Ik heb winxp er op gezet zonder problemen en nu dual boot met win7 maar ik geraak niet verder...
*ervoor had ik een triple boot met xp-vistax64-win7x64 en dan kreeg ik geen meldingen........
FunkStar schreef:Best even vlug een ander CD/DVD station aanhangen en kijken of je nog steeds dezelfde fout krijg.
Indien niet zal het installeren verder gaan.
PS: Welk DVD-schijfstation heb je wel misschien?
lg ggw h20 (blu ray writer) maar het enige dat me niet aan versta is dat het al eerder gelukt is....
dat ander station zal maar voor enkele dagen zijn heb momenteel geen in reserve liggen...
nu eens proberen via de usb boot
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Mhm ik herinner mij net iets, je hebt toch wel degelijk een full install van windows 7 en niet een upgrade.
Een upgrade cd vereist namelijk een bestaande C:\WINDOWS map, waar velen denken dat ze met een windows 7 upgrade CD een clean install kunnen doen door voor advanced te kiezen, is iets wat totaal niet waar is. Advanced wil eigenljik gewoon zeggen dat je bestaande C:\WINDOWS naar C:\WINDOWS.old word veranderd zodat je nog kan restoren naar je oorspronkelijk besturingssysteem (vista/XP). Dit allemaal even terzijde.
Anders:
1. Controleer of je schijf een IDE master / slave setup heeft, bevestigen dat uw schijven goed zijn aangesloten (jumpers)
2. Controleer je Bios en kijk of je IDE-emulatie gebruikt voor uw SATA-instellingen. Zo ja, verander dit in AHCI
3. Je zal even moeten googlen hoe je een bootable USB-installer Windows 7 kan maken.
FunkStar schreef:Mhm ik herinner mij net iets, je hebt toch wel degelijk een full install van windows 7 en niet een upgrade.
Een upgrade cd vereist namelijk een bestaande C:\WINDOWS map, waar velen denken dat ze met een windows 7 upgrade CD een clean install kunnen doen door voor advanced te kiezen, is iets wat totaal niet waar is. Advanced wil eigenljik gewoon zeggen dat je bestaande C:\WINDOWS naar C:\WINDOWS.old word veranderd zodat je nog kan restoren naar je oorspronkelijk besturingssysteem (vista/XP). Dit allemaal even terzijde.
Anders:
1. Controleer of je schijf een IDE master / slave setup heeft, bevestigen dat uw schijven goed zijn aangesloten (jumpers)
2. Controleer je Bios en kijk of je IDE-emulatie gebruikt voor uw SATA-instellingen. Zo ja, verander dit in AHCI
3. Je zal even moeten googlen hoe je een bootable USB-installer Windows 7 kan maken.
bedankt hier kan ik wel ff met verder!
ja geen upgrade illegaal of legaal geen van beide wil
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
FunkStar schreef:Advanced wil eigenljik gewoon zeggen dat je bestaande C:\WINDOWS naar C:\WINDOWS.old word veranderd zodat je nog kan restoren naar je oorspronkelijk besturingssysteem (vista/XP). Dit allemaal even terzijde.
Via Advanced kan je je partities bewerken... bestaande C dus deleten of opnieuw formateren... en een clean install doen. (zij het dat dit wel met een Windows 7 Ultimate was, en geen upgrade).
oplossing: als je de iso brand kijk dan even of er een icoon op je dvd komt zoniet is deze verkeerd gebrand ofzo, nu heb ik die iso gewoon op een andere pc gebrrand en nu boot deze mooi zonder driver problemen....
hoe simpel kon het zijn?
[ Post made via mobile device ]
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings