... nou. Gaat in deze niet eens over een notebook maar over een desktop.
De XPS420 is gebouwd rond de X38 chipset, en de ICH9 die daarin zit wordt normaal probleemloos door Vista ondersteund out-of-the-box. Heb tot vandaag ook nog geen enkele ICH gehad die niet door W7 out-of-the-box wordt herkend, tenzij r2504 een andere controller heeft waar z'n systeemhdd aan hangt (d'r zijn blijkbaar XPS'en geweest waar men een Promise controller in gebruikt heeft ...).
Enige reden die ik dan zou zien in het geval dat dit niet zo zou zijn is als die hdd(s ?) op een ICH9r hangen in één of andere raid-config en als bootable moeten dienen, maar wij hebben tot vandaag nog geen enkele slipstreamed W7 DVD moeten maken. Voor puur Sata (Ahci) zou dit niet nodig mogen zijn, maar indien er een Raid config inzit, kan dat inderdaad de verklaring wezen en heb je de raid drivers nodig, liefst geslipped op je install DVD.
PS : schiet me trouwens iets te binnen. Mijn vrouw's PC is een machine gebouwd rond een X38+ICH9r Asus Maximus ROG board, en daar heeft indertijd een W7 64bit op gestaan in Raid0 : geen enkel install probleem, de W7 installatieDVD herkende de ICH9r Stripe config zonder enige bijgevoegde driver. Ben dus zelf heel nieuwsgierig hoe dit in elkaar steekt, want het is _onlogisch_.

Ik heb in het verleden met hdd's met een raidsetup en Intel ICH wel meerdere keren het geval gehad dat de hdd's op één of andere manier onaanspreekbaar werden voor een Windows setup, zelfs nadat ik de hdd's "ont-raid" had. In het ergste geval heb ik die individueel hdd's toen met een snelle scrub (seatools) moeten clearen, anders vertikte Windows setup gewoon die hdd's nog te zien.