Hoi allen
Eerst en vooral bedank ik jullie alvast voor jullie hulp. Dit probleem schiet namelijk mijn petje te boven.
Ik heb daarnet m'n 15 jaar oude modem gewisseld bij Belgacom tegen een BBOX2. Maandag wordt mijn lijn overgezet naar VDSL2 dus dit zou wat snelheid moeten toevoegen, me dunkt. Nu wil ik deze aansluiten maar ik zit met een probleem dat de handleiding mij geen verduidelijking overheeft.
Als ik in de kast kijk zie ik: Eén kabel die binnenkomt in zo'n 1000 ADSL LP bakje. Daaruit vertrekken 2 kabels. Een naar een plug in de muur waar je zo'n 6-polige stekker op aansluit waar m'n modem zat en een naar een Belgacom forum l18s installatie. Volgens de handleiding van de BBOX moet ik dat zwart ding weghalen en daar de nieuwe 'stekkerdoos' op aansluiten. Klopt dit? Zo ja, op elke tekening komen er bij Belgacom zo gezegd 2 draden toe terwijl bij maar 1 in die zwarte doos toekomt.
Iemand hier ervaring mee?
Bedankt
BBOX2 aansluiten met forum
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
- Bedankt: 121 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Goede vraag, met een ISDN lijn een een telefooncentrale moet je opletten.
Normaal moet je de bbox2 dan op de 6 polige aansluiting aansluiten en opstarten. Indien het symbool DSL vast blijft branden is er signaal op de Bbox2 en "zou" het goed moeten zijn. Daarna zou automatisch het @ symbool moeten gaan branden wat erop wijst dat de modem verbinding heeft met internet (dus dat je login en paswoord van je intenetabo in de modem ingegeven zijn en verbonden zijn met de server van BGC)
Normaal moet je de bbox2 dan op de 6 polige aansluiting aansluiten en opstarten. Indien het symbool DSL vast blijft branden is er signaal op de Bbox2 en "zou" het goed moeten zijn. Daarna zou automatisch het @ symbool moeten gaan branden wat erop wijst dat de modem verbinding heeft met internet (dus dat je login en paswoord van je intenetabo in de modem ingegeven zijn en verbonden zijn met de server van BGC)
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
Volgens mij wel. internet en telefoon worden al eerder gesplitst.
Je moet gewoon even testen door de 6 polige VDSL2 splitter in de 6polige aansluiting te steken en dan een dsl kabeltje van de 6 polige VDSL2 splitter naar de dsl poort op de bbox2 en deze aanzetten. Indien DSL vast blijft branden na enkele minuten krijgt de bbox2 signaal en is het goed aangesloten. Dan gaat het @ symbool daarna ook normaal automatisch branden wat aangeeft dat de bbox2 een internet verbinding heeft.
Je moet gewoon even testen door de 6 polige VDSL2 splitter in de 6polige aansluiting te steken en dan een dsl kabeltje van de 6 polige VDSL2 splitter naar de dsl poort op de bbox2 en deze aanzetten. Indien DSL vast blijft branden na enkele minuten krijgt de bbox2 signaal en is het goed aangesloten. Dan gaat het @ symbool daarna ook normaal automatisch branden wat aangeeft dat de bbox2 een internet verbinding heeft.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
De 6-polige full-rate splitter mag NIET gebruikt worden in combinatie met isdn.
Als eerste moet de NTP tf2007 komen te staan, daarachter een adsl/isdn of vdsl/isdn splitter en daarop de modem en de nt1. Als je het geluk hebt dat je nt1 een ingebouwde splitter heeft mag je deze gebruiken voor zowel adsl als vdsl.
Als eerste moet de NTP tf2007 komen te staan, daarachter een adsl/isdn of vdsl/isdn splitter en daarop de modem en de nt1. Als je het geluk hebt dat je nt1 een ingebouwde splitter heeft mag je deze gebruiken voor zowel adsl als vdsl.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
@Trojan
Je hebt deels gelijk. Daarmee vroeg ik welke versie NT1 hij heeft. Daarvan hangt het af.
Da ADSL 1000 is een full rate ADSL splitter volgens mij.
Je hebt deels gelijk. Daarmee vroeg ik welke versie NT1 hij heeft. Daarvan hangt het af.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- Trojan
- Elite Poster
Als er geen "adsl ready" op staat zit er geen ingebouwde splitter in en moet er een full rate splitter gebruikt worden.Bant schreef:Daarop staat NT1/BA 4B3T. Bent u daar iets mee?
De NT1 4B3T bestaat in 2 belangrijke versies, met en zonder splitter (zie hierboven).Abusimbal schreef:Je hebt deels gelijk. Daarmee vroeg ik welke versie NT1 hij heeft. Daarvan hangt het af.
De alcatel ADSL 1000 LP is inderdaad een full-rate splitter, maar oorspronkelijk voor adsl. Om eventuele problemen te voorkomen raden wij altijd aan om een aangepaste vdsl2/isdn splitter te gebruiken.
Waar ben ik "deels" fout?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
Ik heb niet gezegt dat je deels fout was, ik heb mij anders verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat je ook moet kijken welke NT1 je hebt.Trojan schreef:Waar ben ik "deels" fout?
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Er is een Belgacom technieker gekomen. Blijkbaar hebben ze ons via de klantendienst iets wijs gemaakt en kunnen wij nog geen VDSL2 hebben. Nu, na 2 uur wachten, had die Belgacom man mij voorzien van een andere soort aansluiting waardoor mijn snelheid toch al verdubbeld is. 

- Trojan
- Elite Poster
Als ge geen vdsl2 kunt krijgen schiet er enkel maar adsl (2+) over hé.