ervaringen Edpnet VOIP?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Sinds januari beschikbaar voor de bestaande klanten.....Helaas hier nergens ervaringen van klanten.....
reacties zijn welkom....een potentiële -'ik keer tevreden terug' :-D - edpnet klant.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik denk dat er nog geen klanten zijn, toch niet op dit forum.

Op een vraag van vorige maand hebben we ook geen reactie gekregen:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=25687

't Zou wel interessant zijn. Prijs komt dan overeen met Mobistar adsl max 6 + voice + optie Anytime.
Maar daar zijn de configuratiemogelijkheden te beperkt: voicemail niet uitschakelbaar.
Hoe dat zit bij EDPNET weten we niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ervaring met Edpnet heb ik ook niet, maar de algemene aanbeveling is toch om een VOIP-oplossing te nemen die onafhankelijk is van je internet-aanbieder.

Je hebt eenmalig wel kosten (registratie van een nummer, aankoop van hardware), maar verder heeft het enkel maar voordelen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

johcla schreef:Ervaring met Edpnet heb ik ook niet, maar de algemene aanbeveling is toch om een VOIP-oplossing te nemen die onafhankelijk is van je internet-aanbieder.

Je hebt eenmalig wel kosten (registratie van een nummer, aankoop van hardware), maar verder heeft het enkel maar voordelen.
Er zijn toch nadelen aan een losse Voip-oplossing:
- ik vind geen enkele die post-paid is. Voor veel mensen in mijn familie (voornamelijk de gepensioneerden) is dat een must. Zij willen zich geen zorgen maken om belkredieten voor hun vaste telefoon.
- het alternatief, een oplossing met auto-reload, heb ik ook nog nergens gezien bij voip.

We zouden kunnen toegevingen doen en toch via 1 pre-paid operator werken, maar dan nog.
Ik heb het belgedrag van een gezin gesimuleerd bij Weepee. Resultaat: niet goedkoper dan bij ADSL-operators of Telenet omwille van hoge tarieven naar Telenet.

Nomado heeft een aantrekkelijk Bryssel-pakket. Maar je kan de voice-mail niet uitschakelen. En die oudere mensen willen geen voice-mail. En hun support bij Nomado trekt op niets: ze antwoorden niet op mijn mails hieromtrent.

Daarom zou ik wel wat meer details over het aanbod Edpnet willen kennen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

satsurfer schreef:Sinds januari beschikbaar voor de bestaande klanten.....Helaas hier nergens ervaringen van klanten.....
reacties zijn welkom....een potentiële -'ik keer tevreden terug' :-D - edpnet klant.
ik vind hun aanbieding niet echt geweldig. VDSL 35.00 € + 15 .00 € = 50.00 €
proximus generation 35.00 € + nomado VOIP 5€ per maand ( raw copper of discovery is hier niet van toepassing )
of scarlet VDSL + tel 40.00 €

en voor dagdagelijks gebruik zijn de volume's meer dan voldoende
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Bij Poivy en Rynga (en dus wss alle Betamax-clonen) kan je gebruik maken van auto-reload via je kredietkaart.
Zodra je saldo minder dan 1 euro is, wordt er automatisch voor 10 euro herladen en worden je freedays verlengd.
Deze optie is beschikbaar zodra je eerste betaling met je kredietkaart aanvaard is.
Of het met andere betaalmogelijkheden gaat, weet ik niet.

Het is inderdaad voordeliger om je ingaande gesprekken via bv weepee te hebben en dan je uitgaande gesprekken via een Betamax-cloon zoals Rynga.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:- ik vind geen enkele die post-paid is. Voor veel mensen in mijn familie (voornamelijk de gepensioneerden) is dat een must. Zij willen zich geen zorgen maken om belkredieten voor hun vaste telefoon.
- het alternatief, een oplossing met auto-reload, heb ik ook nog nergens gezien bij voip.
Weepee heeft een soort post-paid. Op het moment dat ze nodig is laden ze een bedrag bij (eigenlijk een soort van automatische pre-paid :) )
MarkDM schreef:Ik heb het belgedrag van een gezin gesimuleerd bij Weepee. Resultaat: niet goedkoper dan bij ADSL-operators of Telenet omwille van hoge tarieven naar Telenet.
Qua zuivere belkost wel ja. Maar als je de abonnementskost meerekend moet je toch al wel veel nationaal bellen om duurder uit te komen lijkt me.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

VOiD schreef:
MarkDM schreef:Ik heb het belgedrag van een gezin gesimuleerd bij Weepee. Resultaat: niet goedkoper dan bij ADSL-operators of Telenet omwille van hoge tarieven naar Telenet.
Qua zuivere belkost wel ja. Maar als je de abonnementskost meerekend moet je toch al wel veel nationaal bellen om duurder uit te komen lijkt me.
Niet echt... bij Telenet heb ik een pack dat me 50 euro kost... zeg ik daarbij m'n telefonie op, dan betaal ik nog steeds bijna 43 euro voor het resterende internet, maw. mijn telefonie kost me op die manier eigenlijk maar 7 euro en ik kan je verzekeren dat je echt niet veel moeten bellen bij de gemiddelde VoIP provider (terwijl ik meestal 's avonds bel en dat bij TN ook nog eens gratis is). Tel ik hierbij nog de initiele kost voor een ATA of een VoIP telefoon dan moet je aan VoIP al helemaal niet beginnen. Als ik dan ook nog de stabiliteit en kwaliteit in beschouwing neem is VoIP al helemaal de moeite niet waard.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

r2504 schreef:maw. mijn telefonie kost me op die manier eigenlijk maar 7 euro en ik kan je verzekeren dat je echt niet veel moeten bellen bij de gemiddelde VoIP provider (terwijl ik meestal 's avonds bel en dat bij TN ook nog eens gratis is). Tel ik hierbij nog de initiele kost voor een ATA of een VoIP telefoon dan moet je aan VoIP al helemaal niet beginnen. Als ik dan ook nog de stabiliteit en kwaliteit in beschouwing neem is VoIP al helemaal de moeite niet waard.
volledig gelijk r2504

nu dat ze mij hier bij BTC al 2 jaar ADSL2+ beloven.....
prijs is oké (all-in one pack), maar als je ziet dat telenet hun download serieus verhoogd is, en je snel aan 20 mbit zit....kunnen adsl'ers die iets verder van de centrale wonen maar van dromen....

en als je niet tevreden bent van voip is het altijd....tja, ligt aan uw internetverbinding dat je wegvalt of omgekeerd...
btw, alsof je bij veel voip-operatoren zo veel 'service' krijgt....ja, misschien bij 3starsnet....maar van hun tarieven naar telenet staat mijn haar recht :oops:

als Belgian Telecom niet tegen eind september mij adsl2+ aanbiedt, hoeven ze nooit geen meer aan te bieden....
dan ga ik wel bij telenet en gebruik mijn Fritzbox voor uitgaande gesprekken overdag en naar gsm.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”