ftp-server (MyBook World) via Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DeGeert
Starter
Starter

Hey,

Sinds enkele dagen heb ik een MyBook World Edition van 1 Tb in mijn bezit. Dit is een externe harde schijf met NAS-mogelijkheden, en beschikt dus over een netwerkaansluiting. Ik heb deze geïnstalleerd op mijn studio, waar ik een Telenet internet-aansluiting heb. Meer bepaald gaat het om een modem Motorola SB5101E SurfBoard, verbonden met een D-Link DES-1005D Switch. Vervolgens zijn op deze switch onder andere de HD Digicorder, een D-Link DWL-G700AP wifi en ook de MyBook World aangesloten.

Alles werkt naar behoren, maar wanneer ik de MyBook van buiten het netwerk tracht te bereiken met behulp van ftp, loopt het ergens fout... :-( Wanneer ik (buiten het netwerk) de MyBook opzoek volgens ftp://username@ipadress met het ip-adres van de MyBook, geeft dit geen resultaat en geraak ik niet op de schijf. Doe ik echter hetzelfde vanop mijn laptop waarmee ik de MyBook heb geïnstalleerd, dan lukt het wel via ftp. :???: Dit zowel binnen het netwerk op mijn studio als erbuiten, bijvoorbeeld bij mij thuis (eveneens Telenet-aansluiting). Als ftp-server gebruik ik gewoon Windows verkenner (XP) of Mozilla Firefox.

In de instellingen van de MyBook staat ftp ingeschakeld, volgens de default-poort 21. Nu heb ik reeds opgevangen dat bij Telenet alle poorten onder 1024 geblokkeerd staan of dat je soms poorten moet forwarden. Ik heb getracht de poort te wijzigen, bv. naar 8000 aangezien de MyBook zelf een range aangeeft van 8000 tot 8999 als beschikbare poorten. In dat geval kan ik echter ook op mijn laptop de MyBook niet meer vinden, via ftp althans.

Iemand enig idee hoe ik ook van buitenaf toegang kan hebben tot mijn MyBook? Via ftp op eender welke pc, Telenet aansluiting of niet...? :???:

Alvast bedankt!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ftp is poort 21 telenet blokeert alle poorten onder de 1024, gebruik een alternatieve poort. boven dat cijfer en het zal wel werken, ..
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Of gooi Telenet buiten en vervang die door een provider die niet alles dichtzet.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Heb je op je router een mapping gemaakt van buiten naar je MyBook?
Heet meestal iets zoals "virtual server" of zo in het menu van je router.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Of port forwarding.
DeGeert
Starter
Starter

Problem solved! :)

Het was zo eenvoudig als de poort op bvb. 8000 zetten en dan te surfen naar het correcte en volledige adres ftp://username@ipadress:8000/

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”