a2f - Urgent Maintenance

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Styno
Elite Poster
Elite Poster

22/03/2004 15:23:43 Urgent Maintenance - All users affected
Voor de zoveelste keer een onduidelijke boodschap, geen verklaring, geen excuses, geen vooropgestelde tijdspanne, ... Maar wel iedereen affected ... Mischien iets te veel single point of failures?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Kitterick

Misschien een upgrade van het netwerk?
We kunnen hopen
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Code: Selecteer alles

[15:40] <@Sasuke-> Weet je wat wel bizar is ? Urgent maintenance bij a2f, terwijl er bij Scarlet niks aan de hand is.
[15:40] <@Sasuke-> Indien men bij a2f enkel de radius doet .. waarom vliegt iedereen er dan uit ?
[15:41] <@Sasuke-> Dat snap ik eigenlijk niet. Want HEEEL het webvisie stuk ligt eruit. zeer bizar
[15:41] <@Sasuke-> ach ja ... ben eens benieuwd wat de reden is, URGENT maintenance is weel heel onduidelijk hé
Styno,

Deze bedenking maakte is dus ook. Enfin, we zullen het wel horen/merken wanneer het opgelost is en wat het nu was zeker ? :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik werd er ook af gegooid (logisch, blijkbaar zitten alle a2f users zonder i-net)
ff gebeld naar de helpdesk en daar vertelde men me dat er problemen waren met het onderliggend netwerk en dat het opgelost zou zijn binnen een half uur/45 min

nu komt het
ik vroeg ff de login/pass van een vriend van me die bij scarlet zit
ik connecteer en download plots aan 350~380 kb/s ??
5 minuten daarvoor was het nog 30kb/s, met men adsl2fit verbinding

volgens mij ligt het probleem dus wel degelijk bij adsl2fit zelf
Bijlagen
scarlet.gif
scarlet_speeds
(1.04 KiB) 2283 keer gedownload
ban
Pro Member
Pro Member

ik kreeg net de volgende mail van adsl2fit (als reactie op mijn mail voor meer info ivm met het huidige probleem) :

Geachte,

Wij weten op dit ogenblik ook niet meer. We vermoeden een probleem op
de router-blades, maar hebben vooralsnog geen bevestiging. Er werd ons
wel reeds gemeld dat het probleem rond 17u zou opgelost zijn.

Met vriendelijke groeten,

A2F Support

*applaus*
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Inderdaad .. zowaar een technische uitleg :)

Proficiat, ze beginnen het te leren ;)

BTW: degene die hier zegt: 'misschien zijn ze upgrades aan't uitvoeren' ... dat hebben ze ons vorig jaar al 2 keer wijsgemaakt ivm de problemen toen :) Ik denk dat die mannen ondertussen heel Scarlet klantenbestand kunnen overnemen ... hun telefooncentrale moet het alleszins aankunnen wegens ook al 2 keer drastisch ge-upgrade ;)

Misschien is het dat wel !!! Morgen in de gazet: kleine internet provider neemt 2e grootste van België over
:lol:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Hoeraaah ik ben er weer...
En rarara, voor alle volledigheid heb ik een paar speedtests gedaan vlak nadat de connectie terug was, en nope, niet sneller dan normaal... je zou toch denken dat met minder users.......

Styno
Afbeelding
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

de last 40 resulst van de speedtest liggen toch pak hoger dan normaal nu...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mja,

Ik kan ook alleen maar beamen dat ik een heel pak sneller surf dan bv vanmorgen. Zolang dit maar niet ten koste is van andere gebruikers hé :)

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member

sasuke, geef mijn deel terug !!!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 10 kbit/s or 1 kbyte/s
- Upload speed : 250 kbit/s or 31 kbyte/s
Mon Mar 22 2004 at 18:16:28 UTC+0100
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Ik ben even in de database gaan kijken en er is voor de A2F speedtests idd een gat van 2.5 uur tussen 15 uur en 17.30 .
Voor dat gat was een snelheid > 1000kbit/s een grote uitzondering op de lijst, nu zie ik bijna overal 1200 en zelfs hier en daar ook 3300 staan.
Het gaat om zo'n 30 tests na 17.30 waarin 2 mensen die enkele tests deden zo'n 3300kbit/s down halen (maar wel maar rond de 200kbit/s up). Voor de rest allemaal 1200kbit/s en up 3-400kbit/s, maar ook enkele (4 man) met erg lagen snelheden (rond de 100kbit/s).
Anyway, het verschil met vroeger is duidelijk te zien aangezien ik nu 4 cijfers zie ipv 3 of 2 ;)
Maar wie weet komt dit gewoon omdat nog niet iedereen door heeft dat de problemen gedaan zijn waardoor er wat meer bandbreedte is :lol:
NuKeM
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, ik teken hier ook voor! En geen packetloss meer (op dit ogenblik).
Maar zou het niet komen dat veel bij veel afwezige a2f klanten veel ftp/p2p downloads liepen die nu gecrashed zijn waardoor er tijdelijk even wat lucht is?
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

na een 4tal dagen op 60-70kByte/s te zitten opnieuw gezakt :(
- Download speed : 135 kbit/s or 17 kbyte/s
- Upload speed : 416 kbit/s or 52 kbyte/s
Mon Mar 22 2004 at 18:37:02 UTC+0100
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

yesss terug over 1mbit :wink:
Benza

Mja.. mijn snelheid is er ook op vooruit.. mijn gentoo installatie die liep daarentegen :s soit.. het is al beter.. en dat allemaal dankzij inter zijn bandbreedte.. Ook een van die "power users" zeker - muha :D

