2de TV op BBox

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
b_activ
Starter
Starter

Hallo,

ben nieuw op dit forum, :wink: en ben al een tijd info aan het opzoeken over IPTV software & kwam op dit forum op een oud artikel uit :
- - - - - -
"Voor diegenen die een tweede TV poort hebben, je kan de ADSL TV software ook gebruiken voor Belgacom TV:
http://adsltv.free.fr/
Dat maakt het zappen en opnemen wat eenvoudiger.
Downloaden, installeren en dan adsltv.cfg bestand vervangen met een ander:
http://www.bgctv.info/modules.php?name= ... etit&lid=2"
- - - - - - -

Nu de eerste site is nog actief, de software heb ik gedownloaded. De 2de site is niet meer actief dus de configfile kan niet aangepast worden, wat wel nodig is om het voor belgacom te gebruiken naar ik begreep.

Maar mijn bedoeling even toelichten :
ik heb een actief belgacom digitale tv installatie (BBox & decoder) & abo en ik wil in een bijgebouw een 2de tv koppelen op de 2de tv poort van de BBox.
Dit kan ik op 2 manieren doen blijkbaar ;
- ofwel met een 2de belgacom decoder (kan ik bvb kopen op kapaza & gewoon koppelen ?? Zijn er geen extra zaken te betalen/activeren ?)
- ofwel met IPTV software op PC

Ik wil de goedkoopste oplossing & een pc is geen probleem.
IP verbinding naar het bijgebouw is aanwezig (met een Sweex 200Mb connectie over het AC net). Ik heb mijn decoder daar al eens geplaatst & dat werkt prima.

Graag jullie advies waarvoor dank !

Met vriendelijke groeten,
Marc
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik dacht niet dat je nog langer op PC naar Belgacom TV kon kijken... kanalen waren ondertussen grotendeels geencrypteerd volgens mij.

Trouwens voorheen keken ook sommige mensen gewoon met de VLC player (je hebt de software van je eerste link dus niet nodig).
b_activ
Starter
Starter

na zéééér lang snuffelen in diverse binnen- & buitenlandse fora :bang: eindelijk de oplossing gevonden! De bij de ADSLTV toepassing bijgeleverde VLC toepassing (versie) werkte niet onder Vista (ook niet in Windows XP compatibiliteitsmode).

Dus misschien interessant voor anderen een korte toelichting :
- ik heb eerst de eerder geinstalleerde ADSLTV toepassing verwijderd & de pc herboot
- dan heb ik eerst VLC versie 0.9.8.a geïnstalleerd (zie hun website bij oudere versies)
- vervolgens heb ik de ADSLTV toepassing geïnstalleerd ZONDER installatie van VLC (versie 0.8f) - keuzemogelijkheid 2
- Ik had eerder de poorten geopend in de BBOX die ADSLTV aangeeft.
- dan heb ik op de laptop de VLC & ADSLTV toepassing toegevoegd bij de veilige toepassingen in de windows firewall
- dan heb ik de de laptop op de TV2 uitgang op de BBOX gekoppeld & ADSLTV gestart.

& voila ik kan zonder problemen naar de belgacom & andere digitale tv kanalen kijken & radiokanalen luisteren.

Loopt als een trein. Er zijn een aantal zender blijkbaar beveiligd (geëncrypteerd ?) zoals bvb cartoon network (scrambled beeld) maar voor de rest een hele boel zo te ontvangen.

Op dit postje mag een knip, opgelost dus :beerchug:
Moesten er mensen zijn die nog vragen hebben laat ze maar komen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”