Hallo,
Het is me niet echt duidelijk welke versie van firmware ik op mijn hero heb ?
Er staat wel duidelijk firmware versie 1.5 maar verder staat er ook build:2.73.1100.5
Op de site van htc spreken ze van een rom versie:
http://www.htc.com/nl/SupportViewNews.a ... ews_id=513
Maar de mijne lijkt toch recenter, maar ik lees overal dat firmware 2.0 reeds uit is en binnenkort firmware 2.1
Toestel is slechts enkele dagen oud
Maar echte firmware vind ik niet op de site van htc ??
htc hero
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb mijn HTC Hero sinds vorige woensdag, en daar staat dezelfde build op die je vermeldt (2.73.1100.5), volgens mij zijn alle builds die je op de site van HTC kan vinden een lager getal (2.73.xxx.x) met xxx < 1100, daaruit besluit ik dat we momenteel de laatste versie hebben ...
Om een andere ROM te kunnen downloaden van hun site, moet je trouwens je serie-nr opgeven en wanneer je dat probeert, krijg je overal de melding dat deze niet van toepassing is voor jou ...
Wat die firmware-versie 1.5 betreft ... er is bekend gemaakt dat in maart een nieuwe ROM zal uitgebracht worden op basis van de nieuwe Android 2.1 (die oa bestandsoverdracht via bluetooth zal ondersteunen ed ...). Momenteel draait de Hero nog op Android 1.5 ... zie: http://www.techzine.nl/nieuws/22474/and ... eraan.html
Eerder (eind okt 2009) was er de melding dat er een update naar Android 2.0 zou komen, maar dat deze even op zich liet wachten, daar er aanpassingen aan de Sense software nodig zijn (die op de Hero draait) ... ik vermoed dat ze halverwege besloten hebben meteen voor 2.1 te gaan en er dus geen officiële 2.0 is gekomen (of zal komen). Je vindt trouwens wel mensen die zelf beginnen updaten, nadeel is dat je gsm dan vrij buggy draait en vooral de hele Sense (widgets ed) het niet meer (deftig) doen.
Gewoon een maand geduld hebben (hopelijk houden ze zich aan de vooropgestelde release datum).
Om een andere ROM te kunnen downloaden van hun site, moet je trouwens je serie-nr opgeven en wanneer je dat probeert, krijg je overal de melding dat deze niet van toepassing is voor jou ...
Wat die firmware-versie 1.5 betreft ... er is bekend gemaakt dat in maart een nieuwe ROM zal uitgebracht worden op basis van de nieuwe Android 2.1 (die oa bestandsoverdracht via bluetooth zal ondersteunen ed ...). Momenteel draait de Hero nog op Android 1.5 ... zie: http://www.techzine.nl/nieuws/22474/and ... eraan.html
Eerder (eind okt 2009) was er de melding dat er een update naar Android 2.0 zou komen, maar dat deze even op zich liet wachten, daar er aanpassingen aan de Sense software nodig zijn (die op de Hero draait) ... ik vermoed dat ze halverwege besloten hebben meteen voor 2.1 te gaan en er dus geen officiële 2.0 is gekomen (of zal komen). Je vindt trouwens wel mensen die zelf beginnen updaten, nadeel is dat je gsm dan vrij buggy draait en vooral de hele Sense (widgets ed) het niet meer (deftig) doen.
Gewoon een maand geduld hebben (hopelijk houden ze zich aan de vooropgestelde release datum).
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb heel lang getwijfeld of ik wel een smartphone nodig had & ik denk niet dat ik die echt nodig heb, maar de HTC Hero doet alles wat mijn Nokia (3109 classic) kon (bluetooth met de carkit en directe sync met lotus notes (laptop van 't werk) oa) en is daarnaast gewoon leuk speelgoed.conehead schreef:En content van uw toestel
Qua keuze was het vooral twijfelen tussen deze, wachten op een nieuwe HTC (of Nexus One) of die Nokia (waar hier nog een lange discussie aan gewijd werd) of eventueel zelfs een iPhone. Ik ken ook een paar mensen die een HTC Hero hebben en daar enorm tevreden over zijn.
En ja, het is nog maar een korte tijd, maar ik ben blij met mijn keuze. De batterij gaat heel snel leeg, maar da's logisch want ik kan er geen 10 minuten vanaf blijven, dat zal dus wel beteren, eens "het nieuw" ervan af is ...
Heb eigenlijk nog geen grote nadelen kunnen ontdekken. Vooral die bestandsoverdracht via bluetooth (hopelijk met Android 2.1) zou nog welkom zijn ...
En filmpjes afspelen is niet echt geweldig, maar da's voor mij eerlijk gezegd ook geen prioriteit. Er is nog altijd PC & laptop daarvoor, 't is wel leuk dat ge overal een beetje het nieuws en facebook/twitter kunt volgen ... En er zijn genoeg nuttige/leuke apps.
Foto-kwaliteit is redelijk (alleen spijtig dat er geen licht op zit).
En jij?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik ben alvast heel tevreden, enkel jammer dat de connectie met exchange 2010 niet wil lukken en het gekende probleem met certificaten ...
Maar verder heb ik geen spijt van mijn aankoop, vorige toestel was trouwens al enkele jaartjes oud en was dringend aan iets nieuws toe ...
Het was een android ofwel wachten op de windows mobile 7 maar die komt wellicht pas eind dit jaar uit en dat was me net iets te lang
Maar verder heb ik geen spijt van mijn aankoop, vorige toestel was trouwens al enkele jaartjes oud en was dringend aan iets nieuws toe ...
Het was een android ofwel wachten op de windows mobile 7 maar die komt wellicht pas eind dit jaar uit en dat was me net iets te lang
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb mijn Hero nu enkele weken en ben er heel tevreden over. Ik kom van een nokia 3500 classic, maar die viel af en toe uit.
Qua functionaliteit ben ik tevreden, en ook qua batterijduur, dit was een - punt las ik overal, maar mijn Hero gaat toch een kleine week mee. (vooral bellen, smsen en mails checken).
PS : op de site van HTC moet je eens kijken naar de updates voor Orange, deze zouden normaal wel moeten gaan.
Qua functionaliteit ben ik tevreden, en ook qua batterijduur, dit was een - punt las ik overal, maar mijn Hero gaat toch een kleine week mee. (vooral bellen, smsen en mails checken).
PS : op de site van HTC moet je eens kijken naar de updates voor Orange, deze zouden normaal wel moeten gaan.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
reyntjensw schreef:mijn Hero gaat toch een kleine week mee

Hier moet ik toch echt elke nacht laden hoor. M.a.w. hij zou allicht nét 24u meegaan, maar veel langer niet denk ik... Data (EDGE/3G & wifi) staat wel continu aan en er draait wel het e.e.a. in de achtergrond, maar toch, een week vind ik straf!

ooh. shiny.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Je kan bvb Locale installeren en 's nachts je wifi/data uitzetten... dan bespaar je al wat nutteloos batterijgebruik 

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)