Heeft iemand een oplossing voor volgend probleem :
De datum en tijd van de voip gesprekken (inkomend en uitgaand) worden in mijn fritzbox verkeerd geregistreerd
Een telefoongesprek van vandaag wordt in de lijst aangeduid als zijnde gevoerd op 04/05/2020
Het vreemde is dat alle andere data en tijden wel correct zijn (vb status messages van de dsl verbinding, of van het aanloggen)
Nog vreemder is dat dit gedurende de eerste 20 dagen wel goed werkte en ik niet aan de instellingen gerommeld heb.
Weet iemand waar of hoe ik dit kan corrigeren ?
frtiz!box 7270 verkeerde datum
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Kan je eens proberen om de datum + uur manueel in te geven in je FritzBox ?
Hiervoor bestaat een telefooncode: #83*HHmmDDMMJJJJ*#91**
Voorbeeld: vandaag zijn we 07.03.2010 en het is nu 22:50. De code wordt dan: #83* 2250 07032010* #91**
Bron: http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/FON#Tastencodes
Philippe.
Hiervoor bestaat een telefooncode: #83*HHmmDDMMJJJJ*#91**
Voorbeeld: vandaag zijn we 07.03.2010 en het is nu 22:50. De code wordt dan: #83* 2250 07032010* #91**
Bron: http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/FON#Tastencodes
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit is inderdaad de oplossing !!!
Vielen dank
#91** moest ik niet ingeven (ging ook niet want na het 2de sterretje werd de verbinding verbroken)
Ondertussen ook antwoord gehad van de fritzbox helpdesk
Het blijkt een gekend probleem te zijn dat opgelost wordt met nieuwe firmware.
Hun workaround was dezelfde als Pilippe aanhaalde
Ik vind het bijzonder onhandig dat het instellen van datum en tijd anno 2010 niet via de webinterface kan.
Vielen dank

#91** moest ik niet ingeven (ging ook niet want na het 2de sterretje werd de verbinding verbroken)
Ondertussen ook antwoord gehad van de fritzbox helpdesk
Het blijkt een gekend probleem te zijn dat opgelost wordt met nieuwe firmware.
Hun workaround was dezelfde als Pilippe aanhaalde
Ik vind het bijzonder onhandig dat het instellen van datum en tijd anno 2010 niet via de webinterface kan.
-
- Moderator
Hehe, leuk om te weten.duizend schreef:Hun workaround was dezelfde als Pilippe aanhaalde..
Misschien moet ik eens solliciteren voor een jobke op de FritzBox helpdesk (nu ik toch op - vervroegd- pensioen ben

PS. de kode #91** is eigenlijk niets anders dan om de wijzigingen die je aangebracht hebt te bewaren.
Het kan nooit kwaad om die kode (nog eens apart) in te geven, iedere keer nadat je via een telefoonkode een wijziging hebt aangebracht.
Philippe.
Ik zit zelf dan ook op de volgende update te wachten in de hoop dat het dan opgelost is.
Maar ik vermoed dat ze de tijd van de ISP halen, want de ene provider heeft het wel en de andere niet.
Heel apart.
Liever zou ik zien dat je zelf een NTP-server kan ingeven met tijdzone...hopelijk komt dat ooit nog eens.
Wel niet vergeten bij zomertijd (over 2 weken dacht ik) het vinkje aan te duiden zodat hij GMT+2 gaat doen
Maar ik vermoed dat ze de tijd van de ISP halen, want de ene provider heeft het wel en de andere niet.
Heel apart.
Liever zou ik zien dat je zelf een NTP-server kan ingeven met tijdzone...hopelijk komt dat ooit nog eens.
Wel niet vergeten bij zomertijd (over 2 weken dacht ik) het vinkje aan te duiden zodat hij GMT+2 gaat doen

-
- Moderator
Ik ken de interface niet van de 7270, maar de 7170 heeft een ntp client, die connecteert met de server: "0.europe.pool.ntp.org"BasMSI schreef:Ik zit zelf dan ook op de volgende update te wachten in de hoop dat het dan opgelost is.
Heel apart.
Met het Java programmaatje "FBEditor" kan je dit eventueel overschrijven met een NTP server van jouw voorkeur.
zie: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=79513
ook te downloaden op: http://www.pcwelt.de/downloads/server_k ... /fbeditor/
Ik denk niet dat de FB te datum/tijd haalt bij de ADSL Provider, maar gebruikt 2 andere metodes om de tijd op te slaan:
1) NTP client.
2) ISDN.
De FritzBox is oorspronkelijk bedoeld voor de Duitse markt, waar ISDN nog altijd zeer wijd verbreid is. Bij ISDN wordt de datum/tijd door de telefonie provider meegestuurd bij het einde van ieder gesprek (vaste lijn). Deze "timestamp" wordt door de FB gebruikt om zijn tijd te aktualiseren (en door te sturen naar de aangesloten ISDN en analoge toestellen)
Philippe.
NTP is een standaard, nog nooit meegemaakt dat die 2020 aangeeft als jaartal, hoe ver je ook afwijkt.
De 7270 doet dat wel, vandaar dat ik denk dat die ntp.org niet gebruikt.
En zoals ik aangaf, bij Evonet is het mis, maar bv bij Dommel is hij goed.
Dat doet me denken dat er een tijd wordt meegezonden of een NTP-DNS entry die het zou moeten volgen.
Echter er zit een enorme fout in de auto-herkenning, want ik kwam in het jaar 2020 terecht.
En ik heb de Internationale.
Hoe doet hij dan de automatische herkenning?
Waarom zo moeilijk en niet gewoon als NTP server and land opgeven? Werkt in Linux al jaren perfect.
Ik zeg dat hij info uit de PPPoE haalt en ook de herkenning.
Want zowel de PPPoE verbinding via Sagem als de directe ADSL verbinding geeft hetzelde probleem.
Waar GMT+x geen enkel probleem geeft.
De 7270 doet dat wel, vandaar dat ik denk dat die ntp.org niet gebruikt.
En zoals ik aangaf, bij Evonet is het mis, maar bv bij Dommel is hij goed.
Dat doet me denken dat er een tijd wordt meegezonden of een NTP-DNS entry die het zou moeten volgen.
Echter er zit een enorme fout in de auto-herkenning, want ik kwam in het jaar 2020 terecht.
En ik heb de Internationale.
Hoe doet hij dan de automatische herkenning?
Waarom zo moeilijk en niet gewoon als NTP server and land opgeven? Werkt in Linux al jaren perfect.
Ik zeg dat hij info uit de PPPoE haalt en ook de herkenning.
Want zowel de PPPoE verbinding via Sagem als de directe ADSL verbinding geeft hetzelde probleem.
Waar GMT+x geen enkel probleem geeft.