Professionele abonnementen aangepast ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ik het goed voor dat Telenet in alle stilte z'n professionele abonnementen heeft aangepast ?

http://telenet.be/1298/0/1/nl/zelfstand ... ernet.html

VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Die wijzigingen zijn al een tijd doorgevoerd.
Ik heb toen een screendump gemaakt omdat ik een bevestiging wou hebben van de kleine lettertjes.
Kon niet leven met de kleine lettertjes van het abonnement van particulieren.

Voor bedrijven...
"Internetverbruik enkel voor normaal gebruik, wettige doeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet."
Maar voor particulieren...
"Internetverbruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet."
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Ik weet niet of dit in deze thread mag maar:

Misschien ga ik het Expressnet abonnement voor KMO's bestellen en ik heb nog enkele vragen hierover:

-Blokkeert TN ook ports <1024 (en mogelijk andere?) hierbij?
-Zijn er, behalve de prijs, nog wezenlijke verschillen tussen het Expressnet voor particulieren en deze?
-Is dit ook een DHZ-installatie of komt hiervoor een technieker langs?
-Welke modem levert TN mee?
-Om de hoeveel tijd zijn er disconnects, of is dit pas als de modem zonder stroom zit?
-Ik neem trouwens ook even aan dat er hierbij geen 10€ voor de tv-kabel (of dergelijke) komt zoals dit bij particuliere abonnementen het geval is?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jorgo schreef:-Zijn er, behalve de prijs, nog wezenlijke verschillen tussen het Expressnet voor particulieren en deze?
Nee... want het is hetzelfde, en de prijs is ook hetzelfde... eigenlijk moet je enkel naar de Office Access formules kijken (die hebben een fixed IP, en dus vermoedelijk geen geblokkeerde poorten (anders kan je het moeilijk "professioneel" noemen).
jorgo schreef:-Welke modem levert TN mee?
Een Eurodocsis modem... maar hier kan je nog steeds je eigen router plaatsen (het ding is gewoon transparant).
jorgo schreef:-Om de hoeveel tijd zijn er disconnects, of is dit pas als de modem zonder stroom zit?
Op kabel heb je geen disconnects.
jorgo schreef:-Ik neem trouwens ook even aan dat er hierbij geen 10€ voor de tv-kabel (of dergelijke) komt zoals dit bij particuliere abonnementen het geval is?
Dit is bij particuliere abonnement ook NIET het geval !
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

jorgo schreef:Ik weet niet of dit in deze thread mag maar:

Misschien ga ik het Expressnet abonnement voor KMO's bestellen en ik heb nog enkele vragen hierover:

-Is dit ook een DHZ-installatie of komt hiervoor een technieker langs?
-Welke modem levert TN mee?
-Om de hoeveel tijd zijn er disconnects, of is dit pas als de modem zonder stroom zit?
-Er moet wel een telenet technieker langskomen om de modem te installeren/monteren.
-De modem is van het merk Motorola, dus een kabel docsis modem.
-Geen disconnects, zelfs niet als er een stroom onderbreking is geweest blijft ip adres hetzelfde...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Patje schreef:zelfs niet als er een stroom onderbreking is geweest blijft ip adres hetzelfde...
Da's niet echt correct... het hangt een beetje af van de activiteit op je node (of wat dan ook) denk ik. Het kan dus gebeuren dat je je modem af en aan zet (alhoewel de duur zal ook wel van belang zijn) dat je terug hetzelfde adres hebt, maar het kan in princiepe ook een ander zijn.

Ooit heb ik m'n router (welke trouwens al meer dan 2 jaar hetzelfde adres had) naar m'n ouders verhuist, en het grappige was dat zij daarna mijn adres hadden (en dit ook nog meer dan een jaar hebben gehad). Ik heb echter ook al gehad dat na een stroompanne ik een ander adres had.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Yep ik herinner mij nu ook 1 keer dat het veranderd was na een uur stroompanne op de wijk, anders blijft het ip-adres meestal wel behouden _ nu heb ik dit/mijn ip ook al 7 maanden. :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vandaag voor de eerste keer contact gehad met de helpdesk voor bedrijven, wat een verademing: eindelijk mensen die de intentie hebben om het probleem op te lossen en niet om je zo snel mogelijk af te wimpelen. Hopelijk blijft dit zo !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”