Hallo,
Kan iemand ons helpen een keuze te maken. Wij zouden graag digitale televisie aanschaffen maar...
onze huidige situatie is als volgt:
-TV kabelabbonement bij Telenet
-Telefoon bij Belgacom
-ADSL bij Scarlet
Als we kijken naar de huidige promotie's lijkt scarlet one de goedkoopste oplossing maar is dat ook zo.
Ook lezen wij op dit forum niet veel goed over scarlet one; bv lange wachtijden schrikken ons af. Maar ik begrijp dat scarlet digitale tv gaat via Belgacom. Moeten er dan extra kabels gelegd worden?
Service en tevredenheid gaat voor ons boven de prijs!
Kan iemand ons ervaringen uitwisselen en ons helpen een keuze te maken?
Alvast bedankt!
Digie
Kan iemand ons helpen een keuze te maken?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Misschien ook TV Vlaanderen overwegen?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Scarlet heeft lange wachttijden omdat het momenteel heel erg druk is daar.
Dat zal pas tegen maart verbeteren.
Als je belgacom tv wilt moet er een netwerkkabel zijn tussen de modem & de decoder.
En de modem wordt normaal geplaatst op de intro (kabel waar je telefoon het huis binnenkomt).
Voor belgacom tv mogen er geen aftakkingen op uw telefoonlijn zitten.
Dat zal pas tegen maart verbeteren.
Als je belgacom tv wilt moet er een netwerkkabel zijn tussen de modem & de decoder.
En de modem wordt normaal geplaatst op de intro (kabel waar je telefoon het huis binnenkomt).
Voor belgacom tv mogen er geen aftakkingen op uw telefoonlijn zitten.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Voor service ben je beter bij Belgacom. Als je dan toch gaat veranderen: Belgacom generation geeft 100 GB download voor 34 €. Daar kan je een digitale tv pack bovenop nemen. Je moet wel zeker zijn dat je bij scarlet al langer dan een jaar zit. Ook even checken op http://www.belgacomtv.be of BGC TV wel aan u kan geleverd worden.
Het makkelijkste voor jullie is waarschijnlijk om gewoon Telenet digi TV te nemen. Dat zal ook het duurste zijn, echter.
Het makkelijkste voor jullie is waarschijnlijk om gewoon Telenet digi TV te nemen. Dat zal ook het duurste zijn, echter.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Wat is jullie wens ? Beste service, laagste wachttijden, goedkoopst, minst ingewikkeld, beste kwaliteit ?Digie schreef:Hallo,
Kan iemand ons helpen een keuze te maken. Wij zouden graag digitale televisie aanschaffen maar...
-Telefoon bij Belgacom
-ADSL bij Scarlet
Als we kijken naar de huidige promotie's lijkt scarlet one de goedkoopste oplossing maar is dat ook zo.
Ook lezen wij op dit forum niet veel goed over scarlet one; bv lange wachtijden schrikken ons af. Maar ik begrijp dat scarlet digitale tv gaat via Belgacom. Moeten er dan extra kabels gelegd worden?
Service en tevredenheid gaat voor ons boven de prijs!
Kan iemand ons ervaringen uitwisselen en ons helpen een keuze te maken?
Alvast bedankt!
Digie
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Je kan ook opteren voor een devolo of ruckus.Devilzown schreef:Als je belgacom tv wilt moet er een netwerkkabel zijn tussen de modem & de decoder.
Zeker niet waar, een modem kan evengoed op de slaapkamer staan of op een bureau op de 2e verdieping. De enige vereiste is dat de binnenbekabeling van deze aard is zodat de modem toch kan aangesloten worden zonder aftakkingen.En de modem wordt normaal geplaatst op de intro (kabel waar je telefoon het huis binnenkomt).
Als ge de installatie door een tech laat uitvoeren en ge hebt een goeie, dan kan die de modem zetten waar je wil. Maar hou er rekening mee, niets is gratis.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Bij Telenet kost het je 8 euro per maand extra (huur HD Digicorder) en kan je de rest behouden. Wil je digitale TV bij BGC of Scarlet ben je haast verplicht één van beide op te zeggen... al zou ik dat zo ie zo toch aanbevelen en gebruik maken van een pack bij één van de providers. Zoals het nu is lijkt het me niet echt efficient.Digie schreef:Kan iemand ons helpen een keuze te maken. Wij zouden graag digitale televisie aanschaffen maar...
-Telefoon bij Belgacom
-ADSL bij Scarlet
Het kan... maar ik zou het niemand aanbevelen.Trojan schreef:Zeker niet waar, een modem kan evengoed op de slaapkamer staan of op een bureau op de 2e verdieping. De enige vereiste is dat de binnenbekabeling van deze aard is zodat de modem toch kan aangesloten worden zonder aftakkingen.
Als je meerdere televisies wilt aansluiten zou ik Telenet voorstellen, al dan niet in combinatie met aangekochte HD digibox(en). Je geniet trouwens ook van een BTW verlaging (ik dacht van 21% naar 12%?) op je kabelabonnement als je digitale televisie bij Telenet neemt.
Met Belgacom heb ik (persoonlijke mening) alleen maar last gehad toen ik 4 televisies van digitale tv wou laten installeren.
Met Belgacom heb ik (persoonlijke mening) alleen maar last gehad toen ik 4 televisies van digitale tv wou laten installeren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Stel je daar maar niet teveel van voor.. om louter de activatiekost van één decoder terug te verdienen ben je reeds vier jaar je BTW voordeel kwijt ! De verlaagde BTW (die van vadertje staat afkomstig is) is dus eerder een verborgen subsidie voor de providers, dan dat jij er ooit voordeel van zal zien.GaGo schreef:Je geniet trouwens ook van een BTW verlaging (ik dacht van 21% naar 12%?) op je kabelabonnement als je digitale televisie bij Telenet neemt.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik weet niet als het nu nog het geval is, maar indien je zelf die digicorder gaat afhalen en thuis neerzet, betaal je geen activatiekost.
Ik heb het zo gedaan, en ik (en ja hier zijn al tal van discussies over geweest), maar ik zeg het voor mij persoonlijk, dat de kwaliteit van TN signaal beter is dan het BGC signaal.
Ik zou voor gemak persoonlijk voor TN kiezen. Wij hebben een funkyshake +, 45€ per maand voor internet en digitale tv.
Ik heb het zo gedaan, en ik (en ja hier zijn al tal van discussies over geweest), maar ik zeg het voor mij persoonlijk, dat de kwaliteit van TN signaal beter is dan het BGC signaal.
Ik zou voor gemak persoonlijk voor TN kiezen. Wij hebben een funkyshake +, 45€ per maand voor internet en digitale tv.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
58 euro zal je bedoelen ? Zie hierDafke schreef:Ik weet niet als het nu nog het geval is, maar indien je zelf die digicorder gaat afhalen en thuis neerzet, betaal je geen activatiekost.