Internet+TV+Telefoon

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Goeiemorgen allemaal,

Momenteel heb ik een abonnement op Scarlet One (50€ zonder telefoonkosten, met kosten rond de 52/53€)
In Scarlet One formule zit nu sinds 1 maart ook digitale TV (maar deze heb ik nog niet)
Ik zou graag overstappen naar Belgacom en heb eens naar de prijzen gezien maar dit is nogal ingewikkeld.
Ik kom op 60,15€ per maand maar ik zie dat er een speciale actie is maar deze bevat enkel Internet Fav+TV Comfort en is 6maand aan 26.25€
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... =bun_nettv

1. Zijn hier nog extra kosten aan verbonden (bv huur van bbox, pc security) want op de site is me dit niet echt duidelijk.
Dat ik bv ook niet na 6 maanden
2. Kan ik dan met meerdere pc's op het internet? Want met scarlet gebruik ik een switch waar er dan een paar pc's op aangesloten zijn.
3. Ik zie dat er een optie is om via het elektriciteitsnet te gaan, heeft dit voordelen of nadelen (buiten de extra vergoeding)
4. Als alles nu via de telefoonkabel gaat, heeft dit geen vertragingen op de TV?
5. Kan ik met dit pack programma's opnemen + tv kijken op ander kanaal? Of zit dit niet in het aanbod?

Redelijk wat vragen, maar ik vraag eerst liever hier eens aan mensen met ervaring dan in een Belgacom shop waar 'alles mogelijk zal zijn uiteraard en ik enkel maar geld zal uitsparen' uiteraard ;-)
En er zijn zo veel combinaties mogelijk dat je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet.
En digitale TV is ook compleet nieuw voor mij.
Mijn indruk is dat ik nu meer ga betalen dan bij Scarlet en de telefoon verlies (tenzij ik naar abonnement van 62 ga, maar daar bel ik niet genoeg voor)

Groetjes,
Nick
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Nick,

je berekeningen kloppen, maar hou er rekening mee: het pack internet+tv is *zonder* vaste lijn.
van zodra je je vaste lijn wil houden, zit je bij een pack telefonie+int+tv.
en daar zit je dus aan 60,15 per maand - dat klopt.

om verder te antwoorden op je vragen:

1) bbox is gratis inbegrepen, decoder eveneens. zitten wel activatiekosten in van 50 euro, voor beide packs
2) natuurlijk, gewoon je huidige modem vervangen door de bbox(2) en je switch daarop hangen, en je bent gesteld.
3) voordelen: je moet geen extra kabels trekken, en makkelijke verhuis: uittrekken, insteken in andere kamer, klaar
4) vertragingen moet je relatief bekijken: zet even een analoge tv, idtv, tv vlaanderen, en bgctv naast elkaar.
je krijgt dan onvermijdelijk 4x hetzelfde te horen met een paar millisecondes verschil.
zolang je lijn en bekabeling in orde zijn, heeft bgctv geen noemenswaardige vertragingen tegenover de anderen, met als uitzondering het opstartproces.
maar als het goed is moet je dat niet vaak doen (enkel na het onderbreken van de stroom, en bij de installatie)
5) normaal gezien wel, dit kan je ook controleren op belgacomtv.be

en om het in het kort samen te vatten: je indruk klopt wel :)
bij scarlet is je all-in-one pakket goedkoper dan bij belgacom en telenet.

maar je krijgt ook wel meer te maken met het 'kastje-en-muur" syndroom bij problemen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

je nmoet wel een beetje eerlijk zijn he
in het beste geval kan je 2 programmas opnemen maar dan naar niks meer kijken
als je hd opneemt en je kijkt naar een ander hd kan je net terug spoelen of stopzetten
iedereen heeft zij n voor en nadelen
persoonlijk vind ik digitale tv geen vooruitgang
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

proximusboyke schreef:je nmoet wel een beetje eerlijk zijn he
in het beste geval kan je 2 programmas opnemen maar dan naar niks meer kijken
als je hd opneemt en je kijkt naar een ander hd kan je net terug spoelen of stopzetten
iedereen heeft zij n voor en nadelen
persoonlijk vind ik digitale tv geen vooruitgang
ik ben eerlijk :)
het hangt ook grotendeels van je technologie (adsl2 of vdsl2) af, je afstand tot de dslam, en de decoder dat je hebt.
in het beste geval kan je 4 streams hebben: 2 kijken en 2 opnemen. wel SD en geen HD dan.
het is momenteel wel nog niet mogelijk om meer dan 2 decoders te hebben, maar ze kunnen dus wel beide 2 streams aan,
waardoor je op 1 decoder kan kijken en iets anders opnemen, en op de 2de decoder hetzelfde kan doen.

edit: en dat digitaal geen vooruitgang is, daar moet ik je deels gelijk in geven, maar de kleurtjes van de menu's zijn wel mooier :p
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik ga voornamelijk weg bij Scarlet door hun klantenservice (niet dat BGC daarom beter is, maar eens veranderen na 10j kan is misschien wel eens een goeie zet)

Ik zal eens naar Belgacomwinkel gaan en zien voor een aansluiting.
Ik had ook gezien dat als je online bestelt dat je 50€ korting krijgt, dus ik veronderstel dat je activatie kosten hierdoor gratis worden aangezien dat ook 50€ kost.

Één iets nog, die internet via elektriciteitsnet, hoeveel kost dat extra per maand?

Persoonlijk ben ik niet zo voor digitale tv want zo hebben de tv providers weer meer macht in hun handen en kunnen ze weer overal meer geld uitslaan.
Bij gewone kabel plaats je zoveel tvs als je wilt, je neemt op wanneer je wilt, geen special decoders etc,... geen allerlei opties dat ze extra aanrekenen...
Maar ok, tijden veranderen en ooit zal alles toch digitaal worden dus met nu te veranderen kan ik maar eens proeven van het digitale tijdperk he ;-)

Groetjes,
Nick
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”