Nieuwe tv installatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Beste forummers,

Een familielid van mij komt wegens familiale redenen bij ons inwonen op zolder. Ze zou daar graag een tv willen aansluiten maar er ligt geen kabel naar boven, geen telefoon of distributiekabel.
Het zou ook makkelijker zijn dat het misschien ineens op haar naam staat, dat als ze weer weggaan we dit gewoon kunnen opzeggen of het contract uitdoen.
Ik zou zelf Belgacom Tv nemen omdat ik al Telenet zelf heb, en moesten ze weer weggaan en ik kan het abbo niet afzeggen dan heb ik op zen minst niet 2 keer hetzelfde.

Nu is mijn vraag oa, als belgacom een nieuwe lijn moet leggen naar mijn huis doen ze dit? Hoe doen ze dit? Moeten wij dit zelf betalen of niet? kortom heeft iemand hier ervaring mee? Je zou natuurlijk kunnen zeggen, gebruik de bestaande leiding die in de living ligt, probleem is dat mijn living net gerenoveerd is en ik niet wil kappen en breken of opnieuw behangen en van die dingen...!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

GunSmoke007 schreef:maar er ligt geen kabel naar boven, geen telefoon of distributiekabel.
Tja... dan ga je zo ie zo toch één moeten leggen... en dan ben je beter af met gewoon je coax door te trekken (dan kan men gewoon gratis mee kijken met TN).

Als je voor Belgacom kiest ga je zelf de kosten voor een nieuwe lijn moeten betalen (en geloof dat dat al snel 130 euro kan zijn, tenzij er promoties zijn) plus ook nog eens de extra kost van Belgacom TV (tenzij de persoon ook telefonie en internet neemt). Probleem is ook dat dit steeds per jaar loopt... zou de persoon na 6 maanden verhuizen dan zal je verder betalen.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Wij hadden gewoon een philips splitter gekocht.

Eentje zoals dit:
Afbeelding

Werkt perfect (nu spreek ik niet over digitale tv maar de oude analoge kabel) enige nadeel als je aan de kabel trekt en je kabel beweegt misschien 1mm kregen wij storing op onze TV boven. Dus gewoon kabel & splitter goed vastgemaakt zodat er geen beweging mogelijk was.

Jelle
Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad: je coax splitten en je gaat geen enkele meerkost hebben. Pas op: als je split en het signaal moet over een langere afstand of moet meermaals gesplit worden, dan zal je waarschijnlijk een signaalversterker moeten kopen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

[Ontopic]
Ik zou gewoon een slipper gebruiken zoals hier boven vermeld is.
- Geen extra abonnementskosten
- Werkt perfect, zeker als je niets meer nodig hebt.

[Offtopic, of toch deels]

Mijn telenet/integan-kabel komt binnen met een F-connector (zelf opgedraaid)
Gaat in een versterker (zelf gekregen van iemand waarbij telenet had gezegd: we komen hem niet meer halen)
En vertrekt dan naar 3 tv's, ook via kabels met F-connectoren (zelf opgedraaid)

Werkt allemaal perfect, maar vroeger had ik die kabels gewoon aan elkaar gemaakt door ze in één suikertje vast te vijzen, niet echt goed, maar ik had toen ook perfect beeld.
Ik merk nu amper verschil met toen het zonder versterker was.

Het enige nadeel vind ik dat die versterker heel de tijd in het stopcontact moet zitten en dus (veel) energie verbruikt, zeker omdat de tv('s) bijna nooit opstaan.

Vandaar mijn vraag:
Weet er iemand waar ik zo'n split-stukje kan vinden voor F-connectoren? En of er een systeem bestaat voor 3 tv's? (want met F-connectoren kan je er geen twee achter elkaar zetten?)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

driesve schreef: Weet er iemand waar ik zo'n split-stukje kan vinden voor F-connectoren? En of er een systeem bestaat voor 3 tv's? (want met F-connectoren kan je er geen twee achter elkaar zetten?)
In iedere doe-het-zelf zaak, Brico etc ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FunkStar schreef:Wij hadden gewoon een philips splitter gekocht.
Meestal (en anders kan je die wel - gratis - bekomen) plaatst Telenet een NIU... een Netwerk Interface Unit. Deze staat normaal waar je kabel binnen komt, en bevat een soort filter/versterker met 4 uitgangen voor TV (waarvan twee extra versterkt). Het is dat ook ten zeerste aangeraden steeds vanaf hier te vertrekken met een coax per TV... en zeker NIET te werken met de splittertjes die je hierboven ziet.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Mja ik weet allemaal wel dat het ook gratis kan enz... maar ik heb geen zin om een kabel los te laten liggen in mijn woonkamer, door de gang naar boven en dan weer door de gang naar de zolder.

Ik ben iemand die graag een keurig huis achterlaat en daarmee bedoel ik dus dat ik niet graag draden zie lopen enz... dus daarmee zou een nieuwe leiding langs buiten beter zijn. Dan hoef ik mijn pas behangen en bemeubelde woonkamer niet opnieuw te doen!

Misschien lukt het ook om via het stroomnet televisie te kijken? eentje in stopcontact beneden en eentje naar boven??
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Voor zover ik weet kan je dan enkel via BGC TV werken, zoals je zelf al aangaf. BGC TV kan beneden toekomen op je huidige telefoon stopcontact en het TV-signaal kan je dan ofwel draadloos (via ruckus) ofwel via het eletriciteitsnet (dovelo) naar boven sturen. Ik denk niet dat je coax draadloos of via het elektriciteitsnet kan doorsturen.

Weet dan wel dat je één jaar vast hangt aan het abo. Ik hoop ook dat je al een werkende telefoonlijn hebt liggen, anders kost die je ook eenmalig 135 €.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

GunSmoke007 schreef:daarmee zou een nieuwe leiding langs buiten beter zijn.
Ongeacht je keuze zal die er toch moeten komen... hetzij coax, hetzij telefoonkabel.
GunSmoke007 schreef:Dan hoef ik mijn pas behangen en bemeubelde woonkamer niet opnieuw te doen!
Het is spijtig dat mensen niet inzien dat bepaalde setups (modems niet op een centrale plaats, vertakkingen van kabels, ...) niet goed zijn... als je dan werken doet kan je dit vaak corrigeren.
GunSmoke007 schreef:Misschien lukt het ook om via het stroomnet televisie te kijken? eentje in stopcontact beneden en eentje naar boven??
Voor BGC-TV zou dit normaal moeten lukken.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Ik heb het huis overgekocht en niet zelf gezet, de commentaar of info van idd een punt te creeeren waar je steeds aankan is idd een must maar in mijn geval dus geen optie.
Kzou trouwens niet eens weten waar mijn kabels binnenkomen enz... het enige dat ik weet is dat er van telenet zelf een versterkerbakje in de muur steekt met een wit bakje aan de buitenkant met een groen lampje.
Voor derest heb ik nergens bakjes of dergelijke, buiten een modem, digicorder...

Maargoed een goeikope oplossing is er niet dus het zal dan zowieso zonder tv worden denk ik :(
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

je kan ook een DVB-T ontvanger kopen zodat ze enkel één en Canvas kan ontvangen. Dat is toch al iets? Eénmalige investering van rond de 60 € dacht ik, geen abonnementskosten en geen kabels. Is het principe van de vroegere "antenne".
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”