Om te kunnen genieten van vdsl, en om telenet buiten te gooien, wou ik enige tijd geleden overschakelen naar Scarlet One.
Op 3 november deed ik de aanvraag, waarna men mij wist te zeggen dat Scarlet op 11 december ging langskomen. Het zekere voor het onzekere genomen, en in de opzegbrief naar telenet gestuurd dat ik vanaf 21 december 2009 geen gebruik meer wens te maken van hun diensten. Iets voor deze datum kreeg ik telefoon van Scarlet dat er problemen waren, en de installatiedata zal veranderen naar 28 december 2009. Dus opnieuw verlof regelen, waarna ik op 23 december telefoon krijg dat de afspraak opnieuw niet kan doorgaan, zonder duidelijke reden waarom. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor vandaag, 15 januari 2010. Opnieuw dag verlof aanvragen, met veel moeite deze verkregen, en jawel, de technieker belde deze morgen dat hij eerst naar de centrale ging, en over een half uurtje tot drie kwartier bij mij ging zijn.
Dat half uurtje tot drie kwartier duurde uiteindelijk een goed uur, waarna ik telefoon krijg van de technieker met het spijtige nieuws dat Belgacom toch eerst in mijn straat zal moeten lassen voor deze werken in orde te brengen. Deze werken zouden plaatsvinden op 20 januari, waarna scarlet opnieuw contact met mij zou opnemen. Dus mag ik nogmaals een dag verlof nemen hiervoor...
De reden dat men vandaag niet kon komen is omwille van de slechte kwaliteit van de lijn, die - volgens de technieker - te maken had dat mijn koperpaar "over de boechel", maw aan het eind van mijn straat keert die terug en pas dan komt de aansluiting naar mijn appartement.
Nu begin ik het stilaan zo beu te worden (4x verlof plannen voor een gewone aansluiting) dat ik mij begin af te vragen of er geen alternatieven zijn en of ik hierrond een tegemoetkoming kan aanvragen bij Scarlet. Tenslotte heb ik 3x een dag verlof moeten nemen voor iets dat tot op heden nog steeds niet opgelost is. Ook bij de slechte kwaliteit van de lijn stel ik mij vragen : het appartement waar ik woon is nog geen jaar bewoont (de eerste bewoner kwam hier rond februari 2009) en het is van april 2009 dat belgacom hier een kastje heeft geplaatst, waarvan er een UTP kabel loopt naar de appartementen. De hele zaak is dus nog geen jaar oud!!!
Wat spoken ze uit bij Scarlet???
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Lijn in de grond zal hij bedoelen. Er zijn korte & lange paren op uw binnenkomende kabel.
Als in uw gebouw geen korte paren meer beschikbaar zijn op de binnenkomende kabel moet dat eerst veranderd worden.
Als in uw gebouw geen korte paren meer beschikbaar zijn op de binnenkomende kabel moet dat eerst veranderd worden.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Beste,Devilzown schreef:Lijn in de grond zal hij bedoelen. Er zijn korte & lange paren op uw binnenkomende kabel.
Uiteraard bedoeld hij de lijn in de grond. Maar deze zijn ook nieuw aangelegd van de KVD (plaatselijke verdeelkast zeg maar) tot aan het appartement waar ik woon. Ze hebben hier een 400m fietspad voor mogen openbreken. Het grappige is dat er 16telefoonparen (dus 32 kabeltjes) hier het appartementblok binnenkomen voor...12 appartementen. En van die 32 paren zijn er 2 in gebruik : ik ben de enige belgacommer in heel het gebouw, samen met het alarmsysteem van de lift. Dus in principe hebben ze nog 30 andere paren om uit te kiezen toch? Is maar een kwestie van het bgc kastje open te doen, en de UTPkabel van mij ergens anders in te prikken dacht ik?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Mja het verhaal niet helemaal gelezen 
Ben je zeker dat er één binnenkomende kabel voor het hele gebouw is?
Als er een 20 paar binnenkomt had ie er natuurlijk genoeg om uit te proberen.
Duurt ook niet lang, beschikbare verspreidingen uitvragen, even de voeding eropzetten en testen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat er iets mis met de gehele kabel.
Want voor de lassers iets binnenpakken moeten er ook daadwerkelijk metingen worden gegeven, die nemen niet zomaar iets aan.

Ben je zeker dat er één binnenkomende kabel voor het hele gebouw is?
Als er een 20 paar binnenkomt had ie er natuurlijk genoeg om uit te proberen.
Duurt ook niet lang, beschikbare verspreidingen uitvragen, even de voeding eropzetten en testen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat er iets mis met de gehele kabel.
Want voor de lassers iets binnenpakken moeten er ook daadwerkelijk metingen worden gegeven, die nemen niet zomaar iets aan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
het is dan ook de kabel tussen KVD en centrale die een lang en een kort paar kent, niet tussen de woning en de KVD. En het is niet gezegd dat er tussen KVD en centrale nog paren vrij zijn.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...