Belgacom contract vaste lijn, kan dit???

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Dag,

vandaag een brief ontvangen van Belgacom voor hun vaste lijn. Ben al jaren klant bij Belgacom. Het is echter wel de eerste keer dat ze melding maken van een "vast contract"!!! Wat is me dat voor een zever. Je kunt je contract toch opzeggen wanneer je wil bij vaste telefonie?

En je moet dus zelf schrijven naar Belgacom als je niet op het aanbod wil ingaan. Het is zoals dat je bakker elke dag komt met brood en als je hem zegt dat hij niet meer moet komen je een schadevergoeding moet betalen aan je bakker. Althans als je dat niet schriftelijk (aangetekend) meldt.

Hoe zit dat hier nu eigenlijk in mekaar???

"Om u te bedanken voor een nieuw jaarcontract" ... ik heb mijn goedkeuring nergens gegeven!!!!! Noch via handtekening, noch telefonisch.

http://img40.imagevenue.com/img.php?ima ... _454lo.jpg

Groeten
Laatst gewijzigd door suiker 18 mei 2010, 11:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

't is zoals er vanonder staat, het abonnement wordt gesloten voor de duur van 1 jaar. en op de vervaldag wordt dat verlengd voor onbepaalde duur, en kan je steeds opzeggen mist respecteren van opzeg van één maand...

waarom jij nu die brief krijgt is me niet duidelijk.... misschien is er iets gewijzigd aan uw configuratie???

maar als je zou ingaan op die korting van 6 EUR hang je weer één jaar vast. ik zou dus bellen en zeggen dat er van verlenging geen sprake kan zijn... tenzij je natuurlijk toch niet van plan bent weg te gaan bij Belgacom, dan kan je die 6 EUR aanpakken...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

xenne schreef:'t is zoals er vanonder staat, het abonnement wordt gesloten voor de duur van 1 jaar. en op de vervaldag wordt dat verlengd voor onbepaalde duur, en kan je steeds opzeggen mist respecteren van opzeg van één maand...

waarom jij nu die brief krijgt is me niet duidelijk.... misschien is er iets gewijzigd aan uw configuratie???

maar als je zou ingaan op die korting van 6 EUR hang je weer één jaar vast. ik zou dus bellen en zeggen dat er van verlenging geen sprake kan zijn... tenzij je natuurlijk toch niet van plan bent weg te gaan bij Belgacom, dan kan je die 6 EUR aanpakken...

Deze brief is je reinste bedrog!!! Het is zodanig geformuleerd dat er hier de indruk wordt gegeven dat het 1 jarige contract al een "feit" is, terwijl dat niet zo is.

De klant gaat er vanuit dat het contract al een feit is, dus ja, die zegt, laten we die 6 euro dan er maar bij nemen, 't is toch al zo, "we kunnen er niets meer aan veranderen".

Ik heb ondertussen de wetgeving nagekeken en wat Belgacom hier doet is inderdaad pure misleiding, want je kunt na een opzeg van 1 maand weg. Doch dit staat niet in de brief vermeld.

Wetgeving van 25 mei 2007:
http://economie.fgov.be/nl/binaries/law ... -56291.pdf
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

het staat wel degelijk vanonder zenne..... in kleine lettertjes

maar de manier dat ze deze 'promo' aanbieden is vreemd.... ze gaan er blijkbaar al vanuit dat het contract verlengd is?

andere providers bellen u op (bv mobistar), verleng nu uw contract en je krijgt X euro korting gedurende x maand, als je daar dan op ingaat hang je wel degelijk weer vast
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

xenne schreef: maar de manier dat ze deze 'promo' aanbieden is vreemd.... ze gaan er blijkbaar al vanuit dat het contract verlengd is?
Voilà, dat bedoel ik nu precies, dit zijn gangsterpraktijken!!!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar

post hier dan eens hun antwoord aub
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

xenne schreef:ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar

post hier dan eens hun antwoord aub
Bellen? Ben met een e-mail bezig naar alle consumenten instanties en ministeries. Dat zal al wat meer teweeg brengen. En desnoods stap ik naar de pers. Zal rap gedaan zijn met hun walgelijke praktijken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Het is inderdaad een agressieve methode om klanten te binden.

Maar als je niet reageert en dus voortaan 6 EUR minder betaalt, wat kan belgacom dan doen als jij binnen het jaar opzegt?
Die brief is niet aangetekend verstuurd, dus die heb je misschien nooit ontvangen. Laat Belgacom dan maar bewijzen via een ondertekend contract of een opgenomen telefoongesprek dat jij je contract verlengd hebt voor minstens 1 jaar. Zal niet lukken als zo'n bewijsmateriaal niet bestaat hé.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

suiker schreef:
xenne schreef:ik zou eens bellen en vragen waarom ze er vanuit gegaan zijn dat er een nieuw jaarcontract aangegaan is - je gaat immers maar contract aan voor één jaar

post hier dan eens hun antwoord aub
Bellen? Ben met een e-mail bezig naar alle consumenten instanties en ministeries. Dat zal al wat meer teweeg brengen. En desnoods stap ik naar de pers. Zal rap gedaan zijn met hun walgelijke praktijken.
Ja, want de pers gaat jouw walgelijk gangsterverhaal natuurlijk wekenlang paginabreed uitsmeren op alle voorpagina's. Daar gaan nogal koppen rollen bij Belgacom! :roll:

Serieus. Bel gewoon eens naar Belgacom en vraag waarom ze je deze brief hebben gestuurd. Misschien hebben ze inderdaad gebeld en heeft iemand anders in huis de telefoon opgenomen en toegestemd?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

bel eens naar de klantendienst zoals maglor voorstelt voordat ge uw gal spuwt en uw ongenoegen uit.
er kan daar een heel eenvoudige reden voor zijn.
waarschijnlijk zit ge u hier op te jagen voor niets.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Zamba schreef:bel eens naar de klantendienst zoals maglor voorstelt voordat ge uw gal spuwt en uw ongenoegen uit.
er kan daar een heel eenvoudige reden voor zijn.
waarschijnlijk zit ge u hier op te jagen voor niets.

Haha ... de klantendienst.

Denk je nu echt dat ik hun spelletje zal meespelen? Dat sturen ze naar iedereen. Het zijn niet de klanten die actie dienen te ondernemen of zich vragen dienen te stellen over de brief.

Het zijn zij die hun gangsterpraktijken met onmiddellijke ingang dienen stop te zetten!
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

ok, als je moeilijk wil doen, doe je dat maar. mij niet gelaten
trouwens, die brief wordt niet naar iedereen gestuurd hoor.
ge denkt het beter te weten, maar dat is niet zo.
bel even dat weet ge al veel meer. en blijf vriendelijk aan de lijn.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Zamba schreef:ok, als je moeilijk wil doen, doe je dat maar. mij niet gelaten
trouwens, die brief wordt niet naar iedereen gestuurd hoor.
ge denkt het beter te weten, maar dat is niet zo.
bel even dat weet ge al veel meer. en blijf vriendelijk aan de lijn.
Zal me worst wezen naar wie die brief al dan niet wordt gestuurd. Naar mijn mening zijn het gangsterpraktijken waar ik niet in trap, maar waar 99% wel in zal trappen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7444
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

feit is wel dat ze niet zomaar een brief sturen, er moet wel degelijk contact zijn geweest en misschien iemand anders opgenomen.
De wet is hier duidelijk in als ze u die 6 euro toekennen en u betaald de faktuur ga je met alles akkoord dus 1 jaar contract.
Misschien toch best bellen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”