toegang webpagina's via password beperken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jante
Starter
Starter

Hallo indereen,
Ik heb geprobeerd om de toegang voor sommige pagina's van m'n website te beperken met een password, maar ik krijg geen toelating om de noodzakelijke .htaccess file aan te maken op de ftp server. Kan iemand mij helpen of is er een andere éénvoudige manier om niet alle pagina's publiek te maken?
Reeds bedankt op voorhand voor de reacties.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jante, gelieve de webruimte FAQ's eens te lezen

Skynet ondersteund niks. Geen serverside scripting-languages (php, cgi, asp, jserv, coldfusion,...) en geen protected directories, geen mysql.

Het enige dat op je webruimte ondersteund wordt is pure html (eventueel gemaakt met Frontpage, maar geen frontpage extensies!), flash en eventueel java-applets. Dit is het enige.

Jscript en Vbscript (client-side) in html pagina's wordt ook ondersteund.
Laatst gewijzigd door The Oddity 05 jan 2003, 18:37, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

op skynet is dit enkel mogelijk met een java applet ja vriend erg maar ik maak de regels niet he
Registered Linux user #286313
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Erik schreef:op skynet is dit enkel mogelijk met een java applet ja vriend erg maar ik maak de regels niet he
Er is ook nog zo een programma dat je pagina's encrypteerd en in die file een javascriptje zet dat je om het de decrypteren een passwoord vraagt.
Heel leuk, maar redelijk traag en irritant (je moet elke keer je paswoord ingeven, hij onthoudt niet dat je dat al eens gedaan hebt vroeger.)

Via een java applet is ook een mogelijke methode, maar die is niet al te veilig.
Bij de meeste van die appletjes wordt gewoon een login en paswoord gevraagd en wordt je indien dit klopt doorverwezen naar de desbetreffende pagina. De pagina zelf blijft meestal echter onbeschermd en je kan er achteraf makkelijk terug op door de link te volgen zonder langs de login te gaan.
Zelfs indien dit niet het geval is blijft het éénvoudig je applet te cracken (hoe ga ik hier niet zeggen ;) ) en er alle logins en passwords uit te halen.

Indien je dus maar één pagina moet beveiligen is die encryptie tool misschien nog het handigst en veiligst. (je kan dit vinden op www.design.co.yu)

Indien het hier niet om skynet webspace gaat: met een .htaccess file alleen kom je er niet. In de config file van apache zelf moet dan ook gezet worden dat hij moet zoeken naar die file op die locatie enzo.
NuKeM
Erik
Elite Poster
Elite Poster

javascript is gemakkelijk uit te schakelen in uw browservoorkeuren .....

er bestaan wel dingen die da kunnen controlen of javascript enabled is

[noscript] en [/noscript] ma das toch erg omslachtig zenne en java applets zijn heel gemakkelijk te kraken dus as ik van u was

www.tripod.lycos.nl //deze ondersteunt gratis ".htaccess" wel veel reclame ma ja tis gratis he
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

javascript, java-applets,... voor een deftige beveiliging --> .htacces of via php ofzo, die javascript en java-applets kunnen vré gemakkelijk gekraakt worden geloof me ;-)
I love it when a plan comes together!
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mja , sommige java scriptjes kun je al gewoon kraken door de bron op te vragen , als het aan mij lag zou ik iets maken met php session id's of zo , nog veiliger dan cookies
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ja is veiliger crapiecorn maar het zal niet op skynet webruimte werken .........
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

mja skynet webspace ben je eigenlijk nie veel mee , als je met programeer taal werkt , ik gebruik skynet alleen om wat files te hosten omdat deze geen echte bandwith limiet oplegt
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ik heb al meermaals geprobeerd skynet ervan te overtuigen om php & MySQL aan te bieden in een abbo helaas zonder resultaat

kan ik nog begrijpen want als php "newbies" beginnen te experimenteren
dat kan pijnlijk worden voor skynet hun server :mrgreen:

http://www.tripod.lycos.nl

http://www.spaceports.com

zijn twee gekende gratis php hosts (nogal veel reclame ......)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

toevoegen kan wonderen doen bij de meeste hosten http://members.lycos.nl/crapiecorn , mijn backup pagina die nu runt , ook reclame loos

Edited by Erik
sorry man dit kan ik niet toelaten, denk eraan dat lycos (en andere hosts) uw account zal wissen al ge hun reclame verwijdert
NuKeM
Administrator
Administrator

Ach laat hem zijn code maar geven... maar dan te gebruiken op eigen risico ;)
NuKeM
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

this toch gratis dus wie geeft der om dat die u account deleten , in mijn geval maakt het toch nix uit want het is niet men main server , ma als die die deleten maak je gewoon een nieuwe account :-) http://ionichost.com is ook trouwens ook een free host maar de ftp is een pak trager dan die van lycos,en hij is gewoon algemeen trager
NuKeM
Administrator
Administrator

crapiecorn schreef:this toch gratis dus wie geeft der om dat die u account deleten , in mijn geval maakt het toch nix uit want het is niet men main server , ma als die die deleten maak je gewoon een nieuwe account :-) http://ionichost.com is ook trouwens ook een free host maar de ftp is een pak trager dan die van lycos,en hij is gewoon algemeen trager
Tis dat hé :)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”