Goedendag,
wanneer ik inlog op mijn bbox 2 modem/router (192.168.1.1) staat er dat ik een maximum van 16mbps kan behalen. Vreemd, aangezien ik slechts 4.5mbps kan halen via het internet, maar nog vreemder is dat ik wel fatsoenlijk HD kanalen kan bekijken (die +-9mbps vereisen)
wat kan het probleem zijn? Dus om de een of andere rede, zelfs wanneer de digicorder uit staat, kan ik slechts 4mbps halen op internet, maar toch kan ik 9mbps halen via de digicorder ...
VDSL2 Internet / belgacom tv probleem
-
- Starter
via http://www.speedtest.net/ . Zowel via Wi-FI als LAN haal ik slechts 4,5 mbps.
Binnenbekabeling zal wel in orde zijn, anders zou het toch ook niet mogelijk zijn om betere snelheden te halen op de digicorder ?
Binnenbekabeling zal wel in orde zijn, anders zou het toch ook niet mogelijk zijn om betere snelheden te halen op de digicorder ?
-
- Starter
op dit moment wel ja, maar ook wanneer ik deze uitzet haal ik nog steeds slechts 4.5mbps
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Hoe weet je hoe snel de verbinding is op uw decoder???
Uw internet is altijd al 4,6Mbps geweest dus waarom is dit opeens een probleem?
Als je van de snelheid verhogingen op de hoogte bent, weet je ook dat ze pas sinds gisteren aan het upgraden zijn en je dus waarschijnlijk nog niet upgegrade bent.
Wie weet veranderd er niks voor jou als je te ver van de centrale/rop zit of als de kwaliteit van je lijn niet voldoet.
Als eens naar de dienst storingen gebeld?
Uw internet is altijd al 4,6Mbps geweest dus waarom is dit opeens een probleem?
Als je van de snelheid verhogingen op de hoogte bent, weet je ook dat ze pas sinds gisteren aan het upgraden zijn en je dus waarschijnlijk nog niet upgegrade bent.
Wie weet veranderd er niks voor jou als je te ver van de centrale/rop zit of als de kwaliteit van je lijn niet voldoet.
Als eens naar de dienst storingen gebeld?
-
- Starter
Als ik gemakkelijk digitaal HD kanalen kan bekijken wilt dat toch zeggen dat er 8-9mbps doorstroomt? Dus waarom zou ik dit dan niet op mijn pc kunnen krijgen ?
-
- Elite Poster
-Omdat je een abonnement hebt genomen met een snelheid van 4.6Mbps waarschijnlijk. Of sinds wanneer heb je dit probleem?The Hypnotoad schreef:Als ik gemakkelijk digitaal HD kanalen kan bekijken wilt dat toch zeggen dat er 8-9mbps doorstroomt? Dus waarom zou ik dit dan niet op mijn pc kunnen krijgen ?
-Omdat een deel gereserveerd blijft voor HD TV (wist niet dat deze 9Mbps nodig had).
-Omdat men pas gisteren is begonnen met upgraden.
-
- Starter
ik heb het abonnement van 18mbps
dit zegt mijn modem/router op 192.168.1.1:
Downstream line rate 16560 kbps
Upstream line rate 2064 kbps
Downstream Training Margin 25.7 dB
Het probleem heb ik sinds maandag wanneer ik ben overgeschakeld van ADSL naar VDSL2. Ik heb ook redelijk wat disconnects van de bbox 2. Om de 5 minuten disconnect ik wel eens voor 10 seconden (zowel wifi als LAN)
dit zegt mijn modem/router op 192.168.1.1:
Downstream line rate 16560 kbps
Upstream line rate 2064 kbps
Downstream Training Margin 25.7 dB
Het probleem heb ik sinds maandag wanneer ik ben overgeschakeld van ADSL naar VDSL2. Ik heb ook redelijk wat disconnects van de bbox 2. Om de 5 minuten disconnect ik wel eens voor 10 seconden (zowel wifi als LAN)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Mijn "best guess" is dat jouw profiel nog niet aangepast werd door Belgacom. Zelfs met een supersnelle VDSL verbinding, word jouw snelheid misschien nog altijd "gecapt" in de DSLAM op het niveau van de PPPoE sessie.The Hypnotoad schreef: Het probleem heb ik sinds maandag wanneer ik ben overgeschakeld van ADSL naar VDSL2....
Misschien moeten ze bij Belgacom jouw "speed optie" nog aktiveren ? (puur speculatie hoor).
Bel gewoon eens naar de klantendienst of storingen ...
Philippe
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
dan vind ik het toch maar raar dat het met de digicorder wel lukt.
Ach ja ik bel ze morgen wel
toch bedankt
Ach ja ik bel ze morgen wel
toch bedankt
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat is niet raar. VOIP krijgt de hoogste voorrang, dan is het Broadcast/VoD en pas als allerlaatste is er de best effort voor fast internet. M.a.w. je televisiekanaal zal altijd voorrang krijgen op je surfsnelheid. Volgens mij heb je een light abbonnement en sta je hier door nog op 4000. Dit is een policing op de BAS. Maar dit zou moeten opgewaardeerd worden naar 10000. Heb je al eens geherconnecteerd ? Probeer eens een power off/power on te doen van je BBOX2 zodat er een nieuwe PPPOE sessie wordt gemaakt.
Laatst gewijzigd door quistnix 02 maa 2010, 21:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Het feit dat je regelmatig disconnect en een lage snelheid hebt betekend dat je waarschijnlijk een slecht lijn hebt (kan binnen of buitenshuis zijn) of je splitter(s) verkeerd aangesloten is/zijn.
Dat je TV wel "9Mbps" aan kan en je internet niet, is omdat een deel voorbehouden blijft voor tv (ik surf liever iets trager dan dat mijn tv af en toe blijft hangen).
Blijft je TV verder spelen als het internet weg valt?
Dat je TV wel "9Mbps" aan kan en je internet niet, is omdat een deel voorbehouden blijft voor tv (ik surf liever iets trager dan dat mijn tv af en toe blijft hangen).
Blijft je TV verder spelen als het internet weg valt?
-
- Starter
Ok heb alles herstart en blijkt nu dat ik de volle 20mbps kan halen via LAN. Wireless nog altijd 4,6 maar dit zal na enige tijd wel opgelost raken.
Nu enkel nog de disconnects proberen op te lossen. Ja, de digitale TV blijft verder gaan wanneer het internet wegvalt.
Nu enkel nog de disconnects proberen op te lossen. Ja, de digitale TV blijft verder gaan wanneer het internet wegvalt.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Een tevreden poster uiteindelijk ?The Hypnotoad schreef:Ok heb alles herstart en blijkt nu dat ik de volle 20mbps kan halen via LAN. Wireless nog altijd 4,6 maar dit zal na enige tijd wel opgelost raken.