Mobistar stelt optie Max16 voor. Deze optie verhoogt de maximale downloadsnelheid van je verbinding tot 16 Mbps, ipv de huidige 6 Mbps. Ook je downloadvolume krijgt een stevige verhoging naar 70 GB, ipv 35 GB. De optie kost 5 euro per maand en is voor iedereen beschikbaar, oude en nieuwe klanten.
Vermoedelijk wordt deze snelheid enkel gehaald op ADSL2+ en niet op VDSL2. Dit vermoeden wordt bekrachtigd doordat Mobistar vooralsnog enkel zijn eigen Livebox voorstelt, en geen Sagem VDSL2 modem , een noodzaak om gebruik te mogen maken van het VDSL2-netwerk van Belgacom.
Wie verder dan 3 km van de centrale woont, is er aan voor de moeite, toch wanneer men de optie enkel en alleen zou bestellen voor de snelheid. Hoe verder je van de centrale (LEX) woont, hoe beperkter de bandbreedte wordt (in Mbps): na 3 km bedraagt de maximale snelheid in de beste gevallen nog maar 6 Mbps.
UB Frontpage
Mobistar stelt Max16 optie voor: meer snelheid, volume
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Bof, 16Mb is voor een aantal segmenten wel een goede snelheid vermoed ik. Er is in ieder geval progressGoztow schreef:Beetje laat voor ADSL2-abo's, niet? Of creëren ze een eigen netwerk?

Benieuwd of KPN nog iets gaat doen in de nabije toekomst..
ps: wel een beetje verwarrend zowel op de homepage als op het forum kunnen reageren..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik vind Mobistar aantrekkelijk, zolang je niet naar het volume kijkt.
35Gb vind ik net te weinig. Nu met de optie van 70Gb is het misschien aantrekkelijk, al vind ik 70 Gb nog altijd weinig voor een "alternatieve" internetprovider.
35Gb vind ik net te weinig. Nu met de optie van 70Gb is het misschien aantrekkelijk, al vind ik 70 Gb nog altijd weinig voor een "alternatieve" internetprovider.
Laatst gewijzigd door driesve 30 maa 2010, 16:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik denk dat Mobistar een eigen netwerk heeft. In allegeval hebben we niet die 36u disconnects van het Belgacomnetwerk. Bij Mobistar is het mooi om de 24u, 's nachts tussen 2 en 3 uur.jorgo schreef:Gebruikt mobistar dan zijn eigen adsl netwerk, of hoe kan het dat zij niet verplicht zijn het 12/512 profiel van BGC te moeten hanteren?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Kan iemand dit verifiëren? Dit heb ik nog nooit gehoord...MarkDM schreef:Ik denk dat Mobistar een eigen netwerk heeft. In allegeval hebben we niet die 36u disconnects van het Belgacomnetwerk. Bij Mobistar is het mooi om de 24u, 's nachts tussen 2 en 3 uur.jorgo schreef:Gebruikt mobistar dan zijn eigen adsl netwerk, of hoe kan het dat zij niet verplicht zijn het 12/512 profiel van BGC te moeten hanteren?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
Ik ervaar wel disconnects hoor. Maar dat is bij mij over heel de dag. Sommige dagen is het nogal frequent 's avonds.
Maar mijn maximale snelheid is wel constant over heel de dag.
De uploadsnelheid blijft 384 kbps, en dát vind ik een zeer zwak punt.
Het volume van 35 GB mag dan als "strak" aanzien worden, het is het totaalplaatje dat ook telt, hoor. 35 GB, 6 Mbps, 25 euro per maand zonder vaste lijn, geen enkele provider doet beter.
Maar mijn maximale snelheid is wel constant over heel de dag.
De uploadsnelheid blijft 384 kbps, en dát vind ik een zeer zwak punt.
Het volume van 35 GB mag dan als "strak" aanzien worden, het is het totaalplaatje dat ook telt, hoor. 35 GB, 6 Mbps, 25 euro per maand zonder vaste lijn, geen enkele provider doet beter.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb toevallig deze namiddag iemand van de Mobistar helpdesk aan de telefoon gehad. (Ik had een verhoging van het lijnprofiel gevraagd). Zijn antwoorden:krisken schreef:Kan iemand dit verifiëren? Dit heb ik nog nooit gehoord...MarkDM schreef:Ik denk dat Mobistar een eigen netwerk heeft. In allegeval hebben we niet die 36u disconnects van het Belgacomnetwerk. Bij Mobistar is het mooi om de 24u, 's nachts tussen 2 en 3 uur.jorgo schreef:Gebruikt mobistar dan zijn eigen adsl netwerk, of hoe kan het dat zij niet verplicht zijn het 12/512 profiel van BGC te moeten hanteren?
- Ze gebruiken het 'gewone Belgacom' netwerk tussen de centrales. (dus niet Scarlet)
- die disconnects gaan uit van je modem.
Dat klopt. Tot vorige week gebruikte ik een Fritzbox. Toen had ik die disconnects om de 24u. Wss staat hij zo ingesteld. Toen heb ik de Mobistar Live-box terug in dienst gesteld. Daarjuist was ik al gedurende 8 dagen en xx uren geconnecteerd.
Met de Live-box heb ik dus geen disconnects.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Erelid
Mobistar is BROBA trouwens.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik dacht dat Belgacom zijn ADSL2+ netwerk maar openstelde aan 12mbit? Wil dit zeggen dat ze dit nu verhoogd hebben ofzo? Zou wel tof zijn moest Dommel 16mbit gaan bieden, tis nie veel maar toch net dat ietsje sneller 

-
- Erelid
Mobistar = Broba. Dus bij mijn weten vragen providers die op Broba zitten, zelf aangepaste profielen aan.
Daarom dat providers die op Wholesale van Belgacom zitten, max 12 Mbps kunnen leveren over het ADSL2+-netwerk van Belgacom. (Dommel, EDPnet, Scarlet)
Daarom dat providers die op Wholesale van Belgacom zitten, max 12 Mbps kunnen leveren over het ADSL2+-netwerk van Belgacom. (Dommel, EDPnet, Scarlet)
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
mijn upgrade is completed (aangevraagd op 29/03)
ruis: 15.6
verzwakking: 15.5
Downstream snelheid (kbps) : 19423
Snelheid (kbps): 13311 down, 377 up
moet ik met deze waarden tevreden zijn of is er volgens julie nog marge om een hoger profiel te krijgen?
ik had toch een beetje meer verwacht eerlijk gezegd:
Wireless

LAN

ruis: 15.6
verzwakking: 15.5
Downstream snelheid (kbps) : 19423
Snelheid (kbps): 13311 down, 377 up
moet ik met deze waarden tevreden zijn of is er volgens julie nog marge om een hoger profiel te krijgen?
Wireless

LAN

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja, als je downstream 20 Mbps aangeeft dan zou ik daar toch minstens zo'n 95% van verwachten... en geen magere 8 Mbits.Dfrog schreef:moet ik met deze waarden tevreden zijn of is er volgens julie nog marge om een hoger profiel te krijgen?
Ook wel bizar dat je wireless 1.5 Mbits verliest... dergelijke snelheden mag wireless namelijk nooit een probleem geven.