automatische overschakeling adsl -> vdsl2?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sub-0
Starter
Starter

Hey

Wij zijn hier thuis al jaren klant van Belgacom en hebben een gewoon Go abonnement en telefoonlijn. Wij hebben hier een oude maar degelijke Alcatel speedtouch home modem. (Deze modem zou een downloadsnelheid van 8 mbit/s moeten aankunnen.) Met de wijzigingen die doorgevoerd worden volgende maand, vroeg ik mij af of dit ook voor bestaande klanten geldt.

Ik heb enkele vragen ivm een eventuele omschakeling naar vdsl2.
Ik heb hier reeds gelezen dat het niet mogelijk is om met een andere modem als de bbox aangesloten te worden op het vdsl2 netwerk. Klopt dit?

Zullen er nog andere wijzigingen nodig zijn? zoals bvb speciale splitters? (1 a 2 jaar geleden heeft een technieker ervoor gezorgd dat ik van een 3mbit naar een 4 mbit/s lijn zit door oa die 5-polige stekker/splitters weg te doen en een ander 'bakske' te plaatsen)

Welke snelheid kan gegarandeerd worden? Als ik overschakel, wil ik wel een hogere snelheid. Of zou het mogelijk zijn om de snelheid van de huidige lijn op te trekken zonder vdsl?

Ik heb namelijk niet zo veel zin om voor verrassingen komen te staan bij het zien van mijn volgende rekening. Een nieuwe modem wil ik nog betalen maar geen technieker of andere extra kosten.

Alvast bedankt.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Als het bij jouw leverbaar is kun je overstappen naar VDSL2, dat kost normaal gezien 50 euro en je krijgt gratis de nodige bbox2 modem
Sub-0
Starter
Starter

Ah dat valt goed mee.
Ik neem aan dat je naar het gratis 0800 nummer moet bellen hiervoor of kan dit via e-Services van Belgacom?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

qless schreef:Als het bij jouw leverbaar is kun je overstappen naar VDSL2, dat kost normaal gezien 50 euro en je krijgt gratis de nodige bbox2 modem
Gratis en 50 euro in één zin? Hmmmm....
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

TomG schreef:
qless schreef:Als het bij jouw leverbaar is kun je overstappen naar VDSL2, dat kost normaal gezien 50 euro en je krijgt gratis de nodige bbox2 modem
Gratis en 50 euro in één zin? Hmmmm....
Toch is het zo. De modem is altijd al gratis geweest (bbox en 2 iig) bij een aansluiting.

@OP: Bel naar de helpdesk en zeg dat ge niet tevreden zijt over de snelheid, dan krijgt ge die omschakeling naar VDSL2 gratis ipv €50.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

ja of zeggen dat ge naar telenet gaat om hogere snelheiod en het u niets kost dat je een speciaal aanbod hebt gekregen van telenet.
je moet alles gratis kunnen krijgen je moet soms vele keren zagen en bellen maar het loont
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:ja of zeggen dat ge naar telenet gaat om hogere snelheiod en het u niets kost dat je een speciaal aanbod hebt gekregen van telenet.
je moet alles gratis kunnen krijgen je moet soms vele keren zagen en bellen maar het loont
en in zagen, zijt ge goed hoor, als ik zo al uw commentaar hier lees. :-D :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

idd maar het loont en dat is wat telt.
Wat ben je als klant om € te betalen waar ge niks aan hebt !!!!
Dit heb ik ook gebruikt bij mijn laatste mail naar jullie dat bij proximimis mobistar telenet base enz verandering niets kost.
Dat belgacom de enige operator is die kosten aanrekend waar een klant niks aan heeft !!!!
Blijkbaar heeft het geholpzn want ik heb mijn verandering naar pack gratis gekregen.
Eigenlijk zouden ze moeten in belgie moeten afstappen van het feit dat nen klant moet betalen om klant te MOGEN komen !
Dat is een schande
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

proximusboyke schreef:ja of zeggen dat ge naar telenet gaat om hogere snelheiod en het u niets kost dat je een speciaal aanbod hebt gekregen van telenet.
Is mij ook al vaak gelukt bij Belgacom. Gewoon bellen en zeggen dat ge een veel interessanter aanbod hebt. Zo kreeg ik vroeger regelmatig 1 of 2 maanden gratis ADSL. Ondertussen ben ik weg bij Belgacom, dus ik weet niet hoe het daar nu werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”