Ruim 65.000 mensen ondertekenen petitie voor goedkoper i-net

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Precies 65.039 mensen hebben de petitie van Test-Aankoop ondertekend voor lagere internettarieven. Alle handtekeningen werden overhandigd aan minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne en aan de Belgische regulator voor telecommunicatie BIPT.

Test-Aankoop ontwikkelde een rekenmodule waarmee je kon berekenen hoeveel je te veel betaalde. Meer dan 11.000 mensen gebruikten de rekenmodule waarvan 94% te veel betaalde. Gemiddeld betaalt de Belgische internetgebruiker 20 euro per maand te veel voor zijn internetverbinding. Geëxtrapoleerd naar de Belgische gebruikers (ongeveer 2,5 miljoen residentiële verbindingen) leidt dit tot de vaststelling dat bijna 600 miljoen euro te veel werd betaald door internetgebruikers omwille van te dure Belgische tarieven.

De consumentenorganisatie heeft een eigen actieplan opgemaakt met zes belangrijke principes. De organisatie wil transparantere aanbiedingen; functionele scheiding van infrastructuur en operator, met name Belgacom dat een dominante positie heeft op de ADSL-markt; vermindering van het monopolie van de kabelaars; een sterkere regulator met legale, financiële en menselijke middelen om zijn rol te kunnen spelen; steun aan de ontwikkeling van het aanbod totale ontbundeling om de ontwikkeling van minder dure niet gecombineerde aanbiedingen toe te laten; een duidelijkere en transparantere procedure voor de verandering van operator voor de consument.

Wanneer de nieuwe Europese Commissaris van Telecommunicatie zal aantreden, zal de organisatie ook daar de resultaten van de petitie voorleggen. De nieuwe Europese commissaris zal meer dan waarschijnlijk Neelie Kroes worden.

Userbase Frontpage
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Volgens mij kan alleen Europa hier nog iets aan doen want de politici van hier huilen met de wolven mee.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Met die 65.000 handtekeningen zullen ze eens goed lachen. Dat is al bij al nog geen 10% van alle internet gebruikers in Vlaanderen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ik wed dat als ik een petitie houd voor goedkopere benzine, dat ik een veelvoud van dit aantal stemmen krijg! Mensen toch, waar zijn ze mee bezig?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb er mij al lang bij neergelegd. Dozijnen aan petities. Jan modaal wie het niet kan schelen. En overheid en bedrijven die er goed aan verdienen. En zo is (bijna) iedereen tevree.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:Ik wed dat als ik een petitie houd voor goedkopere benzine, dat ik een veelvoud van dit aantal stemmen krijg! Mensen toch, waar zijn ze mee bezig?
ook wat ik dacht.
Anders petitie starten voor lagere belastingen :bang:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Moest het BIPT niet de chihuahua van de duopolisten zijn en boetes uitdelen zoals de OPTA in Nederland, dan ging er nog meer geld naar de overheid. Door die boetes, en door meer belastingsinkomsten want meer concurrentie = meer tewerkstelling.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

TomG schreef:Met die 65.000 handtekeningen zullen ze eens goed lachen. Dat is al bij al nog geen 10% van alle internet gebruikers in Vlaanderen.
tja, je moet ook weten dat iedereen weet, dat er zoiets loopt ! BV als ik het hier niet gelezen had, had ik het gewoon niet geweten ! Dat is enorm veel zeker als je weet dat niet iedereen zomaar zijn persoonlijke info wil geven, .. wat mij bv altijd tegenhoud bij een enquête is dat ik persoonlijke info moet geven. Trek die er dan nog eens af .. maar dat wil niet zeggen dat die mensen niet pro zijn, ook zijn er die denken iemand anders zal het wel voor mij doen, 10% is enorm veel !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”