Kan er met een internet favourite account 2 onafhankelijke sessies opgezet worden.
Twee verschillende ADSL-lijnen die gebruik maken van 1 login/passw?
Internet favourite - 2 sessies
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
lijkt me sterk dat dit zou lukken, maar zekerheid heb ik niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Waarom zou dat niet lukken ?? Je kan met één login tot 4 sessies opbouwen. Dit hoeft niet noodzakelijk op dezelfde ADSL lijn zijn.xenne schreef:lijkt me sterk dat dit zou lukken, maar zekerheid heb ik niet
Op die manier kan je bijvoorbeeld iemand helpen waarvan zijn volume limiet bereikt is: hij logt in met jouw user-id / pwd en verbuikt dan van jouw volume (en krijgt zelfs jouw snelheid ... voor zover zijn sync hoog genoeg staat)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bedankt voor de info. enige voorwaarde is dan dat ADSL/VDSL geaktiveerd is op de lijn?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Moderator
Xenne, dat is nogal evident he, dat ADSL/VDSL aktief moet zijn om op ADSL/VDSL te kunnen inloggenxenne schreef:bedankt voor de info. enige voorwaarde is dan dat ADSL/VDSL geaktiveerd is op de lijn?

Philippe.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Heb het zonet geprobeerd en het werkt perfect.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat ik 10-15% sneller surf via Belgacom dan via mijn DxADSL verbinding, 'k heb dus zeker geen spijt van mijn overstap volgende week.
EDIT: Heb ook een getest om een gewone PPPoE verbinding via Belgacom te maken terwijl mijn modem via DxADSL verbonden is en dit werkt perfect (werkt niet als de modem al met de dezelfde Belgacom account verbonden is + verbinding al actief op andere locatie). PPPoE: DxADSL + Modem: DxADSL gaat dan wel weer.
Zou een PPPoE verbinding ook werken op een hotspot?
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat ik 10-15% sneller surf via Belgacom dan via mijn DxADSL verbinding, 'k heb dus zeker geen spijt van mijn overstap volgende week.
EDIT: Heb ook een getest om een gewone PPPoE verbinding via Belgacom te maken terwijl mijn modem via DxADSL verbonden is en dit werkt perfect (werkt niet als de modem al met de dezelfde Belgacom account verbonden is + verbinding al actief op andere locatie). PPPoE: DxADSL + Modem: DxADSL gaat dan wel weer.
Zou een PPPoE verbinding ook werken op een hotspot?
-
- Moderator
Op een Belgacom hotspot die op een ADSL verbinding staat misschien wel (afhankelijk hoe de router geconfigureerd staat i.v.m. PPPoE passtrough ....)MRC101 schreef:Zou een PPPoE verbinding ook werken op een hotspot?
Maar waarom zou je dat willen ?? De hotspot zal er niet sneller mee werken, en je eigen volume wordt aangesproken ...
Philippe.
Ik heb geprobeerd met de gegevens van iemand die ik ken, maar ik kan geen verbinding maken als ik alles in de modem invul. En als ik via pppoe werk dan komt het nooit tot "verifying username and password" het blijft in het begin hangen.philippe.deleye schreef:Xenne, dat is nogal evident he, dat ADSL/VDSL aktief moet zijn om op ADSL/VDSL te kunnen inloggenxenne schreef:bedankt voor de info. enige voorwaarde is dan dat ADSL/VDSL geaktiveerd is op de lijn?
Philippe.
In Windows seven krijg ik de volgende melding "the modem reported an error"
ADSL is nog altijd actief (de modem synct): kan Dommel iets gedaan hebben dat de modem wel nog synct maar geen verbinding meer kan opzetten?
(Ik heb ondertussen ook al met verschillende modems getest)
Ik dacht dat als de modem kon syncen alles in orde moest zijn? (als je werkende gegevens hebt)
...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Een belangrijke voorwaarden is natuurlijk dat je dit vanaf een andere belgacom- of wholesale verbinding probeert, bij een broba of bruo verbinding zal dit niet werken.
Bv bij een cityconnect dommel werkt dit niet.
Enfin, zo was het vroeger toch, of het nu zo nog is, geen idee.
Bv bij een cityconnect dommel werkt dit niet.
Enfin, zo was het vroeger toch, of het nu zo nog is, geen idee.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Sinds de verkoop van het scarlet netwerk zal binnen kort iedereen van bruo/broba overgezet worden naar het Belgacom netwerk als ik mij niet vergis.
@BBB: bij mij lukte het eerst ook niet, maar had @SKYNET na de username in hoofdletters gezet en het moeten kleine letters zijn. Ik zit wel bij DxADSL via het Belgacom ADSL2 netwerk (binnen een weekje VDSL2).
@BBB: bij mij lukte het eerst ook niet, maar had @SKYNET na de username in hoofdletters gezet en het moeten kleine letters zijn. Ik zit wel bij DxADSL via het Belgacom ADSL2 netwerk (binnen een weekje VDSL2).
Ik heb homeconnect via raw copper gehad. Mijn adsl lampje brandt nog constant.MRC101 schreef:Sinds de verkoop van het scarlet netwerk zal binnen kort iedereen van bruo/broba overgezet worden naar het Belgacom netwerk als ik mij niet vergis.
Maar als ik probeer in te loggen vie PPPoE dan duurt het vrij lang (en "verifying username and password" krijg ik niet te zien) ik krijg connecting throug wan miniport PPPoE en dan krijg ik zogezegd een modemfout.
Kan dommel iets gedaan hebben of laten doen door belgacom dat ik gewoon niet meer kan inloggen? (adsl synct nog wel)
Ook als ik de gegevens ingeef in de modem dan maakt hij ook geen verbinding (en heb verschillende modems geprobeerd)
Ik vind dit wel bizar ...
Als ik mijn modem (D-Link DSL300T) laat verbinden dan krijg ik "Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected"
VPI/VCI staat op 8/35
Maar ik heb niets aan de settings van deze modems gewijzigd en tot dommel de dienstverlening heeft stopgezet was er geen enkel probleem met de instellingen, daarom denk ik dat ze zelf iets anders gedaan hebben of laten doen ...
...