De prijzen voor de courantste breedbandinternetverbindingen (verbindingen met een downloadsnelheid van meer dan 2Mbps) zijn met bijna 30 procent gedaald tussen begin 2008 en midden 2009. Dat antwoordt minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne op een vraag van senator Pol Van Den Driessche (CD&V).
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100216_117
Prijs breedbandverbindingen met bijna 30 procent gedaald
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Welke prijsdalingen ? De prijzen blijven gewoon even duur, enkel de specificaties worden zachtjes geupdate.
Het is toch ook niet omdat er nu een snelle Core i7 is dat je een oude Pentium koopt en besluit dat daarom een PC goedkoper is geworden
Topformules zoals FiberNet 100 Shakes (133 euro/maand) kosten in de buurlanden, en zelfs in Brussel amper de helft !
Het is toch ook niet omdat er nu een snelle Core i7 is dat je een oude Pentium koopt en besluit dat daarom een PC goedkoper is geworden

Topformules zoals FiberNet 100 Shakes (133 euro/maand) kosten in de buurlanden, en zelfs in Brussel amper de helft !
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik geloof niet in een vierde gsm operator. Zoals Bellens al zei, op de telecommunicatiemarkt zijn de bedrijven aan het convergeren, nu moet er een vierde operator komen? Welk (idioot) bedrijf gaat miljarden investeren in een land waar de mobiele markt gedomineerd wordt door Proximus, met Mobistar en BASE als achtervolgers.
Door de vele verschillende tarieven die alle operatoren hanteren gaat het er ook zeker niet makkelijker op worden voor de consument om een product te pakken dat bij hem past.
Zo'n vierde operator mag er dan theoretisch komen, eerst moeten ze wel nog een degelijk netwerk opbouwen dat zeker jaren (minstens 3) in beslag neemt. Kijk maar naar Frankrijk. Free (ofzoiets) zal pas over 3 jaar iets degelijks kunnen afleveren.
Telenet en Voo samenwerken? Telenet kan nog íets doen in Vlaanderen, maar in Wallonië is geen geld voor zoiets. Hun kabelnetwerk is nu al zeer zwak (in vergelijking met Vlaanderen).
Ik zie niet in hoe een operator in België een miljardennetwerk moet uitbouwen dat minstens nationaal dekt (wie gaat er anders naartoe gaan?), tarieven die veel lager zijn (want wie stapt er nu over naar iets als een product amper een eurocent goedkoper is).
Dat de prijs van een breedbandverbinding gedaald is? Ja en neen. Door de kleine operatoren ongetwijfeld. Maar dan kan de kost van een vaste lijn niet meegerekend worden. (anders is de prijs dezelfde of zelfs gestegen)
In juli 2010 zal de prijs van een volwaardige breedbandverbinding bij Telenet wel gezakt zijn.
ExpressNet anno januari 2010= 15/1 Mbps/25 GB voor 42,91 euro, ComfortNet anno juli 2010= 15/1 Mbps/50 GB voor 30,64 euro.
Door de vele verschillende tarieven die alle operatoren hanteren gaat het er ook zeker niet makkelijker op worden voor de consument om een product te pakken dat bij hem past.
Zo'n vierde operator mag er dan theoretisch komen, eerst moeten ze wel nog een degelijk netwerk opbouwen dat zeker jaren (minstens 3) in beslag neemt. Kijk maar naar Frankrijk. Free (ofzoiets) zal pas over 3 jaar iets degelijks kunnen afleveren.
Telenet en Voo samenwerken? Telenet kan nog íets doen in Vlaanderen, maar in Wallonië is geen geld voor zoiets. Hun kabelnetwerk is nu al zeer zwak (in vergelijking met Vlaanderen).
Ik zie niet in hoe een operator in België een miljardennetwerk moet uitbouwen dat minstens nationaal dekt (wie gaat er anders naartoe gaan?), tarieven die veel lager zijn (want wie stapt er nu over naar iets als een product amper een eurocent goedkoper is).
Dat de prijs van een breedbandverbinding gedaald is? Ja en neen. Door de kleine operatoren ongetwijfeld. Maar dan kan de kost van een vaste lijn niet meegerekend worden. (anders is de prijs dezelfde of zelfs gestegen)
In juli 2010 zal de prijs van een volwaardige breedbandverbinding bij Telenet wel gezakt zijn.
ExpressNet anno januari 2010= 15/1 Mbps/25 GB voor 42,91 euro, ComfortNet anno juli 2010= 15/1 Mbps/50 GB voor 30,64 euro.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Er zijn meer dan de drie grote. Hierdoor zijn er volgens mij toch genoeg tarieven die moeten passen bij bepaalde klanten.Avenger 2.0 schreef:Een 4de gsm provider is inderdaad overbodig. Liever een 3de grote ISP...
De mensen meer doen overstappen op andere formules moet.
