activity-lampje modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gast

een vraagje voor de Telenetters onder jullie :
sinds korte tijd merk ik dat het activity-lampje van het modem knippert zelfs wanneer de pc geen verbinding heeft met het internet of zelfs wanneer de pc afstaat.heb al eens bij wijze van test een andere pc aangesloten en probleem blijft bestaan.Heb eveneens opgemerkt dat sindsdien de telemeter een véél hoger gebruik (vooral upload) registreert dan gewoonlijk.
voorheen knipperde dit modem-lampje alléén waneer er een daadwerkelijke verbinding was met het internet én er internet-activiteit was (surfen of e-mailen)
is er een logische verklaring voor dat dit activity-lampje constant knippert zelfs bij uitgeschakelde pc ???
de frequentie van knipperen is zeer wispelturig > soms heel hoge frequentie,stopt een seconde,knippert éénmaal,stopt terug één seconde,knippert 10 seconden aan een stuk ...
modem = motorola SB4200E
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Staan ALLE pc's af ? Heb je misschien een draadloze verbinding/router eropstaan .. ?

Anders is het eigenlijk technisch onmogelijk dat uw upload omhoog gaat als uwe PC afstaat. Lampje flikkeren voor activiteit is mogelijk, daar uw modem misschien dan scans of dergelijks krijgt te verduren.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

no > geen draadloze router op aangesloten

waarom vroeger nooit geen activity-lampje wanneer de pc's afstonden en nu constant > stopt nooit , dag en nacht

raar is wel dat wannneer de utp-kabel die rechtstreeks naar de pc gaat uit de modem wordt verwijderd het knipperen stopt ...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Heb je LAN onboard? Want mijn leds op mijn moederbord blijven ook constant knipperen hoor, zelfs al staat de PC af. Maar dit heeft geen invloed op de telemeter. Das het rare aan de zaak. Daar heb ik geen last van.

Cheers
Afbeelding
Gast

Sub Zero schreef:Heb je LAN onboard?

bedoel je daarmee ofdat de pc's in netwerk staan ? > inderdaad ze staan in een LAN . Maar zelfs wanneer ik één pc rechtstreeks op de modem aansluit blijft dit ledje constant knipperen of er nu internet-activity is of niet.

vroeger had ik juist dezelfde configuratie van pc's en dit lampje knipperde niet (zonder internet-gebruik welteverstaan)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Sub Zero schreef:Heb je LAN onboard? Want mijn leds op mijn moederbord blijven ook constant knipperen hoor, zelfs al staat de PC af. Maar dit heeft geen invloed op de telemeter. Das het rare aan de zaak. Daar heb ik geen last van.

Cheers
dat heeft niets te maken met het feit dat je LAN onboard hebt ... maar wel met het feit dat Wake On Lan aan staat op je mobo ... hiermee kan via een bep. commando je pc remote aangezet worden ... het is perfect normaal dat dus de led van je netwerk kaart aanblijft ... mobos die wake on lan ondersteunen op pci sloten ... en je het activeert op een netwerkkaart in een pc slot zal het lampje ook blijven branden :)
Gast

ditCh schreef:het feit dat Wake On Lan aan staat op je mobo

kan dit dan uitgeschakeld worden (en waar ? bios ?) vermits ik die functie niet nodig heb.

wel raar dat dit nu plots begint (met 2 veschillende pc's) en onlangs eigenlijk niets heb veranderd

thanks
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

als je pc uit staat, brandt het netwerklamje dan nog?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Telenet levert multcast streams aan van b.v. Radio Donna die je via de pc kan beluisteren.
Deze tellen niet op de telemeter.
Wanneer iemand in het gedeelte Telenet waar jij op zit aangesloten een van die radiostations beluistert komt deze bij alle gebruikers op dat segment binnen. Daarom zie het knipperen niet altijd (wel bijna altijd). Wanneer je gaat meten zie je inderdaad de multicast packets je pc binnenwandelen. Ze hebben als bestemming niet het IP van jouw pc dus wanneer je er niet naar luistert komen ze niet verder dan de netwerkkaart.
Verder gaan er nog tal van andere packets over heen zoals server broadcasts, dhcp data enz. De data van en naar je buren gelukkig niet ;-)
Gast

had voor dit probleem ook een mail gestuurd naar de helpdesk van Telenet op hetzelfde moment van het stellen van de vraag hier op UB.

hun antwoord wil ik jullie zeker niet onthouden :

"De nieuwste types van netwerkkaart hebben Wake-on-Lan. Deze optie zorgt ervoor dat uw pc-ledje op de modem niet uitgaat. Deze optie is eventueel uitschakelen via uw Bios. Aangezien dit een vrij ingewikkelde procedure is en verschillend per moederbord kunnen we u daarbij niet helpen. U kan deze optie eventueel door een plaatselijke pc verdeler laten aanpassen. Het is niet zo dat uw pc nog steeds opstaat als dit pc-ledje brandt. U krijgt op dat moment geen ip-adres en bent effectief niet meer verbonden met het Internet."

SeNsEi Ze0n > als de pc uit staat is het netwerklampje van de netwerkkaart uit.
kunnen we dan besluiten dat Wake-on-Lan niet ondersteund wordt bij mijn pc ??

is de enige logische verklaring voor het blijvend knipperen van het activity-lampje dan de uitleg van A2FLimburg (waarvoor dank) ??
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

aangezien het niet blijft branden, dan staat wake on lan idd uit, of is het niet ondersteund, dan is de enige uitleg die ik ook kan bedenken die van a2flimburg
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”