Zijn GSM prijzen te onderhandelen in een winkel?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vraag is, hebben verkopers in winkels wat "ruimte" om prizen te laten zakken? Bv als bij Base Nokia koopt met data plan en dan vraagt of dat je korting kan krijgen op GSM? Op data plan ga je natuurlijk geen korting krijgen, dat weet ik zo :)

Vraag is ontstaan na lezen van dit (over VS)
http://www.boygeniusreport.com/2010/02/ ... +Report%29
Buy at the end of the month or during bad weather. It’s funny, but the best time to buy a phone is at the end of the month. Every store has a quota to hit and the sales reps are a lot more tempted to make a good deal if it’s the end of the month. They’ll most likely be offering better discounts to try and get those final sales for their quota. Also, on days when the weather is really bad, the store has probably been slow most of the day and the reps are bored. We’re not kidding. They’ll want to talk to you and want to sell you something. The sales reps have probably made nothing in terms of money for that day and they’ll be eager to try and make a deal for you.
Artikel gaat verder, maar je krijgt wel een idee. Iemand ervaring bij onze mobiele providers? Heeft iemand daar gewerkt? Of mss phone house en dergelijke
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik betwijfel zwaar of je bij the phone house zou kunnen afbieden. Als je dat probeert dan zeggen ze dat ze reeds de goedkoopste van de markt zijn. GSM's zijn geen producten waarop je probeert af te bieden, dat gevoel heb ik er toch bij.

Je kan het altijd eens proberen en laat het dan weten hoe het afgelopen is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Mobile Viking schreef:Als je dat probeert dan zeggen ze dat ze reeds de goedkoopste van de markt zijn.
Misschien een uniek voorbeeld, maar voor een Nokia 5800 is Vandenborre (toch ook niet echt een referentie voor goedkope telefoons) reeds 20 euro goedkoper dan The Phonehouse.

Je kijkt dus beter even rond op internet... is eenvoudiger dan in een winkel te gaan onderhandelen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik denk dat belangrijkste punt hier is: op wat krijgen verkopers commissie?

Ik zie phone house niet direkt onder prijs gaan dan als je bv naar base, mobistar, proximus shop stapt en robeert een abbo af te sluiten. Dan is de kost van GSM peanuts ivm geld dat je betaalt op 1-2 jaar
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”