Hey
ik bezit sinds kort een stora home network ms2100 maar kan hem niet zien in het netwerk . Hij staat gekoppeld aan de router (b-box plat)
Iemand tips?
netgear stora nas is niet zichtbaar , routerprobleem ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Krijg je een foutmelding in de applicatie bij de installatie of zo ?
Heb je link activity op de NAS z'n ethernet poort ?
Heb je link activity op de NAS z'n ethernet poort ?
Hey
achteraan op de nas heb ik een oranje lichtje branden , ik denk dat er dus activity is .
Tijdens de installatie van de software blijft de software in het beginnen hangen en krijg ik melding
1- Ensure that your Stora is attached to your network and turned on.
2- Zodra ingeschakeld, eerst wachten totdat het lampje op de Stora gestopt is met knipperen.
3- Als de anti-virus-/firewall-software van uw computer een pop-up laat zien met een veiligheidswaarschuwing, moet u waarschijnlijk de instellingen van uw firewall aanpassen zodat u Stora kunt communiceren met uw computer.
Klik hier voor hulp hoe u uw anti-virus/firewall software op uw Stora moet configureren.
Punt is wel dat er geen firwall op de pc aanstaat .... strange
achteraan op de nas heb ik een oranje lichtje branden , ik denk dat er dus activity is .
Tijdens de installatie van de software blijft de software in het beginnen hangen en krijg ik melding
1- Ensure that your Stora is attached to your network and turned on.
2- Zodra ingeschakeld, eerst wachten totdat het lampje op de Stora gestopt is met knipperen.
3- Als de anti-virus-/firewall-software van uw computer een pop-up laat zien met een veiligheidswaarschuwing, moet u waarschijnlijk de instellingen van uw firewall aanpassen zodat u Stora kunt communiceren met uw computer.
Klik hier voor hulp hoe u uw anti-virus/firewall software op uw Stora moet configureren.
Punt is wel dat er geen firwall op de pc aanstaat .... strange
Hey
Ik zie hem staan in mijn "netwerk" onder vista .
Maar als ik op Stora klik dan krijg ik de melding "stora " kan niet worden gevonden .
De aanvraag kan niet aan de DNS server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server.
Ook de software die je standaard erbij krijgt stopt tijdens de installatie .
Ik zie hem staan in mijn "netwerk" onder vista .
Maar als ik op Stora klik dan krijg ik de melding "stora " kan niet worden gevonden .
De aanvraag kan niet aan de DNS server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server.
Ook de software die je standaard erbij krijgt stopt tijdens de installatie .
Hey
Zou dit er mee te maken hebben ?
Outgoing Port Requirements
-Port 22: For connection to Central Server during setup/re-install
-Port 80: For Stora update check
-Port 443: For IP address updates to the Central Server
Hoe doe je dit ?
Zou dit er mee te maken hebben ?
-Port 22: For connection to Central Server during setup/re-install
-Port 80: For Stora update check
-Port 443: For IP address updates to the Central Server
Hoe doe je dit ?
-
- Deel van't meubilair
De normale huis-tuin-en-keuken router heeft normaal geen outgoing beperkingen (enkel incoming)... dus hier moet je in princiepe niets voor doen.CDEB schreef:Zou dit er mee te maken hebben ?
Schakel wel eens je firewall op je PC volledig uit... die heeft namelijk wel diverse beperkingen die misschien een probleem veroorzaken bij de installatie.
-
- Deel van't meubilair
In je router kan je normaal zien welke IP-adressen zijn uitgegeven door je DHCP server.CDEB schreef:HOe kan ik het IP adres van de nas achter de router terugvinden ?
-
- Deel van't meubilair
Geen idee... ik heb geen BBOX2. Een andere methode die je kan gebruiken is 'arp -a' op je PC command line.CDEB schreef:waar juist ?