Linksys ADSL modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
CMA
Starter
Starter

Beste ADSL gebruikers,
Kan iemand mij helpen/informeren hoe een LINKSYS ADSL gateway aan te sluiten op mijn ADSL? Vroeger had ik een Speedtouch 1000ADSL van Belgacom maar deze is nu stuk en heb ik dus deze LINKSYS aangekocht. De vroegere "splitter" blijkt niet te werken op mijn nieuwe modem? Wat moet ik doen? Iedere hint of tip is meer dan welkom.
zomaar

beste,
als ik je goed begrijp heb jij nu alleen een Linksys en geen modem meer
ik vrees dat dit niet zal werken
ik lees dat je Speedtouch stuk is
indien je draadloos wil werken zou je beter overwegen om een Santis aan te kopen
is modem en router te samen

:roll: :roll:
CMA
Starter
Starter

Waarschijnlijk heb ik mij verkeerd uitgedrukt. Ik heb wel inderdaad een DSL modem van Linksys waarin ingebouwd een routerke. Dus moet ik deze modem in verbinding brengen met mijn ISDN kastje. Vroeger had ik een tussenstuk dat waarschijnlijk op de speedtouch afgestemd was en een "splitter" noemde (Belgacom terminologie). Maar als ik deze aansluit op mijn Linksys valt mijn telefoonlijn uit. Ik vermoed dat er een ander tussenstuk tussen mijn ISDN kast en mijn modem moet maar ik kan nergens iets in die aard vinden in dokumentaties? Indien U of iemand mij kan doorverwijzen zou dat helpvol zijn. Alvast bedankt voor uw reacties
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je linksys is toch een ISDN-model hoop ik?
Die splitters zijn het zelfde, dus dat kan het niet zijn.
Of de splitter zou kapot moeten zijn natuurlijk. Je oude speedtouch modem, werkte die wél nog op die splitter?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Meon,

Die BGC Z-Splitters heb je NIET nodig voor een ISDN lijn. Voor ADSL op een ISDN lijn heb je een Belgacom 1000SLP kastje nodig (zwart doosje) waaruit een analoog RJ11 kabeltje vertrekt. Dit kan je in je ISDN ADSL modem steken. Let op, je modem moet inderdaad ISDN connecties ondersteunen ... aangezien ik denk dat Linksys geen ISDN modellen heeft :???: denk ik dat dat je probleem zou kunnen zijn want ISDN op een analoog toestel steken kan nooit goed zijn :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CMA
Starter
Starter

Wel vwb. het nakijken of die Linksys effectief een ISDN modem is kan ik nergens iets terugvinden in de dokumentatie?? Indachtig "murphy's law" zal het wel niet zijn. In ieder geval kan ik misschien peoberen deze modem aan te sluiten op één van de twee PSTN lijnen die uit mijn ISDN "kastje" komen (en waar byv. mijn fax op werkt) of ben ik hier ook naïef en is de ADSL enkel geactiveerd op de ISDN lijnen? In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties en voel ik dat er een oplossing op komst is!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

CMA,

Spijtig genoeg is het idd enkel geactiveerd op de ISDN lijn, daar ik dacht dat ADSL 1000SLP kastje voor de Twinbox komt. Maar op die PSTN lijnen gaat dat wss niet werken.

Grtz,

Sasuke

PS: Welk type Linksys is het ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
verdickt
Premium Member
Premium Member

Die linksys is inderdaad een pstn modem en op de gewone pstn uitgang zal het zeker niet werken daar het signaal voordien al gesplitst wordt.

Wat je eventueel nog kan doen is een speedtouch home isdn kopen ( ethernet ) en deze dan verbinden met de linksys router.

Maar dan is het zonde van de ingebouwde modem natuurlijk.

Of indien je toch maar één telefoon nummer nodig hebt kan je
eventueel de isdn opzeggen en vervangen door een pstn lijn
CMA
Starter
Starter

Op de vraag wat type de linksys is: algemene verkoopnaam is ADSL gateway/Router/4-port switch & wireless ready.....klinkt als muziek in de oren nietwaar? Het modelnr. is BEFDSR41W. Nu heb ik zelf op hun site gekeken naar meer of specifieke eigenschappen maar overal en daarbij het enige wat ik vind is dat het toestel werkt op ADSL, punt amen en uit. Nergens een verwijzing naar PSTN of ISDN. Ik vermoed dan ook, indien ik dit toestel "aan de klap" wil krijgen, ik een ander ADSL abonnement zal moeten aanvragen bij Belgacom dat dan weer over een "gewone" telefoonlijn loopt. Vraagje hierbij: ik heb héél vroeger deze ADSL over ISDN aangevraagd omdat (volgens zeggen van verkoper Belgacom) deze lijnen veel sneller waren als andere gewone lijnen. Klopt dit, of was dit vroeger een waarheid maar nu niet meer. Maw. als ik nu overstap naar PSTN-ADSL zal ik dan inboeten in mijn snelheid? Aangezien jullie onafhankelijk zijn en blijkbaar goed op de hoogte van deze zaken zijn zal ik jullie advies zeker in beraad houden vwb. dit feit. THX
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, als je het verschil PSTN <-> ISDN bekijkt, dan is ISDN sneller. 128kbit ipv 56kbit met gewone PSTN. Maar of je nu adsl over pstn of over isdn neemt, dat maakt niet uit hoor. Je zal bij beide een synchronisatiesnelheid van 3.3Mbit hebben. De snelheid zal dus dezelfde zijn.

Cheers
Afbeelding
CMA
Starter
Starter

Wel ik denk dat mijn besluit nu gemaakt is en zal ik Belgacom vragen mijn ISDN-ADSL abonnement te veranderen in een "gewone" ADSL-lijn.
Ik laat jullie zeker iets weten.
Grtz
CMA
Starter
Starter

Aan allen die mij geadviseerd hebben in mijn probleem. Bij deze is het zo dat de Linksys modem een PSTN modem is en na aansluiting op zulk een lijn werkt hij perfect....heb de indruk net iets sneller dan de vorige ISDN speedtouch. Alvast bedankt jullie die een bijdrage hebben geleverd tot deze oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”