Dag,
vandaag een brief ontvangen van Belgacom voor hun vaste lijn. Ben al jaren klant bij Belgacom. Het is echter wel de eerste keer dat ze melding maken van een "vast contract"!!! Wat is me dat voor een zever. Je kunt je contract toch opzeggen wanneer je wil bij vaste telefonie?
En je moet dus zelf schrijven naar Belgacom als je niet op het aanbod wil ingaan. Het is zoals dat je bakker elke dag komt met brood en als je hem zegt dat hij niet meer moet komen je een schadevergoeding moet betalen aan je bakker. Althans als je dat niet schriftelijk (aangetekend) meldt.
Hoe zit dat hier nu eigenlijk in mekaar???
"Om u te bedanken voor een nieuw jaarcontract" ... ik heb mijn goedkeuring nergens gegeven!!!!! Noch via handtekening, noch telefonisch.
http://img40.imagevenue.com/img.php?ima ... _454lo.jpg
Groeten
Belgacom contract vaste lijn, kan dit???
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
't is zoals er vanonder staat, het abonnement wordt gesloten voor de duur van 1 jaar. en op de vervaldag wordt dat verlengd voor onbepaalde duur, en kan je steeds opzeggen mist respecteren van opzeg van één maand...
waarom jij nu die brief krijgt is me niet duidelijk.... misschien is er iets gewijzigd aan uw configuratie???
maar als je zou ingaan op die korting van 6 EUR hang je weer één jaar vast. ik zou dus bellen en zeggen dat er van verlenging geen sprake kan zijn... tenzij je natuurlijk toch niet van plan bent weg te gaan bij Belgacom, dan kan je die 6 EUR aanpakken...
waarom jij nu die brief krijgt is me niet duidelijk.... misschien is er iets gewijzigd aan uw configuratie???
maar als je zou ingaan op die korting van 6 EUR hang je weer één jaar vast. ik zou dus bellen en zeggen dat er van verlenging geen sprake kan zijn... tenzij je natuurlijk toch niet van plan bent weg te gaan bij Belgacom, dan kan je die 6 EUR aanpakken...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne schreef:'t is zoals er vanonder staat, het abonnement wordt gesloten voor de duur van 1 jaar. en op de vervaldag wordt dat verlengd voor onbepaalde duur, en kan je steeds opzeggen mist respecteren van opzeg van één maand...
Deze brief is je reinste bedrog!!! Het is zodanig geformuleerd dat er hier de indruk wordt gegeven dat het 1 jarige contract al een "feit" is, terwijl dat niet zo is.
De klant gaat er vanuit dat het contract al een feit is, dus ja, die zegt, laten we die 6 euro dan er maar bij nemen, 't is toch al zo, "we kunnen er niets meer aan veranderen".
Ik heb ondertussen de wetgeving nagekeken en wat Belgacom hier doet is inderdaad pure misleiding, want je kunt na een opzeg van 1 maand weg. Doch dit staat niet in de brief vermeld.
Wetgeving van 25 mei 2007:
http://economie.fgov.be/nl/binaries/law ... -56291.pdf
- xenne
- Elite Poster
het staat wel degelijk vanonder zenne..... in kleine lettertjes
maar de manier dat ze deze 'promo' aanbieden is vreemd.... ze gaan er blijkbaar al vanuit dat het contract verlengd is?
andere providers bellen u op (bv mobistar), verleng nu uw contract en je krijgt X euro korting gedurende x maand, als je daar dan op ingaat hang je wel degelijk weer vast
maar de manier dat ze deze 'promo' aanbieden is vreemd.... ze gaan er blijkbaar al vanuit dat het contract verlengd is?
andere providers bellen u op (bv mobistar), verleng nu uw contract en je krijgt X euro korting gedurende x maand, als je daar dan op ingaat hang je wel degelijk weer vast
- xenne
- Elite Poster
ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar
post hier dan eens hun antwoord aub
Bellen? Ben met een e-mail bezig naar alle consumenten instanties en ministeries. Dat zal al wat meer teweeg brengen. En desnoods stap ik naar de pers. Zal rap gedaan zijn met hun walgelijke praktijken.xenne schreef:ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Het is inderdaad een agressieve methode om klanten te binden.
Maar als je niet reageert en dus voortaan 6 EUR minder betaalt, wat kan belgacom dan doen als jij binnen het jaar opzegt?
Die brief is niet aangetekend verstuurd, dus die heb je misschien nooit ontvangen. Laat Belgacom dan maar bewijzen via een ondertekend contract of een opgenomen telefoongesprek dat jij je contract verlengd hebt voor minstens 1 jaar. Zal niet lukken als zo'n bewijsmateriaal niet bestaat hé.
Maar als je niet reageert en dus voortaan 6 EUR minder betaalt, wat kan belgacom dan doen als jij binnen het jaar opzegt?
Die brief is niet aangetekend verstuurd, dus die heb je misschien nooit ontvangen. Laat Belgacom dan maar bewijzen via een ondertekend contract of een opgenomen telefoongesprek dat jij je contract verlengd hebt voor minstens 1 jaar. Zal niet lukken als zo'n bewijsmateriaal niet bestaat hé.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ja, want de pers gaat jouw walgelijk gangsterverhaal natuurlijk wekenlang paginabreed uitsmeren op alle voorpagina's. Daar gaan nogal koppen rollen bij Belgacom!suiker schreef:Bellen? Ben met een e-mail bezig naar alle consumenten instanties en ministeries. Dat zal al wat meer teweeg brengen. En desnoods stap ik naar de pers. Zal rap gedaan zijn met hun walgelijke praktijken.xenne schreef:ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar

Serieus. Bel gewoon eens naar Belgacom en vraag waarom ze je deze brief hebben gestuurd. Misschien hebben ze inderdaad gebeld en heeft iemand anders in huis de telefoon opgenomen en toegestemd?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
bel eens naar de klantendienst zoals maglor voorstelt voordat ge uw gal spuwt en uw ongenoegen uit.
er kan daar een heel eenvoudige reden voor zijn.
waarschijnlijk zit ge u hier op te jagen voor niets.
Zamba schreef:bel eens naar de klantendienst zoals maglor voorstelt voordat ge uw gal spuwt en uw ongenoegen uit.
Haha ... de klantendienst.
Denk je nu echt dat ik hun spelletje zal meespelen? Dat sturen ze naar iedereen. Het zijn niet de klanten die actie dienen te ondernemen of zich vragen dienen te stellen over de brief.
Het zijn zij die hun gangsterpraktijken met onmiddellijke ingang dienen stop te zetten!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
ok, als je moeilijk wil doen, doe je dat maar. mij niet gelaten
trouwens, die brief wordt niet naar iedereen gestuurd hoor.
ge denkt het beter te weten, maar dat is niet zo.
bel even dat weet ge al veel meer. en blijf vriendelijk aan de lijn.
Zal me worst wezen naar wie die brief al dan niet wordt gestuurd. Naar mijn mening zijn het gangsterpraktijken waar ik niet in trap, maar waar 99% wel in zal trappen.Zamba schreef:ok, als je moeilijk wil doen, doe je dat maar. mij niet gelaten
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
feit is wel dat ze niet zomaar een brief sturen, er moet wel degelijk contact zijn geweest en misschien iemand anders opgenomen.
De wet is hier duidelijk in als ze u die 6 euro toekennen en u betaald de faktuur ga je met alles akkoord dus 1 jaar contract.
Misschien toch best bellen.
De wet is hier duidelijk in als ze u die 6 euro toekennen en u betaald de faktuur ga je met alles akkoord dus 1 jaar contract.
Misschien toch best bellen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml