Virus
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Ik krijg van een vriend het volgende door gestuurd, dat ik naar het volgende moet zoeken en verwijderen " jdbgm met een beertje " maar na het zoeken vind ik " jdbgmgr " in c:\windows\system32 " maar ik heb bij het scannen met verschillende programs niets ontdekt, Mag dit verwijderd worden
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Symantec geeft hier een lijst met meer Info over hoax.
Symantec Security antwoord: Deze hokuspokus komt normaal in de vorm van een e-mail aan. De inhoud ervan bevat die nep verwittigingen, die het enkel op
of veronzekerde gebruikers gemunt hebben. De beste methode om deze hokuspokus-email bloot te leggen.
Raadpleeg telkens deze bladzijde, als je een dergelijke mail, welke er uitziet als een valse virusmelding.
(tot hier de vrije vertaling)
Symantec Security antwoord: Deze hokuspokus komt normaal in de vorm van een e-mail aan. De inhoud ervan bevat die nep verwittigingen, die het enkel op

Raadpleeg telkens deze bladzijde, als je een dergelijke mail, welke er uitziet als een valse virusmelding.
(tot hier de vrije vertaling)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 20 maa 2004, 10:07, in totaal 1 gewijzigd.

Pengu > het IP-adres dat je toont is niet het mijne
maar anders toch goed gevonden > hoe doe je dit ?
maar anders toch goed gevonden > hoe doe je dit ?
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Kzal het ietske meer in detail uitleggen
.
Bij elke aanvraag van een bestand (html-pagina, afbeelding) stuurt je browser een request door met een aantal headers. In die headers zit de naam van je browser, je ip-adres en je OS. Door het ip-adres te resolven kom je meestal de provider te weten (dat het laatste gedeelte voor de .be). En zo heb je ongeveer alle info die je daar ziet staan. Dan is het maar een kwestie van een tekstje samen te stellen en die op een afbeelding te plaatsen, een beetje zoals de afbeeldingen die onderaan mijn signature staan

Bij elke aanvraag van een bestand (html-pagina, afbeelding) stuurt je browser een request door met een aantal headers. In die headers zit de naam van je browser, je ip-adres en je OS. Door het ip-adres te resolven kom je meestal de provider te weten (dat het laatste gedeelte voor de .be). En zo heb je ongeveer alle info die je daar ziet staan. Dan is het maar een kwestie van een tekstje samen te stellen en die op een afbeelding te plaatsen, een beetje zoals de afbeeldingen die onderaan mijn signature staan

SeNsEi Ze0n > volgens The Oddity - my IP -test heb ik 213.x1.x2.138 . volgens Pengu zou het zijn 213.x1.x2.136I (staat nog een I achter wat normaal toch niet kan ??)
welk van de twee is nu juist ??
provider is inderdaad Telenet maar bij mijn weten gebruik ik geen proxy-server. (bij extra > internetopties > verbindingen > Lan-instellingen > proxyserver is niet aangevinkt.)
maak wel verbinding met het internet via een Lan & ICS > misschien heeft dat er iets mee te maken ??
welk van de twee is nu juist ??
provider is inderdaad Telenet maar bij mijn weten gebruik ik geen proxy-server. (bij extra > internetopties > verbindingen > Lan-instellingen > proxyserver is niet aangevinkt.)
maak wel verbinding met het internet via een Lan & ICS > misschien heeft dat er iets mee te maken ??
Modbreak:
SeNSEi Ze0n
SeNSEi Ze0n
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
yep , ben 100 % zeker dat het resultaat niet hetzelde is.SeNsEi Ze0n schreef:ben je zeker dat ze niet beiden hetzelfde zijn? (want de image is soms onduidelijk vind ik persoonlijk-
Is mij trouwens al opgevallen dat wanneer ik "mijn IP - test " doe via een andere link (http://www.sinc.sunysb.edu/cgi-bin/MyIP) een ander resultaat krijg dan de test van The Oddity!
nu, hetgeen Pengu mij toont is hetzelde resultaat dan hetgeen mij de bovenstaande link geeft en dus niet hetzelfde dan "The Oddity-test"
voor zover ik kan zien is het IP-adres van The Oddity-test het juiste (dit IP-adres vind ik terug in mijn modem gegevens)
Heeft dit probleem er misschien mee te maken dat we problemen ondervinden bij het maken van een point-to-point verbinding (voor bvb. sommige games online)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Op dezelfde pop-up zie je ook iets staan over 'gebruik automatisch configuratie script' . Wanneer dat aangevinkt staat dan wordt/(werd?) de proxy automatisch gebruikt (instelling door Telenet).Anonymous schreef:provider is inderdaad Telenet maar bij mijn weten gebruik ik geen proxy-server. (bij extra > internetopties > verbindingen > Lan-instellingen > proxyserver is niet aangevinkt.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Sommige scripts zijn slimmer dan andere. Je kan aan de header zien of het een proxy betreft want in dat geval staat ook het echte IP in de header vermeldt (meestal, behalve by ano-proxy). Veel scripts houden daar geen rekening mee.Anonymous schreef:Is mij trouwens al opgevallen dat wanneer ik "mijn IP - test " doe via een andere link (http://www.sinc.sunysb.edu/cgi-bin/MyIP) een ander resultaat krijg dan de test van The Oddity!
nu, hetgeen Pengu mij toont is hetzelde resultaat dan hetgeen mij de bovenstaande link geeft en dus niet hetzelfde dan "The Oddity-test"
voor zover ik kan zien is het IP-adres van The Oddity-test het juiste (dit IP-adres vind ik terug in mijn modem gegevens)
Het lijkt er op dat je indedaad een proxy gebruikt.
klopt als een bus A2FLimburg > thanksA2FLimburg schreef:Op dezelfde pop-up zie je ook iets staan over 'gebruik automatisch configuratie script' . Wanneer dat aangevinkt staat dan wordt/(werd?) de proxy automatisch gebruikt (instelling door Telenet).
heb dit weggevinkt en heb bij beide testen nu hetzelfde IP-adres.
Ik meen mij te herinneren dat wanneer ik dit vroeger niet aanvinkte en in het veld invulde : http://pac.telenet.be:8080 dat ik dan geen internetverbinding had ??
Wat is de drijfveer bij Telenet om al dan niet gebruik te maken van een proxy ??
En wat doe ik nu het best > opnieuw aanvinken of niet ???
Best uitgevinkt laten. Al een aantal maanden stelt Telenet de proxy niet meer verplicht. Het heeft meestal voordelen geen proxy te gebruiken.