windows 7 installatie

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Klein probleempje:

ik probeer windows 7 te installeren op een pc met een asus p5voc-mx en pentium d processor. Ik krijg echter geen muis of toetsenbord aan de praat via usb (usb legacy support is eveneens ingeschakeld)of ps/2. Ik ga nu eerst es de bios resetten om te zien of dat helpt, maar heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

ter info: tijdens het booten werken zowel de ps/2 als de usb muizen en toetsenborden.

update:

reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ook zelfde probleem met een windows vista setup. Was juist begonnen aan een test met xp en dit lukt dan weer wel. Dus dan maar een xp install => vista upgrade => 7 upgrade.

Bij deze is dit probleem heel omslachtig opgelost, maar het zal wel een driver ding zijn waar het schoentje wringt.

update 2:

'k heb te hard geroepen. 'k heb geprobeerd vanuit xp een directe 7 installatie te doen, maar dat geeft dus een bsod. Vermoedelijk is dit zo een geval dat windows vista of 7 gewoonweg niet zal lukken omwille van ouderdom :(
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Na nog wat meer aanmodderen zag ik dat het mobo ddr en ddr2 ondersteunt (p5 vdc-mx). Ik heb dus de ddr2 module verwijdert en 2x 1 gb ddr van een werkende computer erin gestoken en dit ga je niet geloven. Ik krijg dan razendsnelle bleepjes na mekaar die niet stoppen.

Daarna heb ik er zowat alles uitgesloopt en 1 voor 1 getest op andere pc's (behalve mobo en cpu) en daar werkt alles vlekkeloos. Ook de testen op het geheugen via memtest geven geen fouten, alleen de hd zijne smart was aan de nogal slechte kant en die zal dan ook vervangen worden. Ik ga zodra die pc terug is en die nieuwe hd erin zit nog proberen met een latje geheugen van m'n eigen pc... maar zou het kunnen dat de videokaart er iets mee te maken heeft dat de setup niet wil werken? 't is een radeon 9100 of 9200.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”