Na Antwerpen blijkt nu Brussel het volgend 'slachtoffer' van het Vlaams Blok. De extreep-rechtse partij zette de interne boekhouding 2002 van Brussels minister Eric Tomas (PS) online. Brussels parlementslid Dominique Lootens beweert dat zo alle laakbare feiten uit de wereld moeten worden geholpen.
Lootens zegt aan Het Laatste Nieuws dat het Blok zo wel moet handelen daar het Blok de betrokken minister niet in het parlement kan interpelleren over bepaalde uitgavenposten. En het Rekenhof bracht ook al geen soelaas.
Onder de betwistbare uitgaven noemde de Blokker een boete van 52 euro die de minister zelf opliep wegens gsm-gebruik achter het stuur.
Die boete moet de minister zelf betalen en niet de belastingbetaler, luidde het. Voorts vindt hij de restaurantuitgaven (21.000 euro) aan de hoge kant en vraagt hij zich af waarom het bedrag van de kledingkosten 7.000 euro bedraagt.
Of hoe het internet al weer misbruikt werd voor een spelletje politiek stratego.
Bron: Het Laatste Nieuws
Geen logo of foto wegens politieke sperperiode in de media.
Vlaams Blok zet boekhouding Brussels Minister online
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Hmmm, zo een bedragen?!? Ik denk dat ik mij voor 21.000? voor de rest van dit jaar (en de rest) onnozel kan eten in een goei frituur tot het al mijn oren uit komt. En 7.000? kledij... Iemand een gouden broek hebben? Nuja, we weten al langer dat België een apenland is. Moest de corruptie niet zo hoog zegevieren, de schuldenput zou veel minder diep zijn.
Cheers
Cheers
Pas op, die onkosten zijn niet altijd gevraagd hoor 
Ik heb eens een reportage op de Nederlandse TV gezien over een dame van het europees parlement. Die pendelde gewoon met de trein naar (ik dacht) Maastricht en kreeg TOCH de vergoeding voor auto+ chauffeur ook al vroeg ze hier niet achter. Verder kreeg ze nog een heel aantal forfaits op haar rekening waar ze eigenlijk geen recht op had in die zin dat ze die kosten niet maakte.
Eerlijkheidshalve moet je ook toegeven dat een persoon in zo'n situatie meer onkosten heeft dan de gemiddelde Belg he
Deze 2 zaken bij elkaar echter zorgen ervoor dat de weg naar misbruik wagenwijd open ligt, en er wordt dan idd soms heel laks omgesprongen met onkosten.
Ik vind persoonlijk dat die ministers en dergelijke ambtsbekleders veel te hard in de watten gelegd worden. Ja, ze hebben grote verantwoordelijkheid, en ja, ze moeten veel uren kloppen, maar mijn job houdt die 2 ook in hoor en ik heb geen vette bankrekening.
Dat zij ook maar eens meemaken wat de overgrote meerderheid van de Belgen meemaken: elke maand zien dat ge rond komt met wat ge hebt.
Ze zouden de begroting en belastingen wel heel anders gaan bekijken!

Ik heb eens een reportage op de Nederlandse TV gezien over een dame van het europees parlement. Die pendelde gewoon met de trein naar (ik dacht) Maastricht en kreeg TOCH de vergoeding voor auto+ chauffeur ook al vroeg ze hier niet achter. Verder kreeg ze nog een heel aantal forfaits op haar rekening waar ze eigenlijk geen recht op had in die zin dat ze die kosten niet maakte.
Eerlijkheidshalve moet je ook toegeven dat een persoon in zo'n situatie meer onkosten heeft dan de gemiddelde Belg he

Deze 2 zaken bij elkaar echter zorgen ervoor dat de weg naar misbruik wagenwijd open ligt, en er wordt dan idd soms heel laks omgesprongen met onkosten.
Ik vind persoonlijk dat die ministers en dergelijke ambtsbekleders veel te hard in de watten gelegd worden. Ja, ze hebben grote verantwoordelijkheid, en ja, ze moeten veel uren kloppen, maar mijn job houdt die 2 ook in hoor en ik heb geen vette bankrekening.
Dat zij ook maar eens meemaken wat de overgrote meerderheid van de Belgen meemaken: elke maand zien dat ge rond komt met wat ge hebt.
Ze zouden de begroting en belastingen wel heel anders gaan bekijken!
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Ik ben natuurlijk geen VB-er (tenzij het het hier over .Net gaat
), maar sommige politieke kopstukken springen echt wel onverantwoord om met kostennota's. Het eten kan ik soms nog verstaan, er zijn nu eenmaal dingen die op restaurant worden nafgehandeld ivm met bv industriële ontwikkelingen in een regio (is bij bedrijven ook zo). Maar de kledij is grofweg ongehoord.
Ze zouden beter dat geld gebruiken om een dienst voor corruptieopsporing op te richten. Zou veel goedkoper uitkomen
.

Ze zouden beter dat geld gebruiken om een dienst voor corruptieopsporing op te richten. Zou veel goedkoper uitkomen

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
En waarom zouden kosten van kledij anders zijn als restaurantkosten ?
Beiden zijn (voor zover ik mij de accountancy cursus herinner) representatiekosten... Of zou je liever een gezaghebbend persoon in zijn onderbroek op restaurant zien zitten ?
Het probleem is niet dat bepaalde mensen (al dan niet met een verantwoordelijke functie) bepaalde onkosten maken... Het probleem is eerder dat er geen duidelijke, op voorhand bepaalde, afspraken gemaakt worden ivm. onkosten.
Geef de mensen die kosten mogen/moeten maken uit hoofde van hun job, een vooraf vastgesteld budget (bv. een kredietkaart met een bepaalde limiet) en het probleem dat het Vlaams Blok zich weer eens interessant kan (proberen te) maken, stelt zich gewoonweg niet meer.
Beiden zijn (voor zover ik mij de accountancy cursus herinner) representatiekosten... Of zou je liever een gezaghebbend persoon in zijn onderbroek op restaurant zien zitten ?

Het probleem is niet dat bepaalde mensen (al dan niet met een verantwoordelijke functie) bepaalde onkosten maken... Het probleem is eerder dat er geen duidelijke, op voorhand bepaalde, afspraken gemaakt worden ivm. onkosten.
Geef de mensen die kosten mogen/moeten maken uit hoofde van hun job, een vooraf vastgesteld budget (bv. een kredietkaart met een bepaalde limiet) en het probleem dat het Vlaams Blok zich weer eens interessant kan (proberen te) maken, stelt zich gewoonweg niet meer.
If you can't beat them, confuse them.