Internet Light wordt Internet Comfort

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

De snelheid wordt "tot 12 Mbps". Betekent dit dan VDSL2 , indien mogelijk ?
Dan is't interessant. Of blijf je zitten met ADSL/ADSL2 ?
De technische omschrijvingen bij Belgacom zijn altijd vaag !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Dat hangt er vanaf wat er bij u beschikbaar is. Doe de Belgacom TV test: 2 HD streams betekent VDSL2.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat Comfort toch wel via VDSL2 zal gaan. Lijkt me logisch, nee? Een 12/1 Mb-profiel bestaat niet op ADSL2+, wel op VDSL2.
Zou trouwens ook perfect passen binnen het plan dat Belgacom alle klanten op VDSL2 zet. Eerst waren dat Go en Plus, nu daarbij nog Light.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

MarkDM schreef:De snelheid wordt "tot 12 Mbps". Betekent dit dan VDSL2 , indien mogelijk ?
Dan is't interessant. Of blijf je zitten met ADSL/ADSL2 ?
De technische omschrijvingen bij Belgacom zijn altijd vaag !
Ja, maar de nadruk ligt vooral op "indien mogelijk".
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Ik denk dat Comfort toch wel via VDSL2 zal gaan. Lijkt me logisch, nee? Een 12/1 Mb-profiel bestaat niet op ADSL2+, wel op VDSL2.
Zou trouwens ook perfect passen binnen het plan dat Belgacom alle klanten op VDSL2 zet. Eerst waren dat Go en Plus, nu daarbij nog Light.
Sorry, maar dat is geen Belgacom plan. Light en Budget en zelfs DTV only werden zonder onderscheid op VDSL2 gebracht indien er VDSL2 beschikbaar was. Komt er dus gewoon op neer wat de beste DSL technologie is voor de klant (onafhankelijk van zijn abonnementstype).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef:Sorry, maar dat is geen Belgacom plan. Light en Budget en zelfs DTV only werden zonder onderscheid op VDSL2 gebracht indien er VDSL2 beschikbaar was. Komt er dus gewoon op neer wat de beste DSL technologie is voor de klant (onafhankelijk van zijn abonnementstype).
"en zelfs DTV only". Tja, op een gewone ADSL-lijn is het vooralsnog onmogelijk om twee HD-streams te ontvangen, laat staan één. Dus die "zelfs DTV only" mag gevallen laten worden.
Voorheen: Light en Budget enkel op VDSL2 wanneer in combinatie met BGCTV.
quistnix
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:"en zelfs DTV only". Tja, op een gewone ADSL-lijn is het vooralsnog onmogelijk om twee HD-streams te ontvangen, laat staan één. Dus die "zelfs DTV only" mag gevallen laten worden.
Ik begrijp je niet. Op een gewone ADSL-lijn is Belgacom TV (commercieel) onmogelijk. Er is minstens ADSL2+ of VDSL(1) nodig. Het abonnement "DTV only" geldt zowel voor ADSL2+, VDSL en VDSL2. Het is een abonnement zonder internet én zonder VOIP. Hiervoor is het principe van "agnosticy" in het leven geroepen, en dit een paar jaar geleden. Het betekent dat de beste (technologische) techniek automatisch word gekozen. En dit, en ik herhaal het, ongeacht het type van abonnement. Het is niet zo dat een Go of een Plus voorrang kreeg in deze selectie !
Lord Utopia
Erelid
Erelid

quistnix schreef:Ik begrijp je niet. Op een gewone ADSL-lijn is Belgacom TV (commercieel) onmogelijk. Er is minstens ADSL2+ of VDSL(1) nodig. Het abonnement "DTV only" geldt zowel voor ADSL2+, VDSL en VDSL2. Het is een abonnement zonder internet én zonder VOIP. Hiervoor is het principe van "agnosticy" in het leven geroepen, en dit een paar jaar geleden. Het betekent dat de beste (technologische) techniek automatisch word gekozen. En dit, en ik herhaal het, ongeacht het type van abonnement. Het is niet zo dat een Go of een Plus voorrang kreeg in deze selectie !
Alee, een ADSL2+-lijn met een 4,6 Mbps-profiel. ;)
Je hoeft me alles niet uit te leggen hoor. Zoals ik zei: enkel Go en Plus gingen op VDSL2. Light en Budget gingen op ADSL. Enkel in combinatie met BelgacomTV ging internet Light/Budget op VDSL2.
olitox
Member
Member

Nieuwe klanten worden sowieso op VDSL2 gezet, als ze nu een budget/light/go of plus nemen, of ze het nu met of zonder tv nemen, nieuwe klanten gaan sowieso op VDSL2, ALS VDSL2 beschikbaar is natuurlijk.

Ze gaan nooit mensen op ADSL/(2+) zetten als er vdsl2 beschikbaar is. Voor bestaande INTERNET klanten die op ADSL/(2+) zitten, zullen ze alleen op VDSL2 mogen overstappen als ze belgacom tv erbij nemen, of als ze hun abonnement stoppen en een nieuw abonnement aangaan. Je kan niet zomaar overschakelen van adsl/(2+) naar vdsl2.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

olitox schreef:Je kan niet zomaar overschakelen van adsl/(2+) naar vdsl2.
Oh leuk... je mag dus wel een abonnement nemen (en betalen) met 20 Mbps specificaties, maar de kans dat je dat kan halen is enorm klein !

BGC zou ADSL(2+) gewoon zo snel mogelijk moeten uitroeien wil het ernstig genomen worden.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

r2504 schreef:
BGC zou ADSL(2+) gewoon zo snel mogelijk moeten uitroeien wil het ernstig genomen worden.
Niet alleen daarvoor zou Belgacom adsl(2+) moeten uitroeien, zonder adsl(2+) in de straat zou vdsl2 veel hogere downloadsnelheden kunnen krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”