Ik merk dat sedert begin deze week surfen een stuk vlotter gaat.
Ik weet dat Telenet het voorbije weekend de snelheid van zijn abonnementen heeft opgetrokken maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze ook nog andere dingen gedaan hebben, zoals een update van hun eigen netwerk of peering. Iemand een idee of meer informatie hierover?
Kan mij niet voorstellen dat een update van 25 Mbit naar 30 Mbit zo'n invloed heeft.
Vooral Amerikaanse maar ook sommige Europese (waaronder Userbase) websites openen gewoon veel vlugger.
Heeft Telenet ook zijn backbone geupdate?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
'k heb zo 't gevoel dat ze gewacht hebben met de snelheid van hun abonnementen te verhogen en FiberNet uit te rollen totdat deze "upgrade" was doorgevoerd.TomG schreef:Ik zou eerder aannemen dat zoiets een continue proces is (maintenance, upgrade,..).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Marketingsgewijs inderdaad niet zo een slecht ideeAstralon schreef:'k heb zo 't gevoel dat ze gewacht hebben met de snelheid van hun abonnementen te verhogen en FiberNet uit te rollen totdat deze "upgrade" was doorgevoerd.TomG schreef:Ik zou eerder aannemen dat zoiets een continue proces is (maintenance, upgrade,..).

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wie weet staan ze nu sneller peerings toe met andere partijen over de bnix, of gaan ze nu ook al de veel kleinere freebix erbij pakken (en zo peeren met edpnet/userbase) 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti