POP3 geeft spam mails niet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen idee of het iets met de nieuwe webmail te maken heeft (is precies al langer als ik naar m'n logs kijk), maar het is me zonet opgevallen dat Telenet bij het gebruik van POP3 de mails die in je spam folder staan niet terug geeft. Je moet dus maw. af en toe in de webmail gaan kijken of je mails in je spam folder hebt staan, of anders weet je hier niets van ?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Als je kijkt in "mijn telenet" dan kun je kiezen tussen spam markeren (Toon spam vermelding in onderwerp) of spam automatisch deleten (Verwijder spamberichten automatisch) maar met de webmail weet ik niet waar die verwijderde spam mails terechtkomen, ik heb hier bvb gekozen om het alleen te markeren ... maar krijg nog wel de mails binnen die gemerkt zijn als spam. (ik gebruik de webmail nooit)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Deel van't meubilair
Mijn instellingen zijn spam automatisch deleten, echter ik heb sinds gisterenavond weeral 34 mails in m'n spamfolder staan.
Nu zijn deze wel grotendeels afkomstig van andere accounts welke ik laat forwarden naar de Telenet account, maar op zich maakt dat niet uit wat mij betreft. Ofwel aanziet TN ze als spam, en delete het ze meteen, ofwel is het geen spam en krijg ik ze binnen via POP3.
Of is 'verwijder spam' voortaan... zet het in de spam folder (geen idee of hier dan een maximaal aantal dagen opzit, anders heb ik straks 5 GB spammail in m'n account zitten
), en geef het niet door via POP3 ?
Nu zijn deze wel grotendeels afkomstig van andere accounts welke ik laat forwarden naar de Telenet account, maar op zich maakt dat niet uit wat mij betreft. Ofwel aanziet TN ze als spam, en delete het ze meteen, ofwel is het geen spam en krijg ik ze binnen via POP3.
Of is 'verwijder spam' voortaan... zet het in de spam folder (geen idee of hier dan een maximaal aantal dagen opzit, anders heb ik straks 5 GB spammail in m'n account zitten

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Mijn vermoeden is dus ook, als er spam mails zijn worden ze niet meer gedownload via pop3 naar uw e-mail programma ... alleen als de instelling staat op "spam vermelding in onderwerp" komen die mails nog binnen...
mss kunnen anderen dit nog bevestigen
mss kunnen anderen dit nog bevestigen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Deel van't meubilair
Het antwoord van Telenet...
Zoals gewoonlijk is dit geen antwoord op m'n vraag... ik heb de standaard instelling niet, maar heb gekozen voor verwijderen. Tevens is hun extra veiligheid misschien leuk... maar het betekend wel dat iedereen eigenlijk verplicht wordt om via webmail te gaan kijken of er geen false-positives zijn.Telenet Webmail verwijdert spam-mails automatisch na 30 dagen. Telenet Webmail toont in het onderwerp van de e-mail de vermelding Spam (standaardinstelling). Spammails worden verplaatst naar de map spam en worden opzettelijk niet naar de computer gedownload. Dit is een extra veiligheid, zodat berichten die onterecht als spam werden gemarkeerd, toch nog een tijdje online beschikbaar zijn.
-
- Deel van't meubilair
Zo dramatisch is het nu ook niet... in princiepe zou ik die spam zelfs helemaal niet mogen zien (ik neem het risico dat de false-positives dan maar gedelete worden... heb trouwens een tijdje in tag mode gestaan, en heb gedurende die maanden nooit een false-positive gezien).Astralon schreef:Grotere mailboxen maar totaal onbruikbaar, wat een vooruitgang.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dramatisch is het voor mij zeker niet want ik gebruik mijn emailadres van Telenet alleen als ik verwacht dat er gespamt gaat wordenr2504 schreef:Zo dramatisch is het nu ook niet...Astralon schreef:Grotere mailboxen maar totaal onbruikbaar, wat een vooruitgang.