Hopen dat ze het zo kunnen houden en dat't nie is omdat de meesten onder ons a2fers gewoon nog nie online zijn?! :s
Gast

Allez, zo te zien is bij de meeste A2F gebruikers de snelheid gestegen deze middag. Dit wordt bevestigd als ik nr de resultaten van de speedtest kijk. Wij gebruiken A2F op kot in Gent, en onze download is serieus gezakt deze middag. Gisteren haalden we nog zo'n 70kByte/s. Kan iemand dit verklaren???

- Download speed : 47 kbit/s or 6 kbyte/s
- Upload speed : 342 kbit/s or 43 kbyte/s
Mon Mar 22 2004 at 19:32:11 UTC+0100

Greetz Bossie
Davy_117
Plus Member
Plus Member

Ik heb nog altijd overal een hoge ping,ja men download is terug wat beter,maar dat kan me geen ballen schelen als ik nog altijd een hoge ping heb overal. :x
Tae
Premium Member
Premium Member

Precies al een verbetering in zicht wel nogaltijd onstabiel :?

Mijn dload snelheid is zker al een stukje naar boven opgeschroefd mijn resultaten liggen meestal rond de 70kb s en 120kb s vind ik zker al terug om goed met te werken :-)

Maar het kan altijd beter naar mijn inziens en dat sommige van onze ADSL2fitters mindere speeds krijgen wijst er toch op dat het nog niet allemaal goed is gekomen maar laat ons hopen van wel he :|

Mijn Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 22 2004 om 19:40:28 UTC+0100)

Download : 113.8 KByte/sec
Upload : 47.4 KByte/sec
Ping test Nederland : 40.0 ms

Ps kan iemand mij uitleggen wat goed pings zijn moet het getal hoger of lager liggen en wat is een speelbare ping ?
Ex0dus

jah, er is een kleine verbetering, ik zit boven de 1mbits...

heb vandaag skynet adsl plus besteld, gedaan met de zever van a2f, et is genoeg geweest :)
Gast

inter schreef: http://www.adslbox.be speed test results:
De enigste internet provider in het land waar de upload 30x hoger is dan de download :-D
Adsl2fit internet zonder grenzen en snelheid.

Blijft toch lachen met janneke & mieke nv a.k.a. webvisie.
This alleen spijtig dat mensen zich hebben misleiden om over te stappen naar zoiets :-(
steffler2

achter een uur good internet (+-) we zijn terug met het pentium 1 van adsl

dank u a2f[/b]
Gast

Anonymous schreef:
De enigste internet provider in het land waar de upload 30x hoger is dan de download :-D

This alleen spijtig dat mensen zich hebben misleiden om over te stappen naar zoiets :-(
volgende keer denk ik 2 keer na vooraleer ik in zo'n bootje stap :)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Hier ook 115Kbyte/s ipv 15Kbyte/s dit weekend ..

heb dit dan ook in m'n trouble ticket gezet kwestie dat ze bij Webvisie toch ook te horen krijgen als het weer wat beter gaat.

Nu hopen dat het weer niet naar beneden stuikt de komende dagen :?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
metal
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 8 keer

Anonymous schreef:
Anonymous schreef:

volgende keer denk ik 2 keer na vooraleer ik in zo'n bootje stap :)
ge zijt niet de enige. ik heb der al spijt van sinds de dag dat het normaal moest aangesloten zijn.
Gast

Hier is om half 4 mijn connectie weggevallen.
Heb direct de helpdesk gebeld, waar ze eerst zeiden dat het om 4uur opgelost zou zijn. Om half 5 nog es gebeld, toen zeiden ze al tegen 5uur is't in orde. En uiteindelijk was het om half 6 "opgelost"

Na een week een snelheid van +-100kb/s down te hebben gehad, zit ik nu wéér met amper 20 kb/s down. :x

- Download speed : 145 kbit/s or 18 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Mon Mar 22 2004 at 21:23:02 UTC+0100

