Tegen 2020 moet helft Europeanen toegang hebben tot 100 Mbps

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neelie Kroes, Europees Commissaris voor Informatie en Telecom, lichtte haar agenda voor de komende vijf jaar toe op het ICTDelta congres te Rotterdam. Tegen 2020 zou de helft van de Europeanen toegang moeten hebben tot 100 Mbps.

Elke Europeaan moet tegen 2013 in aanmerking komen voor breedbandinternet. Tegen 2020 moet iedereen 30 Mbps tot zijn beschikking hebben, terwijl dat voor de helft van alle Europeanen 100 Mbps moet zijn.

Voor deze breedbandnetwerken zijn er investeringen nodig. Kroes zegt dat er daarvoor samenwerking moet zijn tussen de bedrijven en overheden: 'Ik erken dat de markt deze middelen niet in alle gevallen zal kunnen en willen opbrengen. Dan acht ik publieke financiering onontbeerlijk.'

UB Frontpage
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Eindelijk eens een vrouw met ballen aan haar lijf.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op Cebit kondigde het World Mobile Forum aan dat ze tegen 2030 wel 1gbit verbinding verwachtten. En dit over FTT (glasvezel tot huis).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

lithion schreef:Op Cebit kondigde het World Mobile Forum aan dat ze tegen 2030 wel 1gbit verbinding verwachtten. En dit over FTT (glasvezel tot huis).
Dat zou ook wel mogen. In Nederland is nu al 200 Mbps beschikbaar via FTTH. Over 20 jaar mogen we toch wel veel meer verwachten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Maar wel met de remark dat dit eigenlijk de basissnelheid voor iedereen zou moeten zijn. Hogere snelheden zouden ook al aangeboden worden.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Trojan schreef:Eindelijk eens een vrouw met ballen aan haar lijf.
Een manwijf :twisted: Zo ziet er toch uit.
Lord Utopia schreef:Kroes zegt dat er daarvoor samenwerking moet zijn tussen de bedrijven en overheden: 'Ik erken dat de markt deze middelen niet in alle gevallen zal kunnen en willen opbrengen. Dan acht ik publieke financiering onontbeerlijk.'
Een beetje een contradictie met wat ze de vorige jaren telkens zei....
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

En hoe gaan ze dit in godsnaam in België realiseren. De enige mogelijkheden zijn ftth of kabel (vdsl2 zou eventueel kunnen maar teveel mensen gaan uit de boot vallen door de afstandsbeperking).

Er moet dus fiber uitgerold worden of er moeten meerdere spelers op de kabel komen.
Ik zie geen van beiden gebeuren binnen 10 jaar. Tenzij ze tevreden zijn met het veel te dure (fibernet) aanbod van telenet, en dat zie ik nog niet direct in prijs zakken.

Veel geluk zou ik zo zeggen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ook kabel valt uit de boot, hoor, net zoals VDSL2 (tegen dan zou ADSL en ADSL2+ van mijn part niet meer -nu ook al niet- mogen bestaan... die technologie heeft zijn beste tijd al lang gekend). Als de helft 1 Gbps moet kunnen halen... misschien met Docsis 6.0 (lol), maar uiteindelijk is coax ook maar koper met een iets betere isolatie.

De investeringen die KPN in Nederland nu doet (VDSL) is verloren moeite. Belgacom kan nog iets of wat teren op VDSL2.

De prijzen van hogesnelheidsinternet zullen verder dalen, denk ik. Producten à la FiberNet 100 Mbps zullen tegen dan (binnen 10 jaar) zeker geen 100 euro meer kosten.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Lord Utopia schreef: De prijzen van hogesnelheidsinternet zullen verder dalen, denk ik. Producten à la FiberNet 100 Mbps zullen tegen dan (binnen 10 jaar) zeker geen 100 euro meer kosten.
Waarom zouden ze plots wel dalen? Zal over 10 jaar eerder 110 euro zijn (indexering).
Tegen 2020 moet iedereen 30 Mbps tot zijn beschikking hebben, terwijl dat voor de helft van alle Europeanen 100 Mbps moet zijn.
Dus in nederland bvb 70% en in zweden ook 70% en in belgië 10% op 100Mbps en je zit al aan de helft van de Europeanen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

gm123 schreef:En hoe gaan ze dit in godsnaam in België realiseren. De enige mogelijkheden zijn ftth of kabel (vdsl2 zou eventueel kunnen maar teveel mensen gaan uit de boot vallen door de afstandsbeperking).

Er moet dus fiber uitgerold worden of er moeten meerdere spelers op de kabel komen.
Ik zie geen van beiden gebeuren binnen 10 jaar. Tenzij ze tevreden zijn met het veel te dure (fibernet) aanbod van telenet, en dat zie ik nog niet direct in prijs zakken.

Veel geluk zou ik zo zeggen.
voor zover ik weet rolt belgacom fiber uit(ffkes gevraagd aan die gasten die er mee bezig waren en die bevestigden dat het fiber was) , enkel in de straat dus in feite met een hoop upgrades en de glasvezel door trekken van de straat tot de huizen moet wel lukken tegen die tijd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”