkregen kortingen op mijn buik mag schrijven? Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Je Belgacom contract voor ADSL blijft gewoon doorlopen.
Echter, het kan zijn dat Belgacom je Raw-copper gaat aanrekenen, in dat geval moet je daartegen protesteren en dreigen naar een andere provider te gaan, dan gaan ze overstag en trekken ze de RAW-Copper in.
Belgacom is HEEL gevoelig voor die zaken!

En aangaande de portastie zelf, Belgacom is erg traag met het uitvoeren en nog veel trager met de rekeningen aanpassen, kan goed zijn dat ze het pas na 3 maanden doorhebben.

Maar wat je ook doet, porteer en laat Belgacom NIETS weten, want dat beland je in de ellende!

Je ADSL contract mogen ze niet opnieuw starten, immers er verandert NIETS aan die dienst!

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

BasMSI schreef: Je Belgacom contract voor ADSL blijft gewoon doorlopen.
Echter, het kan zijn dat Belgacom je Raw-copper gaat aanrekenen, in dat geval moet je daartegen protesteren en dreigen naar een andere provider te gaan, dan gaan ze overstag en trekken ze de RAW-Copper in.
Bas, waarom terug deze zever tegen Belgacom ?
"Raw Copper" bestaat bij Belgacom niet, op géén enkel ADSL abonnement. Waarom zou je dan mensen moeten "waarschuwen" dat Belgacom "misschien" raw copper gaat aanrekenen ? Ongegrond.
BasMSI schreef: En aangaande de portatie zelf, Belgacom is erg traag met het uitvoeren en nog veel trager met de rekeningen aanpassen, kan goed zijn dat ze het pas na 3 maanden doorhebben.
Dit is ook een compleet ongegronde aantijging. Alle portaties die ik al gedaan heb zijn perfect verlopen, zowel technisch als administratief. Het enige risiko is dat ze je een "boete" aanrekenen voor contractbreuk indien je contract van de vaste lijn nog loopt. Deze boete is maximaal 50% van het verschuldigede abonnementsgeld voor de resterende tijd.
BasMSI schreef:Je ADSL contract mogen ze niet opnieuw starten, immers er verandert NIETS aan die dienst!
Dat weet ik nog zo niet ... De dienst verandert wel degelijk: je gaat over van een ADSL abonnement op een actieve telefoonlijn, naar een "ADSL abonnement zonder vaste lijn". in feite krijg je meer voor hetzelfde geld, namelijk "raw copper" gratis. Dit kan juridisch eventueel wel beschouwd worden als een wijziging in je contract.
Philippe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

proz schreef:Stel dat ik nu voor een nummerportering kies en mijn vaste Classic lijn opzeg nadat de portering is doorgevoerd opzeg.
Je kan een vaste lijn niet "opzeggen" nadat de portering is doorgevoerd. Door het overdrachtsformulier te ondertekenen, zeg je automatisch je Classic lijn op.
Philippe
xenne
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
philippe.deleye schreef:Ik heb zelf al 5 nummers naar WeePee geporteerd, en ook familie/kenissen .... en telkens is dit probleemloos en correct verlopen, en was er absluut géén sprake van enige sabotage. Je krijgt een schrifteleijke bevestiging dat je nummers overgedragen zullen worden, en dat het tijdstip van de overdracht door de nieuwe provider bepaald wordt.
volgens Weepee staat de portatie van m'n telefoonnummer gepland op 03/05, van Belgacom heb ik voorlopig nog niets gehoord.
ik was iets te vroeg, vandaag de brief ontvangen met de bevestiging van nummeroverdracht naar een andere provider

en vandaag normaal gezien ook de portatie van m'n nummer... hopelijk laten ze het internet erop zitten ....
xenne
Elite Poster
Elite Poster

telefoonnummer is blijkbaar ondertussen geporteerd naar weepee.... zit helaas wel zonder internet & tv.... contact gehad met belgacom, zou een korte onderbreking zijn (versteken van internet met vaste lijn naar internet zonder vaste lijn) ... ze zijn er zich iig van bewust dat ik internet & tv wil houden - hopelijk komt het nog goed vandaag :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

omdat ik online dingen zag verschijnen als "voortijdige opzegging internet" heb ik nog maar eens gebeld, en deze keer hoorde ik een ander verhaal

mijn vrees is blijkbaar uitgekomen....

BELGACOM HEEFT INTERNET EN TV ER OOK AFSMETEN!!!!!!
ER ZIT NIETS MEER OP HET KOPER

nochtans 3 x gevraagd en bevestiging gekregen dat ze het zouden oplaten

zonet contact gehad met belgacom, ze zouden vandaag internet & tv nog terug activeren? hoop doet leven
ze hebben me ook een fictief nummer gegeven....

als ik kijk bij e-services staat er nochtans
Afbeelding

zolang we zonder internet zitten, marcheert telefoon uiteraard ook niet - portatie lijkt wel in orde te zijn.
zie dat alle nummers die naar hier bellen door weepee verbonden worden met de mailbox

aan de administratieve rompslomp durf ik nog niet denken
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ze zeggen toch ook altijd: Belgacom neemt je mee!!

Ze zeggen enkel niet waarheen :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

xenne schreef:omdat ik online dingen zag verschijnen als "voortijdige opzegging internet" heb ik nog maar eens gebeld, en deze keer hoorde ik een ander verhaal

mijn vrees is blijkbaar uitgekomen....

BELGACOM HEEFT INTERNET EN TV ER OOK AFSMETEN!!!!!!
ER ZIT NIETS MEER OP HET KOPER

nochtans 3 x gevraagd en bevestiging gekregen dat ze het zouden oplaten

zonet contact gehad met belgacom, ze zouden vandaag internet & tv nog terug activeren? hoop doet leven
ze hebben me ook een fictief nummer gegeven....

als ik kijk bij e-services staat er nochtans
Afbeelding

zolang we zonder internet zitten, marcheert telefoon uiteraard ook niet - portatie lijkt wel in orde te zijn.
zie dat alle nummers die naar hier bellen door weepee verbonden worden met de mailbox

aan de administratieve rompslomp durf ik nog niet denken
Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
yep, ik ken uw case... en ik had gehoopt van niet in dezelfde miserie verzeild te geraken, helaas ... pindakaas.....
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef: Ze hebben dus nog niets geleerd. Bereid je al maar voor op een lawine van facturen en kredietnota's. Bij mij heeft het bijna een week geduurd eer ik terug internet en TV had.
Bij mij duurde het 3!! maanden voor ze doorhadden dat ik reeds lang vertrokken was.
Waarna de facturatie ellende begon...ik heb meer credit-nota's dan facturen :bang:

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

alles werkt blijkbaar terug.... nu nog wijs geraken uit de administratie :wink:
proz
Premium Member
Premium Member

@Xenne
Dat alles terug werkt zegt eigenlijk niks over wat je kan verwachten.
Beschouwd Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favoirte (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwd Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?

Er wordt in de algemene voorwaarden van Internet Favorite nergens een ondercheid gemaakt tussen Internet
Favorite met vaste lijn of zonder vaste lijn. Dus ik beschouw dit als één en het zelfde abonnement omdat de overschakeling naar internet zonder vaste lijn slechts een lichte technisch aanpassing verondersteld.
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf

Is er niemand die een internetabo bij Belgacom behouden heeft en tegelijk zijn vaste lijn heeft opgezegd waardoor zijn internet abo naar een internetabo zonder vaste lijn ging?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

proz schreef: Beschouwt Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favorite (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwt Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?
In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
So what ?
Dit principe wordt toch ook veel gebruikt bij GSM operatoren? Als je de formule wijzigt, dan hang je weer vast voor een bepaalde tijd ...

