Kan iemand mij helpen?
Ik heb onderstaande gegevens gekregen, maar heb geen flauw idee wat ik waar moet ingeven in mijn d-link 2640b. Ik heb deze site al volledig afgezocht en weet hoe ik een fritzbox ofzo zou moeten instellen, maar met mijn router werkt het niet.
Bedankt!
connection details:
adsl-number:.......... ****
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... ******@schedom.be
news-pass:............ ****
pop3-server:.......... pop.dommel.be
smtp-server:.......... relay.dommel.be
webmail:.............. webmail.dommel.be
wan-ip:............... *******
advanced modem/router settings:
protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.7
Installatie d-link 2640b met CITTYCONNECT
UPDATE
Nog eens alle mogelijke instellingen geprobeerd, modem gereset, etc... . Niets werkt, maar bij één instelling gaat mijn internet lampje tenminste aan. Helaas wordt het rood i.p.v. groen, dus nog geen internet.... .
De "werkende" instelling:
Nog eens alle mogelijke instellingen geprobeerd, modem gereset, etc... . Niets werkt, maar bij één instelling gaat mijn internet lampje tenminste aan. Helaas wordt het rood i.p.v. groen, dus nog geen internet.... .
De "werkende" instelling:
Code: Selecteer alles
pppoe/pppoa
username ingevuld
paswoord ingevuld
service name leeg
connection type pppoe llc
mtu 1492
idle time out o
vpi 8
vci 35
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Bij CityConnect heb je wel geen paswoord.
Probeer ergens volgende instellingen :
dynamic IP-Address
Host naam = leeg
- Connection type = 1483 Bridged IP LLC
MTU=1492
VPI = 8
VCI = 35
Probeer ergens volgende instellingen :
dynamic IP-Address
Host naam = leeg
- Connection type = 1483 Bridged IP LLC
MTU=1492
VPI = 8
VCI = 35
105 views en geen oplossing
Gebruikt niemand cittyconnect (met de aanbevolen router), of is Rudy zijn antwoord correct en is er een probleem met de vier pc's die ik al heb proberen aan te sluiten... ? Als er een ander probleem is hoor ik het ook graag.
Thanks!
Wtr

Gebruikt niemand cittyconnect (met de aanbevolen router), of is Rudy zijn antwoord correct en is er een probleem met de vier pc's die ik al heb proberen aan te sluiten... ? Als er een ander probleem is hoor ik het ook graag.
Thanks!
Wtr
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Zou het niet kunnen dat er mogelijk een probleem is bij dommel zelf? Heb je gisteren of eergisteren al eens contact opgenomen met dommel? Dan vermoed ik dat je dat misschien toch es kunt proberen.
Maar goed, even to the point:
1) De instellingen die rudy opgaf zijn normaal juist. Deze zijn eveneens te vinden in de dommel infobase 2.
2) Denk niet dat er een probleem is met de 4 pc's aangezien ik uit je post kan opmaken dat de d-link niet online geraakt
3) Hier is er nog eentje met een dlink 2640b. Eveneens met dezelfde instellingen die je kan vinden in de infobase 2 en die rudy je dus heeft gegeven. Dus als ik jou was zou ik toch echt dommel contacteren mits het probleem bij hun zou kunnen liggen.
Maar goed, even to the point:
1) De instellingen die rudy opgaf zijn normaal juist. Deze zijn eveneens te vinden in de dommel infobase 2.
2) Denk niet dat er een probleem is met de 4 pc's aangezien ik uit je post kan opmaken dat de d-link niet online geraakt
3) Hier is er nog eentje met een dlink 2640b. Eveneens met dezelfde instellingen die je kan vinden in de infobase 2 en die rudy je dus heeft gegeven. Dus als ik jou was zou ik toch echt dommel contacteren mits het probleem bij hun zou kunnen liggen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Als ik dat ingeef heb ik geen internet.
Ik krijg dan
Iemand enig idee waar de fout kan zitten?
Ik krijg dan
Code: Selecteer alles
Adress type: Assigned by DHCP
IP Adress: 192.168.1.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
Zie je wel.... je lijn is nog niet geactiveerd.

Dat is dan fantastisch! Ik betaal sinds 1 maart wel, toen ook de eerste activatie was gepland. Ondertussen niets dan problemen en uitstel. Ik heb ze vandaag proberen te bellen, maar ze werken blijkbaar niet vandaag. Ik snap wel niet goed dat de lijn nog niet geactiveerd is, aangezien ze sinds 1 maar actief zou moeten zijn. Dan nog staat er dat ze op 1 april actief gezet zou worden... . Vandaar dat ik dit nog niet direct gecontroleerd had.
Net NOG eens met Dommel gebeld. Gemeld dat mijn lijn niet geactiveerd was. Volgens hen kan mijn DSL lampje dan ook niet branden, maar het brandt wel. Ze gingen terugbellen - wat zoveel betekent als "wacht tot volgende week en bel dan even terug" (en ja, ik spreek uit ervaring).
Ondertussen is er 8 (!) keer een installeteur van Belgacom langsgeweest (de keren dat ze niet opgedaagd zijn wegens administratieve fouten e.d. niet meegeteld. Ik wordt het stilaan spuugzat. Hoe moeilijk kan het zijn om internet tot bij mij te krijgen?!
Ondertussen is er 8 (!) keer een installeteur van Belgacom langsgeweest (de keren dat ze niet opgedaagd zijn wegens administratieve fouten e.d. niet meegeteld. Ik wordt het stilaan spuugzat. Hoe moeilijk kan het zijn om internet tot bij mij te krijgen?!
- PumbaaH
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel.... het dsl lampje zal enkel gaan branden als er een dsl signaal op je lijn zit. Concreet wil dit zeggen dat er blijkbaar een signaal op je lijn zit, maar niet van dommel vermoed ik. Uit je post kan ik enkel opmaken dat er een lampje rood oplicht bij bepaalde instellingen en het crm laat je weten dat er geen dommel signaal op je lijn zit waaruit je kan opmaken dat dommel ergens een dommelachtig foutje heeft gemaakt en je enkel achter hun pluimen kan zitten om het zo snel mogelijk in orde te krijgen.
Een beetje druk zetten ivm in gebreke stelling kan ook wel helpen in dit geval.
Een beetje druk zetten ivm in gebreke stelling kan ook wel helpen in dit geval.