Skype laat HTTP verkeer stilvallen.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een nogal vreemd probleem. Namelijk het volgende: telkens als ik Skype open (op zowel Windows als OS X, verschillende computers, laatste versie van Skype) dan valt alle HTTP verkeer compleet weg gedurende enkele minuten (soms tot 10min). Na een tijd begint alles half en half terug in gang te geraken. Pagina's laden eerst traag (en half, prentjes die ontbreken enz) maar na een tijdje zit alles terug op volle snelheid.
Ik denk dat het enkel om HTTP verkeer gaat dat wegvalt aangezien dingen zoals Skype, MSN en bittorrent gewoon blijven doorgaan. BTV blijft ook werken.
Het is dus niet de verbinding die wegvalt. En het is elke keer reproduceerbaar. Ik heb de modem al meerdere malen gereboot, ook op het rode reset knopje gedrukt enz.
Iemand een idee wat die kan zijn ? Of gewoon eens de modem omruilen. Er lijkt mij gewoon iets mis te zijn met de modem. Ook als ik naar de 192.168.1.1 wil gaan dan gaat deze enorm traag. Dat was vroeger niet.
De problemen lijken gekomen te zijn sinds we overgestapt zijn op het nieuwe model HD decoder (we hadden eerst de originele HD decoder, maar die flipte compleet). Maar dat lijkt mij eerder compleet toevallig.

Modem BBox2 op VDSL2. En zoals gezegd, op verschillende computers en OS. Dus daar ligt het niet aan.

Iemand met een gelijkaardig probleem ?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

powaq schreef:Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een nogal vreemd probleem. Namelijk het volgende: telkens als ik Skype open (op zowel Windows als OS X, verschillende computers, laatste versie van Skype) dan valt alle HTTP verkeer compleet weg gedurende enkele minuten (soms tot 10min). Na een tijd begint alles half en half terug in gang te geraken. Pagina's laden eerst traag (en half, prentjes die ontbreken enz) maar na een tijdje zit alles terug op volle snelheid.
Ik denk dat het enkel om HTTP verkeer gaat dat wegvalt aangezien dingen zoals Skype, MSN en bittorrent gewoon blijven doorgaan. BTV blijft ook werken.
Het is dus niet de verbinding die wegvalt. En het is elke keer reproduceerbaar. Ik heb de modem al meerdere malen gereboot, ook op het rode reset knopje gedrukt enz.
Iemand een idee wat die kan zijn ? Of gewoon eens de modem omruilen. Er lijkt mij gewoon iets mis te zijn met de modem. Ook als ik naar de 192.168.1.1 wil gaan dan gaat deze enorm traag. Dat was vroeger niet.
De problemen lijken gekomen te zijn sinds we overgestapt zijn op het nieuwe model HD decoder (we hadden eerst de originele HD decoder, maar die flipte compleet). Maar dat lijkt mij eerder compleet toevallig.

Modem BBox2 op VDSL2. En zoals gezegd, op verschillende computers en OS. Dus daar ligt het niet aan.

Iemand met een gelijkaardig probleem ?
Verdikke ik heb nu toch wel net het zelfde probleem. Alleen wist ik de oorzaak niet?!
Het eerste wat ik doe als ik mijn computer opstart is skype aanzetten. Vandaar dat ik er nooit bij stil heb gestaan dat skype de boos doener zou kunnen zijn.
Ik het wel in mijn logs van mijn Sagem F@st gezien dat er enorm veel porten worden gebruik door skype.

Hopelijk word dit vlug gepatched, in de vorige versie zat er namelijk ook een bug in dat je in compacte modus geen games meer op full screen mode kon spelen.
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Kan je volgende setting eens proberen veranderen in skype:
Onder het menu extra ga je naar instellingen. Daarna kies je Geavanceerd en verbinding. Hier zie je een vinkje bij "Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende verbindingen". Deze moet je eens uitschakkelen en daarna opslaan. Je zal skype moeten herstarten, maar volgens mij gaat je probleem daarna opgelost zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

gr4vity schreef:Kan je volgende setting eens proberen veranderen in skype:
Onder het menu extra ga je naar instellingen. Daarna kies je Geavanceerd en verbinding. Hier zie je een vinkje bij "Gebruik poort 80 en 443 als alternatief voor inkomende verbindingen". Deze moet je eens uitschakkelen en daarna opslaan. Je zal skype moeten herstarten, maar volgens mij gaat je probleem daarna opgelost zijn.
Vinkje weggedaan, en hopelijk als ik morgen mijn pc opstart zal ik het probleem niet meer hebben.
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Is het daarmee opgelost?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

gr4vity schreef:Is het daarmee opgelost?
Het duurt minder lang de onderbreking maar toch nog niet compleet weg.

Heel raar!
Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Dat verhelpt niets bij mij spijtig genoeg (had het voordien al geprobeerd). Toch bedankt.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

BUMP: na enkele weken en enkele patches van skype later heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

zolang ik skype niet opstart -> full internet access.

Start ik skype op -> volledig netwerk zonder internet (dns issue???) maar ik kan dus wel degelijk bellen terwijl ik geen "internet" heb!
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Gebruikt Skype niet de uPNP functie van de router? Kan zijn dat skype die router zoveel werk geeft met uPNP dat die zich verslikt, en andere requests niet meer kan afhandelen...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Gebruikt Skype niet de uPNP functie van de router? Kan zijn dat skype die router zoveel werk geeft met uPNP dat die zich verslikt, en andere requests niet meer kan afhandelen...
Dacht ik ook, vandaar ik het vinkje bij "Activeer uPNP" heb weggedaan. Had ook iets gelezen ivm met DNS instellingen (even google dns used) maar ook dit werkte niet :(

EDIT: vinkje in opties van skype! Kan ik ook iets deactiveren in mijn S@gem, want atm zie ik niet echt iets?
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

uPNP kan je op je sagem ook disablen met:

javascript:mimic_button('navigator: 900..')
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:uPNP kan je op je sagem ook disablen met:

javascript:mimic_button('navigator: 900..')
thx, next step this evening! :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”