Philippe.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

belgacom heeft inderdaad gisteren alles per ongeluk van de lijn gegooid op moment van portatie.
nadien hebben ze alles terug moeten activeren, rond 17H30 was het terug in orde.
als ik nu kijk op e-services in de rubriek "Nog niet gefactureerd" swingen de kosten daar de pan uit dat het niet mooi meer is
ik zag daar ook dat men een internet favorite en belgacom tv geactiveerd heeft, en dan nog eens een pack favorite + tv (maw 3*50 activatie) :eek: dit terwijl ik internet generation en tv apart had. ik heb zonet gebeld - ze gaan het doorgeven en terug apart zetten en mij op generation zetten - concact met de helpdesk verliep wel heel goed - volgens hem gaan al die kosten op de factuur staan :eek: dat gaat automatisch - maar dan moet ik eens bellen en zal alles eraf gehaald worden. ze geven toe dat de fout bij hun ligt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
So what ?
dat is inderdaad correct philippe. mijn login is inderdaad hetzelfde gebleven. jammer genoeg maakte belgacom de fout van m'n internet te deactiveren, en hebben ze het later terug moeten activeren. jammer genoeg hebben ze favorite geactiveerd ipv generation. enfin, alles wat fout kon lopen is zo'n beetje fout gegaan precies.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

en wat belgacom tv betreft, op het moment dat ik geen internet had kon ik wel nog m'n opnames bekijken. en op moment dat internet terug kwam verliep alles normaal. maar vanmorgen eens de decoder uitgetrokken, en dan moest ik belgacom tv terug activeren met m'n nieuw fictief telefoonnummer -
proz
Premium Member
Premium Member

Bedankt voor de update, Xenne.
philippe.deleye schreef:
proz schreef: Beschouwt Belgacom de opzeg van de vaste lijn als een opzeg van je Internet Favorite (voor de nummeroverdracht)?
Beschouwt Belgacom je Internet Favorite zonder vaste lijn (na de nummeroverdracht) als een nieuw contract?
In ieder geval is het géén opzeg (je bestaande login zal gewoon verder lopen). Het is hooguit een contractwijziging (je krijgt gratis raw copper i.vgl.m het vroeger contract). In het "ergste" geval zal er een nieuwe termijn van 12 maand ingaan.
Philippe.
Dat klinkt inderdaad logisch.
Ik vraag mij enkel nog af of mijn huidig lopende kortingen op het internet abonnement gewoon blijven doorlopen?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

factuur is aangekomen, het valt eigenlijk nog mee..... het terug activeren hebben ze niet aangerekend (stond nochtans bij éénmalige kosten op de site)
activatie generation is ook gratis op factuur. die van belgacom tv moet ik wel betalen....

echter één probleem... ipv Belgacom Generation hebben ze me op een Pack Internet + TV gezet, inclusief huur decoder (heb nochtans mijn eigen decoder) en de dienst Internet Multi en Security. heb al paar keren gebeld om me op Generation te zetten, maar is er blijkbaar nog altijd niet van gekomen, en staat nu ook fout gefactureerd....

we gaan eens bellen ..........
xenne
Elite Poster
Elite Poster

contact gehad met belgacom, factuur wordt vastgezet... er dus reeds een dossier lopende voor deze zaak :roll: hopen dat het snel opgelost geraakt

dit was voor de portatie, correcte facturatie
Afbeelding

en vanaf de portatie loopt het dus fout
Afbeelding

ik betaal nu in feite meer voor minder, want download limiet is 75+25 ipv 75+100
xenne
Elite Poster
Elite Poster

even update op mijn case, de credit nota's beginnen binnen te lopen... ik zie er 3 staan in totaal twv €79,88
ik moet wel zeggen dat ik nog geen enkele factuur thuis ontvangen heb, voorlopig alles zien staan via e-services

bij maandelijks volume staat er nog iets raar

Code: Selecteer alles

Uw maandelijks volume van 75 GB werd uitgebreid met 120 GB na het inschrijven op de volgende opties :
Internet Multi en Security
Internet Monthly volume 100 GB
dus die 100GB is er terug bij, maar eigenlijk heb ik nu 20GB te veel staan, al hoewel er van die dienst Multi en Security sprake is in die credit nota's

enfin, ik denk dat het nu in orde is, al zal het tot de volgende factuur afwachten zijn om te zien of ze daadwerkelijk de korting van Generation toepassen
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”