een vraagje voor de Telenetters onder jullie :
sinds korte tijd merk ik dat het activity-lampje van het modem knippert zelfs wanneer de pc geen verbinding heeft met het internet of zelfs wanneer de pc afstaat.heb al eens bij wijze van test een andere pc aangesloten en probleem blijft bestaan.Heb eveneens opgemerkt dat sindsdien de telemeter een véél hoger gebruik (vooral upload) registreert dan gewoonlijk.
voorheen knipperde dit modem-lampje alléén waneer er een daadwerkelijke verbinding was met het internet én er internet-activiteit was (surfen of e-mailen)
is er een logische verklaring voor dat dit activity-lampje constant knippert zelfs bij uitgeschakelde pc ???
de frequentie van knipperen is zeer wispelturig > soms heel hoge frequentie,stopt een seconde,knippert éénmaal,stopt terug één seconde,knippert 10 seconden aan een stuk ...
modem = motorola SB4200E
activity-lampje modem
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Staan ALLE pc's af ? Heb je misschien een draadloze verbinding/router eropstaan .. ?
Anders is het eigenlijk technisch onmogelijk dat uw upload omhoog gaat als uwe PC afstaat. Lampje flikkeren voor activiteit is mogelijk, daar uw modem misschien dan scans of dergelijks krijgt te verduren.
Mvg,
Sasuke
Anders is het eigenlijk technisch onmogelijk dat uw upload omhoog gaat als uwe PC afstaat. Lampje flikkeren voor activiteit is mogelijk, daar uw modem misschien dan scans of dergelijks krijgt te verduren.
Mvg,
Sasuke
no > geen draadloze router op aangesloten
waarom vroeger nooit geen activity-lampje wanneer de pc's afstonden en nu constant > stopt nooit , dag en nacht
raar is wel dat wannneer de utp-kabel die rechtstreeks naar de pc gaat uit de modem wordt verwijderd het knipperen stopt ...
waarom vroeger nooit geen activity-lampje wanneer de pc's afstonden en nu constant > stopt nooit , dag en nacht
raar is wel dat wannneer de utp-kabel die rechtstreeks naar de pc gaat uit de modem wordt verwijderd het knipperen stopt ...
Sub Zero schreef:Heb je LAN onboard?
bedoel je daarmee ofdat de pc's in netwerk staan ? > inderdaad ze staan in een LAN . Maar zelfs wanneer ik één pc rechtstreeks op de modem aansluit blijft dit ledje constant knipperen of er nu internet-activity is of niet.
vroeger had ik juist dezelfde configuratie van pc's en dit lampje knipperde niet (zonder internet-gebruik welteverstaan)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
dat heeft niets te maken met het feit dat je LAN onboard hebt ... maar wel met het feit dat Wake On Lan aan staat op je mobo ... hiermee kan via een bep. commando je pc remote aangezet worden ... het is perfect normaal dat dus de led van je netwerk kaart aanblijft ... mobos die wake on lan ondersteunen op pci sloten ... en je het activeert op een netwerkkaart in een pc slot zal het lampje ook blijven brandenSub Zero schreef:Heb je LAN onboard? Want mijn leds op mijn moederbord blijven ook constant knipperen hoor, zelfs al staat de PC af. Maar dit heeft geen invloed op de telemeter. Das het rare aan de zaak. Daar heb ik geen last van.
Cheers

ditCh schreef:het feit dat Wake On Lan aan staat op je mobo
kan dit dan uitgeschakeld worden (en waar ? bios ?) vermits ik die functie niet nodig heb.
wel raar dat dit nu plots begint (met 2 veschillende pc's) en onlangs eigenlijk niets heb veranderd
thanks
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Telenet levert multcast streams aan van b.v. Radio Donna die je via de pc kan beluisteren.
Deze tellen niet op de telemeter.
Wanneer iemand in het gedeelte Telenet waar jij op zit aangesloten een van die radiostations beluistert komt deze bij alle gebruikers op dat segment binnen. Daarom zie het knipperen niet altijd (wel bijna altijd). Wanneer je gaat meten zie je inderdaad de multicast packets je pc binnenwandelen. Ze hebben als bestemming niet het IP van jouw pc dus wanneer je er niet naar luistert komen ze niet verder dan de netwerkkaart.
Verder gaan er nog tal van andere packets over heen zoals server broadcasts, dhcp data enz. De data van en naar je buren gelukkig niet
Deze tellen niet op de telemeter.
Wanneer iemand in het gedeelte Telenet waar jij op zit aangesloten een van die radiostations beluistert komt deze bij alle gebruikers op dat segment binnen. Daarom zie het knipperen niet altijd (wel bijna altijd). Wanneer je gaat meten zie je inderdaad de multicast packets je pc binnenwandelen. Ze hebben als bestemming niet het IP van jouw pc dus wanneer je er niet naar luistert komen ze niet verder dan de netwerkkaart.
Verder gaan er nog tal van andere packets over heen zoals server broadcasts, dhcp data enz. De data van en naar je buren gelukkig niet

had voor dit probleem ook een mail gestuurd naar de helpdesk van Telenet op hetzelfde moment van het stellen van de vraag hier op UB.
hun antwoord wil ik jullie zeker niet onthouden :
"De nieuwste types van netwerkkaart hebben Wake-on-Lan. Deze optie zorgt ervoor dat uw pc-ledje op de modem niet uitgaat. Deze optie is eventueel uitschakelen via uw Bios. Aangezien dit een vrij ingewikkelde procedure is en verschillend per moederbord kunnen we u daarbij niet helpen. U kan deze optie eventueel door een plaatselijke pc verdeler laten aanpassen. Het is niet zo dat uw pc nog steeds opstaat als dit pc-ledje brandt. U krijgt op dat moment geen ip-adres en bent effectief niet meer verbonden met het Internet."
SeNsEi Ze0n > als de pc uit staat is het netwerklampje van de netwerkkaart uit.
kunnen we dan besluiten dat Wake-on-Lan niet ondersteund wordt bij mijn pc ??
is de enige logische verklaring voor het blijvend knipperen van het activity-lampje dan de uitleg van A2FLimburg (waarvoor dank) ??
hun antwoord wil ik jullie zeker niet onthouden :
"De nieuwste types van netwerkkaart hebben Wake-on-Lan. Deze optie zorgt ervoor dat uw pc-ledje op de modem niet uitgaat. Deze optie is eventueel uitschakelen via uw Bios. Aangezien dit een vrij ingewikkelde procedure is en verschillend per moederbord kunnen we u daarbij niet helpen. U kan deze optie eventueel door een plaatselijke pc verdeler laten aanpassen. Het is niet zo dat uw pc nog steeds opstaat als dit pc-ledje brandt. U krijgt op dat moment geen ip-adres en bent effectief niet meer verbonden met het Internet."
SeNsEi Ze0n > als de pc uit staat is het netwerklampje van de netwerkkaart uit.
kunnen we dan besluiten dat Wake-on-Lan niet ondersteund wordt bij mijn pc ??
is de enige logische verklaring voor het blijvend knipperen van het activity-lampje dan de uitleg van A2FLimburg (waarvoor dank) ??
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer: