Ik kan maar geen geschikte drivers vinden voor mijn pctv rave videokaart. Is er een workaround?
Heb in Dscaler enkel video, audio krijg ik niet werkend op windows 7 x64/x86.
Windows 7 - Pinnacle PCTV PCI drivers for Windows 7 64-bit?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Soijtig genoeg een known issue. Volgende Windows HCL word deze kaart niet ondersteunt wegens compatability issues. Er is wel een workaround voor x86, maar ook die is shaky.
Denk dat je een andere kaart moet gaan zoeken (kaart is ook al wreed oud he).
grtz,
Sasuke
grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
De kaart zelf wordt gedetecteerd door Dscaler, heb ook perfect beeld, alleen wordt de audio niet afgespeeld (audio-in op moederboard) er is geen audio aansluiting op de video(tv)kaart (ik gebruik s-video).Sasuke schreef:Soijtig genoeg een known issue. Volgende Windows HCL word deze kaart niet ondersteunt wegens compatability issues. Er is wel een workaround voor x86, maar ook die is shaky.
grtz,
Sasuke
Zal niet gauw een andere kaart kopen, zal dan eerder voor een dreambox 800/ vue + duo gaan (is alleen belachelijk duur: +380euro).
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Ik heb hier een pctv 310E (usb tv device) van pinnacle en daarvoor bestaan er ook geen drivers voor windows 7, zelfs voor windows vista niet, alleen voor XP.
Dit is het eerste en laatste product dat ik ooit gekocht heb van pinnacle. Toen het onder windows XP werkte was de meegeleverde software ook al zo onstabiel en miserabel en met andere software werkte het niet goed samen (ook het geluid). Als je dan gaat zoeken op het net dan vind je nog veel mensen die klagen over dit toestel.
Dit is het eerste en laatste product dat ik ooit gekocht heb van pinnacle. Toen het onder windows XP werkte was de meegeleverde software ook al zo onstabiel en miserabel en met andere software werkte het niet goed samen (ook het geluid). Als je dan gaat zoeken op het net dan vind je nog veel mensen die klagen over dit toestel.
-
- Elite Poster
Ik heb ooit eens een MSI kaart gekocht (dezelfde dag nog weg gedaan), die software was nog veel erger, daarvoor bestaat er dan ook zoiets als Dscaler (zal die audio wel in orde krijgen hoop ik, normaal heb je geen audio noch video driver nodig).AnD schreef:Ik heb hier een pctv 310E (usb tv device) van pinnacle en daarvoor bestaan er ook geen drivers voor windows 7, zelfs voor windows vista niet, alleen voor XP.
-
- Elite Poster
Edit: heb het gevonden: audio disable in Dsclaler (maakt niet uit)
audio settings (in windows7-64bit): Geluid-opnemen-Lijningang dubbelklik& dan:
-tabblad Luisteren: aanvinken naar dit apparaat luisteren (standaardapparaat voor spelen).
(-tabblad niveaus: 100, studiokwaliteit)
& Dan moet je je audio op je tv-decoder maar manueel uitzetten.
Dit is dus weer belachelijk eenvoudig.
audio settings (in windows7-64bit): Geluid-opnemen-Lijningang dubbelklik& dan:
-tabblad Luisteren: aanvinken naar dit apparaat luisteren (standaardapparaat voor spelen).
(-tabblad niveaus: 100, studiokwaliteit)
& Dan moet je je audio op je tv-decoder maar manueel uitzetten.
Dit is dus weer belachelijk eenvoudig.