BTW, heeft er iemand hier nog iets gehoord van die beloofde compensatie van een paar maand terug ? (domeinnaam, webruimte of email adres)
Ik heb in den tijd dat formulier ingevuld en teruggestuurd, maar niks meer van gehoord sindsdien :?
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef: BTW, heeft er iemand hier nog iets gehoord van die beloofde compensatie van een paar maand terug ? (domeinnaam, webruimte of email adres)
Ik heb in den tijd dat formulier ingevuld en teruggestuurd, maar niks meer van gehoord sindsdien :?
Same here... maar ja toen geloofde ik er nog in.
inter
Pro Member
Pro Member

skitzo schreef:
Anonymous schreef: BTW, heeft er iemand hier nog iets gehoord van die beloofde compensatie van een paar maand terug ? (domeinnaam, webruimte of email adres)
Same here... maar ja toen geloofde ik er nog in.
kdenk dat die mailboxen al vol gaan zitten voor ik ze ga krijgen :cry: :cry: :cry:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb mijn domein wél gekregen!!
't duurde wel lang, maar de registratie is voltooid ...
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Spacekiek schreef:Ik heb mijn domein wél gekregen!!
't duurde wel lang, maar de registratie is voltooid ...
Misschien een stomme vraag maar wat kunt ge nu exact doen met da domain?

Ik had reeds een domain waarvoor ik betaal, alsook voor de hosting ergens in de states (esosoft) , maar hier krijg ik niks van reële dingen precies :)

Ik had dit in een TT gemeld dat ik geen info krijg en ze vragen mij: wa wilt ge juist met uw domain doen ?

OK, goei antwoord eigenlijk :) maar kan iemand mij hier zeggen wat ik juist zou KUNNEN doen?

Kan ik bijvoorbeeld aanvragen dat die .be domain linkt naar mijn hosting in de states? en aan wie moet ik dat dan vragen, aan Webvisie of aan Esosoft? :)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

C-phest,

Webvisie heeft dit domein voor u geregistreerd waardoor zij optreden als "registrar" (zie www.dns.be en doe een whois lookup van je domein).

Het is inderdaad perfect mogelijk die .BE domeinnaam te koppelen aan je hosting in de US. Hierdoor moet jij aan webvisie het IP adres geven van de webserver in de US. Hiermee kunnen zij dan het www record aanmaken op hun DNS server.

In principe kun je met die domeinnaam doen wat je wil. Je kan die bv koppelen aan je eigen pc m.b.h.v. een dynamic dns programma, je kan die koppelen aan een of andere userpage. Je kan bv c-phes.domeinnaam.be koppelen aan een FTP server op je pc ofzo ... je kiest het maar. Je kan bv ook (zoals ik) een eigen mailserver thuis installeren en dan die domeinnaam gebruiken ... de mogelijkheden zijn "limietloos" :p

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
metal
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 8 keer

als ge die compensatie nog nie gehad hebt vergeet het dan maar zenne. ik heb ze ook nog altijd nie gehad en ik hoop der ook al niemeer op. Als ze iets moeten geven zijn ze traag ma als der iets misloopt of als het in hun voordeel loopt zijn ze der begot snel bij zenne. net zoals men upload van 512kbps. ik had aangevraagd voor men downloadsnelheid omlaag te doen omda men lijn da nie aankan en wa doen ze dan achteraf? pakken ze gvd men uploadsnelheid ook af en dan durven ze begot nog te zeggen dak het zelf aangevraagd heb. dan zijn ze wel snel he. en dan vraagde voor die terug te verhogen en dan gaat da ineens niemeer omda ik da zogezegd aangevraagd heb. mak zal gvd blijve spamme met TT. van mij zijn ze nog nie vanaf. ofwel worden hebt mails
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ik moet ze bewust nog niet eens hebben.
De problemen zijn nog niet opgelost...

Styno
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member

en de arrogantie om op niks te reageren blijft ook verder duren ...
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Sasuke schreef:In principe kun je met die domeinnaam doen wat je wil. Je kan die bv koppelen aan je eigen pc m.b.h.v. een dynamic dns programma, je kan die koppelen aan een of andere userpage. Je kan bv c-phes.domeinnaam.be koppelen aan een FTP server op je pc ofzo ... je kiest het maar. Je kan bv ook (zoals ik) een eigen mailserver thuis installeren en dan die domeinnaam gebruiken ... de mogelijkheden zijn "limietloos" :p
Maar dat moet dus ook allemaal via Webvisie gaan?

Kan ik zomaar veranderen van registrar? Ik heb dit eens moeten doen voor mijn ander domain wegens goedkopere andere registrar (toenmalige webmaster heeft dat eigenlijk gedaan toen)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Van registrar kun je niet zomaar wijzigen nee ... je kan wel je eigen DNS server draaien .. of als je een bedrijf kent dat een eigen dns server op fixed IP hebt staan zeg je gewoon tegen webvisie dat ze het nameserver record moeten wijzigen naar de DNS van jouw keuze en dan kun je je records zelf maken en heb je het volledige beheer van je domeinnaam.

Grtz,

Sasuke

PS: Eigen Internet DNS server is enkel mogelijk op fixed IP, dat gaat niet met dyn dns.
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:PS: Eigen Internet DNS server is enkel mogelijk op fixed IP, dat gaat niet met dyn dns.
Neen maar dyndns.org heeft voor een zacht prijsje wel de mogelijkheid om je dns te hosten, kan je op een makkelijke manier je records aanpassen en alles geintegreerd met de dyndns services .. neetooww

Styno
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”