Probleem bij starten internet connectie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Morfy
Starter
Starter

Dag iedereen,

Zoals de titel het zegt, heb ik een probleem wanneer mijn connectie met het internet wordt geïnitialiseerd.

In het kort... bij het booten van men PC moet ik steeds 5 minuten of langer wachten voordat ik effectief kan surfen op het internet. Andere activiteiten zoals het inloggen op MSN bijvoorbeeld gaan ook niet door omdat ik geen connectie kan maken...maar het rare eraan is dat ik meestal na kortere tijd wel op MSN geraak, maar nog steeds niet kan surfen. Wat zwaardere applicaties of games die gebruik maken van het internet hebben meestal nog wat meer tijd nodig.
Nadat de connectie voor games, enz is vastgelegd, kan ik zonder problemen surfen, gamen, ... totdat ik op een bepaald moment disconnect (2x per dag meestal).

Ik heb Probleem Oplossing gerund toen ik geen connectie had en die vertelde mij dat hij geen DNS kon vinden of iets in deze aard. Deze is het meest courante probleem dat weergegeven wordt, maar ik heb ook al wat zien staan over key poorten die niet open stonden en ook eens wat over de DHCP die niet antwoordde denk ik.

Af en toe (meestal 2x per dag) verlies ik verbinding met het internet en moet ik steeds langer en langer wachten voordat ik weer verbinding kan maken. Het lijkt erop dat als ik men Wifi accesspoint even uit zet (stroom uittrekken) en na 10 seconden weer insteek, dat de connectie wat sneller tot stand komt, maar nog steeds vrij traag. De laatste tijd krijg ik ook een error message (dit was wel gezien op MSN-probleem oplossing en niet op die van windows 7) over de Gateway ofzo.
Ik heb dit probleem beginnen te hebben in oktober denk ik een beetje nadat ik Windows 7 installeerde op men PC. Zou er misschien iets mis geconfigureerd zijn op men machine? Zoja...wat zou ik moeten checken en hoe zou ik dit kunnen oplossen? Misschien moet ik wat herconfigureren in windows zelf of op men router?

Wat meer informatie:
Router: BBox2
Wifi accesspoints: Ruckus wireless vf7111 & vf7811 , de vf7811 staat aangesloten aan de BBox2 en de vf7111 staat aangesloten aan men PC's netwerkkaart.
Netwerk kaart: Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) , is normaal gezien geupdate met laatste drivers.

De accesspoints zijn in goede staat en werkende, aangezien ik deze een maand terug vervangen heb... dit probleem bleef echter voorkomen, dus daaraan ligt het niet normaal gezien.

Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen van deze hardware. Het begint steeds langer en langer te duren en meer frequent te worden dat dit gebeurd, waardoor ik besloot om te zien of iemand van jullie mij hiermee kon helpen eventueel.
Iemand die enige hint heeft op wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb het al eens gevraagd aan een paar vrienden, maar die konden me geen raad geven hierover.

Mvg
Morfy
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Drivers netwerkkaart updaten? Al getest vanaf andere pc? Welke merk/type access point(s)?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb exact hetzelfde voor! Onder windows vista (laatste updates incluis) en met de recentste drivers! Op andere pc's (bvb mijn laptop of mijn netbook) heb ik dit niet. Het is een windows/driverprobleem, want als ik boot met ubuntu 9.04 dan werkt de verbinding meteen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Morfy
Starter
Starter

Hey en bedankt voor de replies.
TomG schreef:Drivers netwerkkaart updaten? Al getest vanaf andere pc? Welke merk/type access point(s)?
Volgens mij zijn mijn drivers van mijn netwerkkaart up to date... ik heb geen speciale recente updates voor men netwerkkaart gevonden alleszins en volgens windows is het up to date ook.
Ik kan het helaas niet echt testen op een andere PC, aangezien hier geen andere PC aanwezig is. Wel kan een vriend van me zonder problemen connecteren met mijn verbinding met zijn laptop... maar die laptop is al vrij verouderd, dus ik weet niet of het zo traag gaat dat men het niet opmerkt dat hij moeilijkheden heeft met het verbinden... of dat hij helemaal geen problemen heeft. Hij gebruik wel zo'n USRobotic USB netwerk device.
Ik gebruik een Wifi access points: Ruckus wireless vf7111 & vf7811
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

ik zou zeggen download wireshark eens (http://www.wireshark.org/download.html) en maak er eens een capture van want zo is het maar gokken..
Morfy
Starter
Starter

misterjo schreef:ik zou zeggen download wireshark eens (http://www.wireshark.org/download.html) en maak er eens een capture van want zo is het maar gokken..
Dank u voor je antwoord.

Ik heb een capture gedaan met wireshark net nadat ik men PC heb heropgestart (dus ik was in een omgeving van het probleem en dus zonder connectie). Hoe kan ik deze weergeven, aangezien ik deze niet kan als bijlage toevoegen?
Ik merk op dat alle netwerk acties die met het DNS protocol te maken hebben allemaal een slechte checksum hebben (en dus in het zwart/rood staan) in wireshark. Soms is er eens een fout met UDP en TCP, maar dat is maar 1 of 2 keer.

Wat moet ik doen zodat u deze info mss beter kan analizeren? Moet ik voor iets speciaals zoeken in de capture?

Mvg
Morfy
Starter
Starter

Hier is een screeny van een stukje van de capture...

http://img708.imageshack.us/img708/4540 ... apture.png
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

kan je die .pcap file anders niet even uploaden op rapidshare ofzo?
Morfy
Starter
Starter

Daar heb je hem :)

http://rapidshare.com/files/370093829/c ... .pcap.html

Als je nog wat meer info nodig hebt, laat maar iets weten.
Morfy
Starter
Starter

Bump!

Weet iemand hierbij raad? Ik kreeg vandaag weer een "DNS-server reageert niet" error bij probleem oplossing.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Morfy schreef:Bump!

Weet iemand hierbij raad? Ik kreeg vandaag weer een "DNS-server reageert niet" error bij probleem oplossing.
Probeer eens de volgende DNS-servers

8.8.8.8
8.8.4.4
208.67.222.222
208.67.220.220
193.110.251.50

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Morfy
Starter
Starter

krisken schreef:
Morfy schreef:Bump!

Probeer eens de volgende DNS-servers

8.8.8.8
8.8.4.4
208.67.222.222
208.67.220.220
193.110.251.50
Hey Krisken en bedankt voor je antwoord!

Ik heb deze namiddag wat zitten te zoeken en heb een statisch adres ingegeven voor men DNS server, nadat ik wat hierover had gelezen op een andere site. Ik heb het 1 maal getest eerder en hij blijkt idd geen problemen meer te geven op het eerste zicht nadat ik het veranderde naar 208.67.222.222 ! Het kon natuurlijk ook puur geluk zijn dat het 1 maal lukt, maar aangezien ik steeds dit probleem tegenkwam hiervoor en ineens niet meer.. neem ik aan dat het gefixed is :D Ik ga dit echter wat uitvoeriger testen morgen, wanneer ik wat meer tijd heb.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”