En ipv de mensen de laten vastzitten aan een contract van 24 maanden, verkort een contract naar 18 maanden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Die bron zullen we maar gewoon negeren (niet betrouwbaar genoeg, incompetent,...).r2504 schreef:De prijzen voor de courantste breedbandinternetverbindingen (verbindingen met een downloadsnelheid van meer dan 2Mbps) zijn met bijna 30 procent gedaald tussen begin 2008 en midden 2009. Dat antwoordt minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne op een vraag van senator Pol Van Den Driessche (CD&V).
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100216_117
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 12 keer
Prijs is zelfs meer gedaald , voor de meeste gezinnen ( zie analyse edpnet ) is inderdaad breedband veel goedkoper geworden.
Niemand verplicht u van 40 € te betalen bij telenet of belgacom
FYI, dommel aanbieding ( 15 € / maand )
maximum 4,6 mbps downloadsnelheid (1)
maximum 512 kbps uploadsnelheid (1)
30 gb downloadverkeer per maand
Niemand verplicht u van 40 € te betalen bij telenet of belgacom
FYI, dommel aanbieding ( 15 € / maand )
maximum 4,6 mbps downloadsnelheid (1)
maximum 512 kbps uploadsnelheid (1)
30 gb downloadverkeer per maand
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Blijkbaar is Q al vergeten dat in die periode Belgacom zijn discovery line (telefoonlijn voor mensen die eigenijk geen telefoon vragen maar enkel adsl internet willen ...) verhoogde van 6.5 naar net geen 10 euro per maand.
Als je prijzen wil vergelijken moet je immers uitgaan van het basisprodukt: iemand wil een adsl internetverbinding ? Dan moet je de prijs met ofwel een discoveryline erbij ofwel de raw copper fee die de provider jou zal aanrekenen vermelden. Bovenstaande Dommel prijs is dus misleidend: er komt nog 13.5 euro bij als je geen telefoonlijn neemt bij Belgacom.
Daarnaast stel ik mij ook de vraag wat een breedbandverbinding is. Meer dan 2 mbps staat in het artikel. Maar we weten uit een nederlandse studie dat meer dan de helft van de adsl aansluitingen minder dan 50 % halen van wat er op papier stond. In België - weet ik uit eigen ervaring - is het zeker niet beter.
Zelf zit ik nog bij T2, noemt nu Base. Dat was vooral omdat daar de raw copper fee nog meeviel. In theorie een snelheid van 4 Mbs, in praktijk op piekuren ('s avonds) gaat het soms onder de 1 Mbs. Dat is dus geen breedbandverbinding meer. Ik ga het jaarcontract dan ook niet verlengen.
Suggesties voor een goede adsl verbinding (ik heb geen vaste telefoonlijn nodig) tegen een gunstige prijs altijd welkom. Ik wil geen snelheidsproblemen meer maar downloadvolume hoeft niet gigantisch te zijn (30 Gig is meer dan genoeg). En oh ja, het kan niet anders dan via adsl of vdsl varianten want telenet kan geen digtitale diensten leveren op mijn huisadres !
Als je prijzen wil vergelijken moet je immers uitgaan van het basisprodukt: iemand wil een adsl internetverbinding ? Dan moet je de prijs met ofwel een discoveryline erbij ofwel de raw copper fee die de provider jou zal aanrekenen vermelden. Bovenstaande Dommel prijs is dus misleidend: er komt nog 13.5 euro bij als je geen telefoonlijn neemt bij Belgacom.
Daarnaast stel ik mij ook de vraag wat een breedbandverbinding is. Meer dan 2 mbps staat in het artikel. Maar we weten uit een nederlandse studie dat meer dan de helft van de adsl aansluitingen minder dan 50 % halen van wat er op papier stond. In België - weet ik uit eigen ervaring - is het zeker niet beter.
Zelf zit ik nog bij T2, noemt nu Base. Dat was vooral omdat daar de raw copper fee nog meeviel. In theorie een snelheid van 4 Mbs, in praktijk op piekuren ('s avonds) gaat het soms onder de 1 Mbs. Dat is dus geen breedbandverbinding meer. Ik ga het jaarcontract dan ook niet verlengen.
Suggesties voor een goede adsl verbinding (ik heb geen vaste telefoonlijn nodig) tegen een gunstige prijs altijd welkom. Ik wil geen snelheidsproblemen meer maar downloadvolume hoeft niet gigantisch te zijn (30 Gig is meer dan genoeg). En oh ja, het kan niet anders dan via adsl of vdsl varianten want telenet kan geen digtitale diensten leveren op mijn huisadres !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Het is overigens ook wel ironisch dat er maar pas wat begint te bewegen als een andere monopolist, met name MS, klacht neerlegt ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die is er ooit eens geweest, wat zou daar mee gebeurd zijn?Avenger 2.0 schreef:Een 4de gsm provider is inderdaad overbodig. Liever een 3de grote ISP...
SELECT * FROM users WHERE clue >0;